۰ نفر

اخراج گسترده کارگران در خودروسازی رنو

۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 441903
اخراج گسترده کارگران در خودروسازی رنو

خودروسازی فرانسوی رنو به منظور صرفه جویی ۲ میلیارد یورویی (۲.۲ میلیارد دلاری) در هزینه‌هایش کارخانه ها را می بندد و کارگرانش را اخراج می‌کند.

 به گزارش رویترز، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه اعلام کرد خودروسازی فرانسوی رنو به منظور صرفه جویی 2 میلیارد یورویی (2.2 میلیارد دلاری) در هزینه‌هایش کارخانه ها را می‌بندد و کارگرانش را اخراج می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این خودروسازی درخواست برگزاری یک جلسه را با این کنفدراسیون در روز سه‌شنبه دارد تا در مورد طرح‌های خود برای کاهش هزینه‌ها گفتگو کند.

نماینده کنفدراسیون عمومی کار فرانسه در یک ویدیو که به صورت آنلاین منتشر شد گفت:« در این جلسه طرح کاهش دو میلیارد یورو از هزینه های شرکت خودروسازی رنو رسمی خواهد شد که شامل کاهش نیروی کار و بسته شدن کارخانه ها می‌شود».

سخنگوی این شرکت خودروسازی گفت طبق قوانین فرانسه این تصمیمات باید ابتدا به اطلاع کنفدراسیون کار برسد.

انتظار می رود شرکت خودروسازی رنو که در 2019 اولین ضرر و زیان خود را طی ده سال گذشته ثبت کرده بود، طرح سختگیرانه کاهش هزینه های سه ساله خود را در پایان هفته اعلام کند.

شرکت رنو که طی دو دهه گذشته متحد شرکت خودروسازی نیسان بوده، ضربه سختی از دستگیری رئیس سابق شرکت نیسان در نوامبر 2018 به جرم تخلفات مالی خورد. کارلوس غصن این اتهامات را رد کرده است.

شرکت رنو حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا و سقوط تقاضا برای خودرو هم با کاهش فروش محصولات خود در بازارهای اصلی جهان مواجه بود.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه یک کمک 5 میلیارد یورویی ( 5.45 میلیارد دلاری) برای کمک به این شرکت در بحبوحه بحران کرونا در نظر گرفته است و هشدار داد رنو در صورت عدم دریافت این کمک به زودی از بین میرود.

15 درصد شرکت خودروسازی رنو متعلق به دولت فرانسه است.