۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور + فیلم

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳
کد خبر: 597487
تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور + فیلم

این روزها بازار خودروهای کراس اوور و شاسی بلند داغ شده است و می بینیم که اکثر خودروسازان بخش خصوصی در تدارک معرفی محصولات جدید در رده SUV ها و CUV ها هستند. کرمان موتور هم به عنوان یکی از فعال ترین خودروسازان بخش خصوصی، در سال 1400 لوکس ترین کراس اوور خود را با نام KMC K7 به بازار معرفی کرد. KMC K7 در اصل نسخه ایرانی جک X7 ( ایکس سون) به حساب می آید و در جایگاه یک کراس اوور لوکس و جادار قرار می گیرد.

اقتصاد آنلاین این بار  به سراغ معرفی و بررسی  KMC K7 آمده و می‌خواهد ببینید که این کراس اوور  چه حرف هایی برای گفتن دارد.
مشخصات فنی KMC K7
تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور
کراس اوور KMC K7 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است. شاید برای شما هم سوال باشد که آیا این پیشرانه می تواند از پس این کراس اوور حدود 1.7 تنی بر بیاید؟ در جواب باید گفت که فعلاً قوی ترین پیشرانه 1.5 لیتری موجود در بازار ایران به KMC K7 تعلق دارد. این پیشرانه با فناوری توربو و پاشش سوخت مستقیم، می تواند تا 161 اسب بخار قدرت را تولید کند و گشتاور 251 نیوتن متری را از دور 1500 آر پی ام تا 4500 آر پی ام در اختیار راننده بگذارد.

جعبه دنده K7 از نوع شش سرعته اتوماتیک با فناوری دو کلاچه است. در جعبه دنده این کراس اوور جدید از فناوری گیربکس های دوکلاچه تَر استفاده شده و این قابلیت باعث می شود تا استهلاک این قطعه به مراتب نسبت به خودروهایی با کیت های کلاچ خشک کمتر باشد. در این جعبه دنده حالت اسپرت و تیپ ترونیک هم تعریف شده و راننده می تواند با توجه به نیاز خود از حالت های مختلف این سیستم انتقال قدرت در KMC K7 استفاده کند.

توان پیشرانه به وسیله این جعبه دنده به چرخ های جلوی کراس اوور لوکس کرمان موتور می رسد و با توجه به سطح قیمتی این خودرو، می تواند انتقال قدرت نرم و سریعی را داشته باشد. با این وجود ترکیب قوی ترین پیشرانه 1.5 لیتری توربو فعلی بازار ایران با جعبه دنده دو کلاچه باعث می شود تا این خودروی مونتاژی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 10.5 ثانیه ثبت کند.

تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور

امکانات رفاهی و ایمنی  KMC K7

KMC K7 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. حضور ویژگی هایی مانند صندلی های برقی جلو، حافظه صندلی راننده به همراه ماساژور، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم میزان سفتی و نرمی، چراغ های LED جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، درِ صندوق عقب برقی، سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل، 4 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم رنگ، استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه و غیره باعث شده تا مالکان و سرنشینان KMC K7 رضایت خوبی را از این کراس اوور خانوادگی به نسبت بزرگ داشته باشند.

تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور

اما با این وجود می بینیم که K7 ( کی سون) نسبت به نسخه فول آپشن جک X7 (ایکس سون) در بازار جهانی، از داشتن برخی امکانات محروم شده است. کیسه های هوای پرده ای، سنسور باران، شارژر بی سیم تلفن همراه، کروز کنترل هوشمند، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف و چند آپشن دیگر از جمله امکاناتی هستند که در KMC K7 دیده نمی شوند.

طراحی و ابعاد و اندازه  KMC K7

در حال حاضر KMC K7 در جایگاه یک کراس اوور 5 نفره بزرگ قرار می گیرد. این خودرو به خاطر سبک طراحی بدنه و از سویی کلاس فنی که در آن قرار دارد، می تواند به راحتی با خودروهایی مانند فیدلیتی، چری تیگو 7 و... رقابت کند. فاصله محوری KMC K7 2750 میلی متر اعلام می شود و از سوی ارتفاع این کراس اوور 1760 میلی متر است. همین نکته نشان می دهد که نه تنها K7 یک خودرویی با ارتفاع به نسبت زیاد است، بلکه کابین جاداری را هم دارد و می تواند فضای پا و سر مناسبتی را در اختیار سرنشیان قرار دهد.

حجم صندوق بار این خودرو هم 960 لیتر به صورت استاندارد است و با خواباندن صندلی های عقب نیز به 1358 لیتر افزایش پیدا می کند. با نگاهی هم به کابین این خودرو می توان متوجه شد که KMC K7 آماده ارائه راحتی و فضای مناسب به سرنشینان در سفرهای جاده ای است و قطعاً می تواند نظر مالکان خود را جلب کند.

در بحث طراحی باید KMC K7 را یک خودروی رادیکالی و یا صفر و یکی دانست. یعنی یا شما مجذوب طراحی این کراس اوور مونتاژی می شوید و یا ارتباطی با سبک طراحی K7 برقرار نمی کنید. مدل طراحی جلو پنجره، کاسه چراغ های جلو و فرم دَرِ موتور در جک X7 و KMC K7 به گونه ای است که ما را به یاد خطوط طراحی 2019 هیوندای می اندازد. سبکی که جلوه ای تهاجمی به K7 داده و باعث می‌شود تا این خودرو تا حدی خشن به نظر برسد. اما در بخش عقب این خودرو با الگوی طراحی خوبی طرف هستیم و می بینیم که خطوط طراحی رایج در کراس اوورهای این چنینی به همراه کاسه چراغ های پیوسته، ظاهری خوب را به KMC K7 داده است.

