۰ نفر

چگونه از دیوار پژو ۲۰۶ تیپ ۶ بخریم؟

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 323925
چگونه از دیوار  پژو ۲۰۶ تیپ ۶ بخریم؟

ماشین‌های ۲۰۶ در ایران فعلا به تیپ ۶ ختم می‌شوند.

برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ معمولا این ماشین را با تیپ ۵ مقایسه می‌کنند. ما هم در این نوشته قصد داریم مزایا و معایب هر کدام را برای شما برشمریم.

عمده‌ترین تفاوت این دو ماشین در گیربکس آنهاست. تیپ ۶ گیربکس اتوماتیک و تیپ ۵ گیربکس دستی دارد. اگر برای شما دنده اتومات بودن یک ماشین از بالاترین اهمیت برخوردار است که در انتخاب بین یکی از این دو خودرو نباید تعلل کنید و ناگفته پیداست که انتخاب شما پژو ۲۰۶ تیپ ۶ خواهد بود اما اگر در خرید فقط به این آپشن اکتفا نمی‌کنید باید ویژگی‌های مختلف این دو ماشین را درکنار هم بررسی کنید.

مصرف سوخت این دو خودرو با هم متفاوت است. تیپ ۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر هفت لیتر و تیپ پنج در کیلومتر مشابه ۴/۶ لیتر بنزین می‌سوزاند. این درحالی است که حجم موتور هر دو ماشین ۱۶۰۰ سی سی و قدرت اسب بخار هر دو ۱۱۰ اسب بخار است. برتری دیگر تیپ ۵ نسبت به تیپ ۶ سرعت و شتاب‌گیری آن است. تیپ ۵ در عرض ۶/۹ ثانیه به شتاب صدکیلومتر می‌رسد اما در تیپ ۶ این اتفاق در ۱۱ ثانیه رخ می‌دهد.

از نظر ایمنی و تجهیزات رفاهی دو ماشین تقریبا شبیه به هم هستند. هر دو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA چهارکاناله، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی و کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو هستند. اما از آپشن‌های مازاد تیپ ۶ می‌توان به سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو، سیستم کنترل بخار بنزین، چراغ نقشه‌خوان، کلاچ هیدرولیکی و الکترونیکی اشاره کرد.

حرفه‌ای‌ها می‌گویند قبل از خرید پژو 20۶ تیپ ۶ باید به این نکته توجه کنید که اگر شتاب گرفتن و رانندگی تند و تیز برایتان اهمیت دارد باید تیپ پنج را انتخاب کنید اما اگر از مدام کلاچ و ترمز گرفتن در ترافیک‌های درون شهری خسته‌اید باید به سمت تیپ ۶ بروید. البته قیمت این دو تیپ با هم متفاوت است و در سایت دیوار می‌توان به این تفاوت در قیمت پی برد اما این اختلاف چندان نیست که با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید عطای یکی را به لقایش ببخشید. برای مثال تیپ ۶ ساخت ۱۳۹۰ هزار کارکرد به قیمت 59 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده است و در آگهی دیگری این ماشین با همین مشخصات اما با ۶۰ هزار کارکرد 73 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مقابل ماشین تیپ 5 ساخت سال ۱۳۹۲ با ۶۸ هزار کارکرد ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. جالب است بدانید که نوع صفر و در حد نوی تیپ پنج در سایت دیوار به مراتب بیشتر از تیپ ۶ است.

زمانی پژو ۲۰۶ در مقایسه با خودروهای تولید داخل تقریبا بی‌رقیب بود اما با دوبرابر شدن قیمت این خودرو نسبت به سال گذشته، رقبای آن نیز افزایش پیدا کرده‌اند و حالا می‌توان بعضی از خودروهای وارداتی را هم رقیب این ماشین به حساب آورد، البته این خودروهای وارداتی عمدتا در کشور چین تولید شده‌اند. برای همین بازار خرید پژو 20۶ تیپ ۶ نسبت به گذشته تفاوت‌هایی کرده که نباید نسبت به این تفاوت‌ها بی‌توجه بود.

منبع : ویرلن