۰ نفر

مروری بر عملکرد بسترن بی 30 در سفرها

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 323924
مروری بر عملکرد بسترن بی 30 در سفرها

اواخر آبان و اویل آذر بود که ثبت‌نام‌کنندگان بسترن b30 در مقابل ساختمان بهمن‌ موتور تجمع کردند. داستان از آنجایی شروع شد که بهمن موتور قیمت بسترن b30 را در مرحله اول افزایش داد. مشتریان به این افزایش قیمت بی‌منطق اعتراض کردند اما بهمن‌موتور به افزایش دادن قیمت این خودرو ادامه داد.

مالکان بسترن b30  چه می‌گویند؟

قیمت خرید بسترن  B30، اوایل آبان از 79 میلیون و 500 هزار تومان به حدود 107 میلیون تومان رسید و دوباره اواخر آبان ماه قیمت جدید آن 124 میلیون و 300 هزار تومان اعلام شد.

شهریور ماه قیمت بسترن بی 30 به 132 میلیون تومان هم رسیده بود‌. این در حالی است که شهریور سال گذشته با 140 میلیون تومان می‌توانستید صاحب یک میتسوبیشی لنسر 2017 شوید. در ابتدا پرداخت چنین مبالغی برای خرید خودروی چینی شوکه‌کننده و ناامیدکننده به نظر می‌رسید. اما عده بسیاری به علت تجهیزات و امکانات خوب به خرید بسترن b30 ادامه دادند. این مدل بسترن به لحاظ ایمنی هم از هم‌رده‌های خود یک سر و گردن بالاتر است. وجود سامانه  ESP هم یک امتیاز مثبت بزرگ نسبت به رقبا است. البته بسترن B30 در حالت عادی 6 کیسه هوا دارد اما شرکت بهمن موتور 4 عدد از آنها را از روی خودرو برداشته است.

بر اساس گزارشات ارزش خرید بسترن b30 از خودروهایی چون ام جی 360 توربو، لیفان 820، ام جی 360، جک  J4، آریزو 5 توربو، برلیانس H320 و آریو s300 بیشتر است. شتاب و کشش خودرو به لطف استفاده از شش دنده در گیربکس، نسبتا خوب ارزیابی شده است. بسترن بی 30 به کابین راحت و جادارش معروف است. یعنی سرنشینانی که بالای 180 سانتی‌متر قد دارند هم در این خودرو احساس راحتی می‌کنند. در این خودرو 5 نفر با خیال آسوده می‌توانند در مسیرهای طولانی سفر کنند. اگرچه داخل کابین از پلاستیک خشک و مواد اولیه نه چندان خوب استفاده شده است.

البته باید گفت که در دور موتور بالا سر و صدای نسبتا زیادی به داخل کابین وارد می‌شود. به خصوص که سیستم تعلیق عقب ساختار نسبتا ساده میله پیچشی دارد که فاقد توانایی در جذب ضربات و تکان‌های ناشی از دست‌اندازها است. بنابراین در سطوح ناهموار ممکن است این سر و صدا اذیت‌کننده باشد. البته در جاده‌های مسطح بین شهری این مشکل خود را نشان نخواهد داد. یکی از مالکان بسترن بی 30 درباره معایب بسترن نوشته‌است: «ضعف عمده دیگه این ماشین نبود امکانات حداقلی مثل زیر آرنجی یا کنسول عقب هست که تو مسافرت برا سرنشینای عقب خوشایند نیست و حتی چراغ و یا دریچه کولر مجزا برا ردیف عقب نیست.»

کارشناسان می‌گویند برای کابری‌های شهری گیربکس این خودرو عملکرد متوسطی دارد. به گفته کارشناسان، برای استفاده معمول شهری، عملکرد گیربکس متوسط به نظر می‌رسد، اما در حالت اسپرت گیربکس دنده سنگین را حفظ نمی‌کند و در صورت رها کردن پدال گاز به دنده سبک برمی‌گردد. این مسئله در جاده‌های سرازیری ممکن است برای راننده ایجاد چالش کند.

یکی دیگر از مالکان درباره مزایای خرید بسترن b30 می‌گوید: «غیر از داشبوردش که مثل بقیه محصولات هم‌رده خودشه، بقیه‌اش باور کردنی نبود، البته گیربکسش زود جواب میده، شتابش هم به علت تاخیر اولیه دریچه گاز برقی نسبتا خوبه و شتاب ثانویه‌اش عالیه. صدای موتور هم تا اسپرت رانندگی نکنی نمیشنوی. در کل تنها عیبش شرایط بد کشور در تامین قطعات یدکیه که با تاخیر 2-3 روزه به نمایندگی‌ها ارسال میشه. در مورد شتابش قابل ذکره که پارس معمولی، h30 کراس، سیمبل و … رو سوسک می‌کنه. تو اتومات‌های هم‌رده از همه شتابش بیشتره.»

 

منبع : ویرلن