۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تحویل 25هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط طی یک ماه آینده/ اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 325296
تحویل 25هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط طی یک ماه آینده/ اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است

رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده، از تحویل 25هزار دستگاه موتورسیکلت به مراکز اسقاط خودرو طی یک ماه آینده خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد حسین گودرزی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره جزییات اسقاط موتور سیکلت‌ها اظهار کرد: طبق حکم دادگاه جمع‌آوری موتور‌های فرسوده به عهده ستاد اجرایی فرمان امام است و ابتدا قرار بود موتور سیکلت‌هایی که مدتی است در پارکینگ خاک خورده‌اند و صاحبانشان پیگیرشان نیستند، به مزایده گذاشته شود که با این کار مخالفت شد چرا که بسیاری از این موتور‌ها مشکل ثبت و یا صنعتی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم بر این شد که تا یک ماه آینده 25هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط تهران تحویل داده شوند و مراکز اسقاط برای آن‌ها گواهی صادر کنند و در نهایت کارخانه‌ها بتوانند با استفاده از این گواهی‌ها موتور سیکت تولید کنند.

گودرزی با بیان این که دولت برای جایگزینی این تعداد موتورسیکلت مشکل پرداخت وام دارد خاطرنشان کرد: با توجه به این که موتورسواران عمدتا قشر ضعیف جامعه هستند، قرار شد وام کم بهره‌ای به این افراد تعلق گیرد تا بتوانند موتور‌های فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط داده و موتور جدید تحویل بگیرند اما متاسفانه فعلا دولت با مشکل پرداخت وام مواجه است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور درباره اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز بیان کرد: جلساتی در این خصوص با مشاور رییس سازمان محیط زیست داشته‌ایم و خوشبختانه ایشان به شدت پیگیر این موضوع هستند اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و طرح اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است.