۰ نفر

تلاش‌هایی که به بار می‌نشیند

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 382553
تلاش‌هایی که به بار می‌نشیند

رونق تولید از جمله مهمترین دغدغه های کشور در سال جاری است. مسئله ای که بسیار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری هدفگذاری شد تا چراغی به سمت مسیر اصلی صنعت و اقتصاد کشور در سال 98 باشد. خوشبختانه تلاش صنعت گران که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود، امروز به بار نشسته است و صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع پیشران در حال عبور از این پیچ تاریخی هستند.

قلب اقتصاد کشور در کالبدی قرار دارد که همان  کارخانه‌های تولیدی هستند و گردش چرخ این کارخانه هاست که باعث حل مشکلات بزرگی در کشور می شود. رونق تولید و افزایش بهره وری صنایع مختلف از جمله مسائلی است که در سال رونق تولید، دغدغه مدیران کلان کشور بوده است و همه نیک می دانند که فتح خاکریزهای پیشرفت در اقتصاد و صنعت از طریق به کارگیری توان  داخلی و جوانان این مرز و بوم ممکن است. 

در ماه های اخیر فعالیت های وزارت صمت در حوزه تامین مواد اولیه و برطرف کردن موانع تولید باعث شده، بسیاری از صنایع کوچک که در زنجیره تامین صنایع بزرگ تر قرار دارند، به چرخه تولید بازگردند و تنها به کمی زمان نیاز است تا زمان آنچه کاشتند برای برداشت فرا برسد. از جمله اقداماتی که باعث رفع بسیاری از مشکلات در حوزه تولید شده است، ارتباط نزدیک مدیران و دستگاه های مختلف با صاحبان صنایع و بخش خصوصی است. زیرا وفاقی که در رفع مشکلات تولید بین مسئولین ایجاد شده است باعث شده حتی سرکشی های مستقیم از سوی مسئولین انجام بگیرد که در مسیر شناخت مشکلات بسیار تاثیرگذار است. 

در مسیر عبور از تحریم ها و اقتصاد مقاومتی، باید توجه کنیم که رونق تولید می تواند همراه با درون زایی اقتصادی و رونق کسب و کارهای کوچک نیز باشد. از اینرو باید در این مسیر طوری گام برداریم که ضمن نگاه به بازارهای خارجی قابل دسترس، بازارهای بکر اقتصادی داخلی را نیز بشناسیم. در این صورت می توان گردش مالی را از بازارهای متورم که گنجایش ندارند به بخش های بکر انتقال داد که خود باعث ایجاد اشتغال نیز می شود. 

اما نباید فراموش کنیم اقدامات در مسیر بهبود تولید تنها با اتحاد و وفاق ملی حاصل می شود. امروز کشور به تشکیل هر چه بیشتر کارگروه هایی نیاز دارد که اهدافی مشترک دارند. اهدافی مشترک که در نهایت منافع ملی را تامین خواهد کرد.

باید خوشحال بود که تولید در کشور در حال رونق گرفتن است و صنایع کم کم بار تحریم ها را زمین می گذارند تا بار رونق تولید را بر دوش بکشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند، اقدامات رو به بهبود بوده است و انشالله خبرهای خوبی در آینده به گوش مردم کشور می رسد که تاثیرات مثبت آن نیز در زندگی مردم حس خواهد شد.

*نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو