۰ نفر

به دلیل نقض قوانین آلایندگی؛

دایملر آلمان ۱میلیارد دلار جریمه شد

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹
کد خبر: 383366
دایملر آلمان ۱میلیارد دلار جریمه شد

دادستانی آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد خودروسازی دایملر یک جریمه ۹۵۷میلیون دلاری برای شکستن قوانین آلایندگی دیزل می‌پردازد.

 به گزارش رویترز، دادستانی آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد خودروسازی دایملر یک جریمه  957میلیون دلاری برای شکستن قوانین آلایندگی دیزل می‌پردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این شرکت آلمانی سازنده مرسدس بنز اعلام کرد درخواست تجدیدنظر در مورد این جریمه را نمی‌دهد و پیش‌بینی درآمد آن تغییری نکرده است.

  این جریمه برخی از شک و تردیدهای قانونی در مورد این شرکت مستقر در اشتوتگارت آلمان را از بین برد.

 دادستان‌ها و قانونگذاران سراسر جهان از زمان اعلام رسوایی فولکس واگن در 2015 برای تقلب در تست آلایندگی دیزل امریکا، همه خودروسازان را مورد بررسی قرار دادند که باعث شد نقض قوانین برخی از آنها آشکار شود.

 دادستانی آلمان در روز سه‌شنبه به‌طور جداگانه اشاره کرد که مدیران ارشد  فولکس واگن متهم شده‌اند اطلاعات رسوایی این شرکت را با تأخیر به سرمایه‌گذاران رسانده‌اند.

 دادستانی اشتوتگارت گفت: جریمه دایملر هیچ تأثیری بر جریان دادرسی این شرکت به اتهام سوءاستفاده برخی افراد از نرم‌افزار موتور استفاده شده در تعدادی از خودروهای دیزل دایملر ندارد.

 دفتر دادستانی اعلام کرد: دایملر از آغاز 2008 برخی وظایف نظارت خود را به‌خوبی انجام نداده است، بنابراین خودروهای دیزل خاصی علی‌رغم بالاتر بودن آلایندگی‌شان از حد مجاز، مجوز دریافت کرده‌اند.

 سهام شرکت دایملر امروز 0.7درصد سقوط کرد.

  در فوریه 2016، آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا از مرسدس بنز خواست در مورد سطح آلایندگی برخی خودروهای دیزل خود توضیح بدهد.

 در ماه ژوئن سال جاری میلادی، دایملر دورنمای درآمد خود را در 2019 با توجه به مسائل مربوط به خودروهای دیزل  صدها میلیون یورو کاهش داد.