۰ نفر

قیمت فولکس قورباغه ای نجومی شد! + عکس

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶
کد خبر: 700892
قیمت فولکس قورباغه ای نجومی شد! + عکس

فولکس بیتل که در ایران به فولکس قورباغه‌ای مشهور است و به تازگی مشتریان مشتاقی در بازار خودور پیدا کرده، از موفق‌ترین خودروهای تاریخ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بیتل به معنای سوسک است اما در ایران به قورباغه مشهور است. به جرات می‌توان گفت که بیتل از مشهورترین خودروهای جهان است طراحی آن را فردیناند پورشه در دوران جنگ جهانی دوم انجام داده است.

طرحی چنان جذاب که به مدت ۴۰ سال بدون تغییر باقی ماند و در کشورهای گوناگون طرفداران بسیاری پیدا کرد و هنوز هم پرطرفدار است.

تولید این خودروی جذاب که نخستین بار سال ۱۹۳۸ از کارخانه بیرون آمده بود، تا سال ۲۰۰۳ که آخرین خط تولیدش در مکزیک بسته شد، ادامه داشت.

در دوران طولانی تولید این خودرو بیش از ۲۱ میلیون دستگاه فولکس قورباغه‌ای با طراحی بدون تغییر ساخته و روانه بازار شد.

این خودرو در ایران هم پرطرفدار شد و هنوز هم پرطرفدار است و بر اساس برخی گزارش‌های قیمت یک فولکس‌ قورباغه‌ای که بیش از نیم قرن از عمرش می‌گذرد در بازار به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی شده است که اعتقاد داشت بهترین خودروها انواع موتور عقب، هوا خنک و دیفرانسیل عقب هستند.بیتل به معنی سوسک نامی بود که مردم به این ماشین دادند که البته تا سال ۱۹۶۷ از سوی فولکس واگن به رسمیت شناخته نشد.

پیشنهاد قیمت‌های گزاف برای این ماشین دوست‌داشتنی قدیمی / عکس