۰ نفر

پرونده خودروهای کوچک در آمریکا بسته می‌شود؟

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۱
کد خبر: 389466
پرونده خودروهای کوچک در آمریکا بسته می‌شود؟

به نظر می‌رسد که با احتمال عدم عرضه خودروی جدید هوندا فیت در بازار ایالات متحده آمریکا، بسته شدن پرونده خودروهای سایز کوچک در این کشور قوت بیشتری گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت carscoops حاکی از آن است که شرکت ژاپنی هوندا قصد دارد نسل جدید هوندا فیت را تنها به صورت هیبریدی در اروپا عرضه کند و این طور که به نظر می‌رسد هنوز تصمیمی برای عرضه این محصول در بازار ایالات متحده آمریکا نگرفته است.

البته مقامات این شرکت از اظهارنظر درباره عرضه یا عدم عرضه این محصول جدید در آمریکا خودداری کرده‌اند ولی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، برآورد کرده‌اند که این خودروساز ژاپنی به منظور جلوگیری از افت فروش این محصول و کاهش سودآوری‌های حاصل از آن، جز آخرین خودروسازانی خواهد بود که در بازار آمریکا محصولات سایز کوچک همچون هوندا فیت را ارائه و عرضه می کند.

این شرکت در سال‌های اخیر خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست سایز کوچک خود را روانه بازار کشورهای اروپایی کرده که با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان و شهروندان این قاره سبز برخوردار شده است. هوندا همچنین به دنبال ارائه دست کم یک نسخه برقی از محصولاتش در اروپا تا سال ۲۰۲۵ میلادی است. این در حالیست که فروش خودروهای سایز کوچک در بازار آمریکا در سال جاری میلادی با کاهش ۱۷ درصدی مواجه شده و خودروسازانی که به عرضه چنین محصولاتی پرداخته اند را با مشکلات و چالش های متعددی روبرو کرده است. همانطور که در گزارش های اخیر ذکر شده است، مشتریان آمریکایی در سال های اخیر به سمت و سوی خودروهای بزرگ و شاسی بلند روی آورده و از آن استقبال کرده‌اند. 

بنابراین دور از انتظار نیست که هوندا نیز همچون سایر شرکت‌های خودروسازی، پرونده خودروی کوچک هوندا فیت را در بازار آمریکا ببندد و دیگر آن را در این کشور عرضه نکند.

البته برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر جمعیت بالا و تنوع سلایق مشتریان، بدون شک یکی از بزرگترین، مهم ترین و موثرترین بازارهای خودرو در جهان به شمار می رود و احتمال عدم عرضه محصولی همچون هوندا فیت در این بازار، درآمدهای این شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

این خودرو در اروپا تحت عنوان هوندا جاز شناخته و عرضه می‌شود.