۰ نفر

عرضه اولین خودروی مجهز به چت‌ بات هوش مصنوعی / این خودرو با راننده حرف می زند!

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 701818
عرضه اولین خودروی مجهز به چت‌ بات هوش مصنوعی / این خودرو با راننده حرف می زند!

یک شرکت چینی قصد دارد خودروی برقی جدیدی عرضه کند که مجهز به چت‌ بات هوش مصنوعی بوده و با راننده حرف می‌زند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین به نام بایدو که بیشتر به‌خاطر موتور جست‌و‌جو در وب شناخته می‌شود، قصد دارد خودروی برقی جدیدی روانه بازار کند که مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی است. بایدو قصد دارد با این کار‌ ارتباطی مکالمه‌محور بین راننده و خودرو برقرار کند.

محبوبیت هوش مصنوعی انگیزه‌ بیشتری به چین داده است تا روی این حوزه متمرکز شود، آن هم در شرایطی که آمریکا صادرات تراشه‌های پیشرفته‌ هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرده است.

خودروی برقی بایدو توسط یکی از زیرشاخه‌های این شرکت به نام Jidu Auto که در صنعت خودرو فعالیت می‌کند ساخته می‌شود. بایدو اولین شرکت دنیا است که چت‌بات به خودرو‌های برقی اضافه می‌کند.

به گفته شیا یی‌پینگ، مدیرعامل Jidu Auto، خودروی SUV موردبحث Robo-۰۱ نام دارد و در فصل سوم ۲۰۲۳ با قیمتی بسیار رقابتی روانه‌ بازار می‌شود.

خودروی Robo-۰۱ چند ماه پیش به‌نمایش گذاشته شد. بایدو گفته است Robo-۰۱ با یک بار شارژ تا حدودا ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. مدل ویژه‌ این خودرو با قیمت پایه‌ ۳۹۹٬۸۰۰ یوان (۵۵٬۲۴۵ دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. شیا یی‌پینگ با وجود کاهش قیمت محصولات تسلا، نسبت‌به رشد فروش خودرو‌های Jidu Auto خوش‌بین است.

ChatGPT که توسط شرکت OpenAI ساخته شده، یکی از خبرسازترین ابزار‌های هوش مصنوعی دنیا است. این چت‌بات کدنویسی می‌کند، به سؤالات پاسخ می‌دهد و حتی شعر هم می‌نویسد. محبوبیت ChatGPT باعث شد مایکروسافت ۱۰ میلیارد دلار در شرکت خالق این چت‌بات سرمایه‌گذاری کند. ازطرفی گوگل و شرکت‌های دیگری مثل بایدو و علی‌بابا سراغ معرفی چت‌بات اختصاصی رفته‌اند.

پروژه‌ تولید خودروی برقی مجهزبه چت‌بات بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تر بایدو برای تبدیل‌شدن به یکی از اصلی‌ترین برند‌ها در بازار خودرو‌های برقی است. بایدو با محصول جدیدش در تلاش است خودرویی متفاوت در دسترس مشتریان قرار دهد.