۰ نفر

ممنوعیت تردد خودروهای بالای ۵۰سال در سال۹۷

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 254510
ممنوعیت تردد خودروهای بالای ۵۰سال در سال۹۷

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده جهت کاهش آلودگی هوا گفت: تردد خودروهای بالای ۵۰ سال کارکرد در سال ۹۷ در کل کشور از جمله در تهران ممنوع می‌شود.

مجید نصرالله‌نژاد امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده جهت کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: خودروهای فرسوده از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، وی ادامه داد: در زمینه خوردوهای بالای 30 سال سهم استان تهران 2 هزار و 529 خودرو است، ضمن اینکه 2 هزار و 400 خودرو بالای 50 سال در کل کشور داریم که باید نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به تسهیلات لازم جهت نوسازی خودروهای فرسوده تصریح کرد: در راستای نوسازی این خودروها 320 میلیون تسهیلات 9 درصد یا پرداخت 80 درصد قیمت خودرو برای خودروهای بالای 30  سال اجرایی می‌شود.

نصرالله‌نژاد عنوان کرد: با توجه به تردد خودروهای بالای 50 سال به منظور ممانعت از تردد این خودروها در سال 97 تردد چنین خودروهایی در کل کشور از جمله تهران ممنوع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری همه دستگاه‌های متولی برای نوسازی ناوگان فرسوده جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت ضروری است که امید است با عنایت به این امر بتوان گام‌های عملیاتی برای تحقق این مهم برداشت.