۰ نفر

بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴
کد خبر: 590518
بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها

روز گذشته آژانس رتبه‌بندی ICRA اعلام کرد: صنعت خودروهای سواری هند در سال ۲۰۲۲ به دلیل کمبود نیمه‌هادی‌ها حدود ۵۰۰هزار دستگاه از فروش خود را از دست خواهد داد.

به گزارش اکونومیک تایمز، آژانس رتبه‌بندی گفت که این به معنای حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کرور در زمان فروش از دست رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اکونومیک تایمز ماه گذشته گزارش کرد که بازار خودروی هند ممکن است ۵۰۰هزار تا ۶۰۰هزار دستگاه از فروش خود را به دلیل کمبود مشکلات زنجیره تامین از دست بدهد.

اگر مشکلات مربوط به زنجیره تامین نبود، این صنعت در سال جاری از اوج فروش سالانه قبلی خود یعنی ۳.۴ میلیون واحد در سال مالی ۲۰۱۹ عبور می‌کرد. ICRA اکنون پیش‌بینی فروش خود را برای سال مالی ۲۰۲۲ به ۸ تا ۱۱ درصد کاهش داده است که به حدود ۳ میلیون واحد خواهد رسید.

بحران نیمه‌هادی‌ها در سپتامبر به اوج خود رسید، زمانی که طبق گزارش ICRA، حدود ۱۲۰هزار واحد فروش از دست رفت. در حالی که انتظار می‌رود وضعیت عرضه در آینده بهبود یابد، عرضه‌ عادی تنها تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌شود.

به دلیل کمبود نیمه‌هادی‌ها، دوره انتظار برای برخی از مدل‌های محبوب خودرو تا ۱۲ ماه افزایش یافته است. خودروسازان مجبور شده‌اند انواع مدل‌های خود را با ویژگی‌های کمتر عرضه کنند، بنابراین محتوای نیمه‌رسانا در هر خودرو و در نتیجه دوره‌های انتظار کاهش می‌یابد.

در حالی که کمبود عرضه باعث شده آژانس در پیش‌بینی رشد خود برای بازار وسایل نقلیه سواری تجدیدنظر کند، اما وقتی صحبت از خودروهای دو چرخ به میان بیاید، بحث مشکل در تقاضا مطرح می‌شود. ICRA اکنون انتظار دارد که بازار خودروهای دو چرخ در سال مالی ۲۰۲۲ به میزان یک تا ۴ درصد نسبت به پیش‌بینی رشد تک رقمی قبلی کاهش یابد.

پیش‌بینی رشد ICRA برای بخش‌های خودروهای تجاری و تراکتورها به ترتیب ۱۸ تا ۲۲ درصد و یک تا ۴ درصد است.