۰ نفر

دریافت خلافی خودرو با پلاک تنها با یک کلیک

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 520201
دریافت خلافی خودرو با پلاک تنها با یک کلیک

پرداخت خلافی خودرو یکی از چالش‌های همیشگی رانندگان است. اگر سری به دفاتر شلوغ پلیس 10+ بزنید، رانندگان زیادی را می‌بینید که برای دریافت خلافی ماشین صف کشیده‌اند. در این مقاله راهی را به شما آموزش می‌دهیم که در کمتر از 3 دقیقه بتوانید خلافی خودرو با پلاک را دریافت و به صورت آنلاین پرداخت کنید. تا انتها همراه ما باشید.

مواظب 2 برابر شدن جریمه‌های رانندگی باشید!

قبل از اینکه راه‌های دریافت دریافت ریز خلافی خودرو با پلاک و پرداخت آنلاین جریمه را بگوییم، باید یک نکته مهم را گوشزد کنیم. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در صورت عدم پرداخت خلافی تا 60 روز پس از صدور قبض جریمه، خلافی خودرو 2 برابر خواهد شد. افزایش مبلغ جریمه صرفا برای جریمه از طریق روش‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری صورت می‌گیرد. به صورت خیلی خلاصه و مفید منظور از جریمه تسلیمی جریمه شدن در حضور راننده است. جریمه الصاقی هم به جریمه‌ای گفته می‌شود که در غیاب راننده صادر شده و عموما در زیر برف پاک کن قرار می‌گیرد. اگر هم سهواً یا عمداً نسبت به دستور پلیس بی‌اعتنایی کنید، پلیس شما را جریمه کرده و این جریمه هم می‌تواند دو برابر شود.

1

آشنایی با انواع روش های پرداخت خلافی خودرو

برای دریافت و پرداخت خلافی خودرو 5 روش مختلف وجود دارد. البته دقت داشته باشید که در همه این روش ها نمی‌توان صرفاً با اعلام شماره پلاک خلافی را دریافت کرد. ما همه روش‌ها به همراه مزایا و معایب آن را به شما می‌گوییم تا بهترین روش را خودتان انتخاب کنید.

1.دفاتر حضور پلیس 10+؛ تنها روشی که مردم می‌شناسند

اکثر رانندگان گمان می‌کنند که تنها دفاتر پلیس 10+ قادر به ارائه ریز خلافی خودرو از طریق شماره پلاک هستند. دفاتر پلیس 10+ تنها یکی از روش‌ها و البته قدیمی‌ترین روش دریافت خلافی ماشین است. شما باید مدارک خودرو را به این دفاتر ببرید تا کارشناس مربوطه ریز خلافی را استعلام به شما اعلام کند. اگر گذری به دفاتر پلیس 10+ انداخته باشید، احتمالاً از شلوغی زیاد این دفاتر آگاه هستید. در حقیقت شلوغی و صرف زمان زیاد مهم‌ترین ایراد دریافت خلافی از طریق پلیس 10+ است. از طرف دیگر برای مشاهده خلافی باید هزینه آن را هم پرداخت کنید.

2

2.تماس با تلفن 02188288888؛ اعلام خلافی خودرو

دومین روش دریافت ریز خلافی خودرو با پلاک، تماس با شماره تلفن 02188288888 است. پس از تماس با این شماره باید 1 را وارد کرده و پلاک خود را شماره‌گیری کنید. سپس باید چند دقیقه‌ای معطل بمانید تا اطلاعات خودرو شما استعلام و اپراتور میزان خلافی ماشین را اعلام کند.

3.شماره‌گیری کد #110* و اسعلام خلافی با VIN

سومین روش دریافت خلافی شماره گیری کد #110* است. سپس بایستی کد VIN را شماره‌گیری کنید. کد VIN کدی است که بر روی کارت ماشین درج شده و شامل اعداد و حروف است. این کد به نوعی شناسنامه ماشین به حساب می‌آید و تمامی اطلاعات خودرو را در خود جمع می‌کند. پس از وارد کردن کد VIN باید چند دقیقه‌ای معطل بمانید تا پیامک استعلام خلافی برای شما ارسال شود. دقت داشته باشید که هزینه این پیامک از حساب شما کسر خواهد شد.

4.ارسال VIN به شماره 1101202020؛ استعلام پیامی خلافی

پلیس راهور برای گسترش خدمات خود یک شماره پیامک هم برای دریافت خلافی اعلام کرده است. در این روش بایستی کد VIN را به شماره 1101202020 ارسال کنید. سپس باید منتظر بمانید تا خلافی خودرو شما استعلام شده و در قالب یک پیامک ارسال شود. دریافت خلافی خودرو از این طریق هم مستلزم پرداخت هزینه است.

5.دریافت ریز خلافی خودرو با پلاک؛ آیتول بهترین گزینه در دسترس

تا اینجا 4 روش دریافت خلافی را به شما معرفی کردیم. اما هر کدام از این روش‌ها یا مستلزم پرداخت هزینه یا صرف زمان است. برای مثال در زمان شلوغی شبکه ممکن است چند ساعت یا چند روز پیامک استعلام خلافی برای شما ارسال شود. اگر به دنبال راهی برای دریافت ریز خلافی خودرو با پلاک هستید ما آیتول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در آیتول علاوه بر مشاهده ریز خلافی امکان پرداخت آنی خلافی خودرو از طریق کارت های شتاب هم فراهم شده است.

3

چرا استعلام ریز خلافی خودرو با پلاک در آیتول بهترین گزینه است؟

آیتول هیچ هزینه‌‌ای برای دریافت خلافی ماشین دریافت نمی‌کند. از طرف دیگر بلافاصله پس از وارد کردن شماره پلاک، میزان خلافی ماشین به شما نمایش داده می‌شود. بنابراین پرداخت خلافی از این روش بهترین راه‌حل در بین روش‌های موجود است. از طرف دیگر خدماتی مثل پرداخت عوارض شهرداری هم در آیتول قابل دریافت است. به عبارت بهتر با یک تیر می‌توانید چند نشان بزنید و کل خلافی‌های خودرو را یکجا پرداخت کنید.

آیا امکان اعتراض به خلافی خودرو وجود دارد؟

بله در مدت زمان قانونی می‌توانید با شماره پلیس 10+ به خلافی خودرو اعتراض کنید. البته دقت داشته باشید که اعتراض بایستی حداکثر 60 روز پس از صدور قبض جریمه به پلیس 10+ تسلیم شود. معمولاً بین 24 تا 72 ساعت نتیجه اعراض به خلافی در قالب یک پیامک برای شما ارسال می‌شود.

چطور می‌توانم از آیتول استفاده کنم؟

استفاده از آیتول بسیار ساده است. فقط کافی است همین الان عبارت آیتول را جستجو کرده و وارد سایت شوید. سپس به تمامی خدمات مرتبط با خودرو مثل پرداخت خلافی یا خرید بیمه شخص ثالث دسترسی خواهید داشت. برای استفاده از هر خدمات کافی است شماره پلاک ماشین خود را وارد کرده و تمامی هزینه‌های مربوطه را یکجا پرداخت کنید.

در کنار سایت آیتول می‌توانید اپلیکیشن آیتول را دریافت کنید. با دریافت اپلیکیشن به راحتی می‌توانید خدمات مربوط به خودرو خود را مدیریت کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع همین الان وارد سایت آیتول شده و از خدمات یکپارچه آیتول استفاده کنید.