وقتی هم به کابین K7 نگاه می کنیم، کاملا با سبکی مدرن و جذاب طرف هستیم و استفاده از برخی ویژگی ها مانند جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر مستقل از داشبورد، دسته دنده الکترونیکی، محفظه زیر کنسول میانی، رودری های چند تکه و تزئینات دکوراتیو به روز باعث شده تا کابین K7 چیزی از رقبا کم نداشته باشد و گاهی در جایگاه به مراتب بالاتری قرار بگیرد. متریال استفاده شده در داشبورد، رودردی ها و چرم صندلی ها نیز از جمله مزایای K7 نسبت به برخی رقبا است و می توان در نگاه اول متوجه شد که در این کراس اوور کرمان موتور، جزئیات به همراه کیفیت خوبی رعایت شده است.

تجربه رانندگی با KMC K7  کرمان موتور

حالا وقت آن رسیده که تجربه رانندگی با KMC K7 کرمان موتور داشته باشیم. اولین نکته این است که وقتی پشت فرمان K7 می نشینیم، دید خوب و مناسبی  از اطراف خود داریم و دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب هم کمک می کند تا ما به نقاط کور خودرو را تسلط داشته باشیم. وقتی روی صندلی راننده این خودرو می نشینید، می توانید با فشردن دکمه مرکزی تنظیمات گودی کمر، ماساژور صندلی را فعال کنید و از این ویژگی K7 در طول رانندگی لذت ببرید. همچنین قابلیت تنظیم میزان سفتی و نرمی فرمان هم کمک می کند که با توجه به سلیقه و نیاز خود، میزان حساسیت فرمان را در زیر دستان خود تغییر دهید. از روی فرمان هم می شود تا با فشردن یک دکمه، پس زمینه مورد نظر خود را برای جلو آمپر انتخاب کنید. زرد، قرمز و آبی سه رنگی هستند که امکان تنظیم آن ها برای جلو آمپر وجود دارد.

وقتی هم آهنگی را در مالتی مدیا خودرو پخش و یا از رادیو و بلوتوث استفاده می کنید، اطلاعات سیستم پخش خودرو را در جلو آمپر K7 می بینید و نیاز نیست که برای هر تغییری در سیستم صوتی و تصویری خودرو دائماً به نمایشگر مرکزی روی داشبورد نگاه بیاندازید. باید به این نکته اشاره کرد که امروز KMC K7 بهترین سیستم صوتی و پخش را میان رقبای خود دارد و حتی این سیستم اینفینتی می تواند تا با مالتی مدیا خودروهای ژاپنی و کره ای هم رقابت کند.

تنظیم سیستم تهویه را می توان از طریق پنل دیجیتال روی داشبورد انجام داد و یا به وسیله مانیتور خود، تغییرات را در بخاری و کولر KMC K7 اعمال کرد. اما نکته عجیب این است که هیچ دکمه مستقلی برای گرمکن و سردکن صندلی های جلوی K7 وجود ندارد و شما باید برای استفاده از این قابلیت ها به بخش تنظیمات اصلی خودرو در مانیتور بروید که این سبک ارگونومی بسیار عجیب به نظر می رسد.

وقتی دسته دنده به اصطلاح خلبانی K7 را در حالت D قرار می دهید، با شروع حرکت نرمی در یک خودروی دو کلاچه مواجه می شوید و به لطف حضور گشتاور حداکثری از دور 1500 آر پی ام می بینیم که این کراس اوور کرمان موتور از همان ابتدای حرکت چالاک و قوی ظاهر می شود. تعویض دنده ها در KMC K7 نرم و خوب است و به راحتی می توان از رانندگی و شتاب خوب این خودرو لذت برد.

این کراس اوور که در جایگاه یک خودروی خانوادگی به نسبت بزرگ قرار می گیرد، پایداری و سواری خوبی را در اختیار سرنشیان قرار می دهد. در هنگام عبور از چاله ها و دست اندازهای شهری می بینیم که ضربه و صدای خاصی به کابین K7 وارد نمی شود. همچنین در مانورهای مختلف حرکتی، با موضوع کم فرمانی و بیش فرمانی غیر قابل کنترلی طرف نیستیم و سیستم کنترل پایداری الکتریکی K7 هم در شرایط حساس عملکرد خوب و مفیدی را از خود به نمایش می گذارد. عملکرد ترمزها هم بسیار خوب است و می توان در شرایط حساس روی صحت عملکرد این کراس اوور مونتاژی حساب باز کرد. نبود حرکت های عرضی آزاددهنده در رانندگی با K7 از جمله مزایای خوب این خودرو است که می تواند آسایش خوبی را برای سرنشیان جلو و عقب این خودرو ایجاد کند.

در نهایت می توان گفت که KMC K7 یک کراس اوور چالاک و تا حدی سریعتر از رقبای خود است و می تواند در بحث کیفیت، سواری، هندلینگ، فضای کابین و گستردگی خدمات پس از فروش بسیاری از رقبای خود را به چالشی اساسی بکشاند. از سویی نبود برخی امکاناتی که به آن اشاره شده و قیمت به نسبت بالا KMC K7 از جمله چالش های پیش روی لوکس ترین کراس اوور کرمان موتور است. در نهایت شما باید انتخاب کنید که در این بازه قیمتی به سراغ کدام کراس اوور لوکس مونتاژی می روید و با چه معیارهایی، خودروی مورد نظرتان را انتخاب می کنید.

قیمت KMC K7

این خودرو در آخرین طرح فروش کرمان موتور با قیمت یک میلیارد و 180 میلیون تومان عرضه شده است.