۰ نفر

تست و بررسی خودرو دیگنیتی بهمن موتور + ویدئو

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴
کد خبر: 528327
تست و بررسی خودرو دیگنیتی بهمن موتور + ویدئو

بهمن دیگنیتی پرایم جدیدترین محصول گروه بهمن است. این خودرو یک کراس اوور متوسط باطراحی کوپه است که به صورت تک دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود .

به گفته مدیران بهمن موتور این کراس اوور کوپه به روش CKD در ایران تولید می‌‌شود و برخی از قطعات آن هم به مرحله داخلی سازی رسیده است.دیگنیتی  به معنای ” کرامت ” است.  

 مشخصات فنی دیگنیتی:

دیگنیتی پرایم به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۴۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند.  مصرف سوخت بهینه دیگنیتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر  ۵٫۴ لیتر است البته در شرایط معمولی، مصرف سوخت ترکیبی دیگنیتی به  ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

دیگنیتی بهمن موتور مجهز به جعبه دنده  CVT است. این جعبه دنده اتوماتیک نسل سوم CVTها به حساب می آید .   جعبه دنده های CVT نسل سوم سرعت عمل بیشتری نسبت به نسخه های قدیمی دارند و صدای کمتری  هم تولید می‌کنند.

امکانات دیگنیتی:

دیگنیتی امکانات نسبتا مدرنی را در اختیار مالکان خود گذاشته است. به عنوان مثال در بخش کاسه چراغ‌ها با فناوری تمام LED طرف هستیم که می توان بازدهی خوبی را داشته باشد و از سویی عملکردی مطلوب را به نمایش بگذارد. درِ صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک تک کاناله با دو پنل تنظیم و… از جمله امکاناتی است که می توان ویژگی های رقابتی را به بهمن دیگنیتی پرایم اعطا کند.

 ۴ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی است.

کابین:

در کنار طراحی اسپرت که بهمن دیگنیتی پرایم  باید گفت که در دسته کراس اوورهای متوسط با خودرویی جادار طرف هستیم. با وجود طراحی اسپرت نیمه عقبی خودرو می بینیم که دیگنیتی بیشترین فضای بار (صندوق عقب) کاربردی را میان رقبای خود دارد و در حالت استاندارد بیش از ۷۶۰ لیتر فضای مفید را در اختیار سرنشینان می گذارد. درِ صندوق برقی هم از جمله امکانات رقابتی در بهمن دیگنیتی پرایم است که فعلاً در سایر رقبای چینی این خودرو وجود ندارد. همچنین با وجود شیب سقف، توقع می رود که فضای سر سرنشینان عقب آنچنان مطلوب نباشد.

نمایشگر روی داشبورد دیگنیتی ابعاد بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی را دارد و کیفیت مطلوبی در آن دیده می شود. امکان اتصال مستقیم و هوشمند تلفن همراه به نمایشگر این خودرو باعث شده تا بهمن دیگنیتی از سایر رقبا عقب نماند.

 تجربه رانندگی:

در رانندگی با دیگنیتی پرایم چندان حس یک کراس اوور به شما منتقل نمی شود. صندلی‌های خودرو پایین‌نصب شده و همین موضوع باعث می شود  سرنشینان اسپرت بودن دیگنیتی را درک کنند.

بهمن دیگنیتی پرایم  ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مشخص است که این میزان از قدرت نمی‌تواند موجب شتاب شگفت انگیز این کراس اوور گروه بهمن شود اما باید توجه کرد که دیگنیتی از پس خود بر آمده و راننده را هم اذیت نمی‌کند.

باید گفت که  شروع حرکت دیگنیتی خوب و قابل قبول است و عملکرد این کراس اوور اسپرت خوب و منطقی به نظر می‌رسد.

دیگنیتی در حال حاضر رقبایی همچون swm g01 و چری تیگو 7 را دارد که با قیمتی حدودا برابر این روزها توانسته است فروش خوبی را پشت سر بگذارد. 

قیمت خودرو دیگنیتی بهمن موتور:

این خودرو در حال حاضر از سوی گروه بهمن با قیمت 749 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.