۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس؛

برنامه وزیر صمت برای عرضه یک میلیون ۸۰۰هزار خودرو در بازار / قرعه کشی خودرو شرعا هم اشکال دارد

۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبر: 586326
برنامه وزیر صمت برای عرضه یک میلیون ۸۰۰هزار خودرو در بازار / قرعه کشی خودرو شرعا هم اشکال دارد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با شیوه قرعه کشی خودرو، از برنامه فاطمی امین وزیر صمت برای عرضه یک میلیون ۸۰۰ هزار خودرو در بازار طی امسال و سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه قرعه کشی خودرو گفت: اینجانب کاملا با شیوه قرعه کشی خودرو مخالفم. این یک شیوه لاتاری و بخت آزمایی است که شرعا هم اشکال دارد. 

وی تاکید کرد: شک نکنید در روند قرعه کشی خودرو عده‌ای مصرف‌کننده نما هستند و از شگردهای خاصی برای گرفتن خودرو استفاده و سپس خودرو را روانه بازار می‌کنند. 

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های فاطمی امین وزیر صمت برای ساماندهی بازار خودرو گفت: وزیر صمت قول داده با افزایش تولید و عرضه خودرو، صف انتظار خرید خورو را از بین ببرد. 

رحیمی تاکید کرد: وزیر صمت متعهد شده تا بخشی از نیاز بازار را از طریق تکمیل خودروهای کف انباری که حدود ۲۰۰ هزار خودرو است، پاسخ دهد که در همین زمینه مقرر شده تا پایان آذرماه این خودروها روانه بازار شود. 

وی افزود: همچنین وی قول داده برای سال آینده هم یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو تولید شود. 

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این میزان خودرو روانه بازار شود آن وقت نیاز به خودرو در بازار از بین می‌رود. 

رحیمی با اشاره به دلیل افزایش قیمت تمام شده خودرو گفت: خودروسازان ما از تسهیلات و منابع مالی ناپایدار مثل تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند که زیان تسهیلات بانکی باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود. 

وی افزود: اگر خودروسازان دارائی‌های خود را نقد کنند و فروش بیشتری داشته باشند، قطعا زیان آنها تعدیل می‌شود. 

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اضافه کرد: حاشیه سود در بازار خودرو نه به جیب تولید‌کننده می‌رود نه مصرف‌کننده بلکه این دلالان وواسطه‌ها هستند که این سود را به جیب می‌زنند.