۰ نفر

افزایش قیمت قطعات خودرو ۱۰۰تا ۳۰۰درصد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 309637
افزایش قیمت قطعات خودرو ۱۰۰تا ۳۰۰درصد

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمهدی کاظمی، با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار در قیمت گذاری‌ها باعث شده تا قیمت انواع قطعات یدکی خودرو رشد قابل توجهی پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو 100 تا 300 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با گله از اینکه هیچ نظارتی بر بازار خرید و فروش قطعات یدکی خودرو اعمال نمی‌شود، افزود: ما از اردیبهشت امسال به صورت کتبی اخطارهایی را در مورد افزایش قیمتها در بازار قطعات یدکی خودرو داده بودیم اما متأسفانه مسئولان توجهی به این موضوع نداشتند.

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: وارد کنندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز ثبت سفارش‌های خود را متوقف کرده اند علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی نیز منتظر ثبات اوضاع بوده و حجم تولید را کاهش دادند.

کاظمی اضافه کرد: در شرایط فعلی از 4 هزار قطعه خودرو فقط 16 قلم مشمول استانداردهای اجباری است که در حال حاضر تورم، کمبود قطعه و گرانی‌ها عاملی شده تا نظارت بر این 16 قلم قطعه نیز کمرنگ باشد چرا که براساس تفاهمات قرار بود برروی این قطعات کدرهگیری نصب شده و نظارت لازم برای فروش آنها در سطح بازار اعمال شود، اما امروز خبری از این نظارتها نیست.

وی با تأکید براینکه عمده شکایات ارسالی به اتحادیه مربوط به قطعات بی کیفیت و گرانی قطعات است، افزود: پیش از این مشکل اصلی بازار قطعات یدکی خودرو فروش قطعات بی کیفیت به عنوان اصل به مردم بود اما امروز این قطعات بی کیفیت به فروش رسیده و بازار شاهد کاهش قطعه است.

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو بر لزوم اتخاذ یک تصمیم مناسب برای ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مسئولین و واحدهای نظارتی با یکدیگر هماهنگ باشند در کنار اتحادیه‌ها می‌توانند بازار را ساماندهی کنند اما هنوز هیچ راهکاری برای ساماندهی بازار از سوی مسئولین اعلام نشده است.