۰ نفر

لغو ممنوعیت موقعیت خرید فزاینده در معاملات آتی سکه از امروز

۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 9215

مصوبه ممنوعیت موقعیت تعهدی خرید فزاینده در معاملات آتی که از 24 مهر ماه اعمال شده بود از امروز لغو شد ولی هر مشتری نمی‌تواند بیش از 10 موقعیت باز در هر نماد داشته باشد.

مصوبه عدم موقعیت تعهدی خرید فزاینده که از 24 مهر ماه در معاملات آتی سکه اعمال می‌شد از امروز لغو شد ولی بر اساس بندی که در چهل‌و نهمین جلسه هیئت پذیرش در 1 بهمن سال گذشته مبنی بر امکان اعمال محدودیت در اخذ موقیعت تعهدی فزاینده ثبت شده است، باز شدن موقعیت خرید در معاملات آتی از امروز با محدودیت اعمال می‌شود. بر اساس این گزارش، اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده تا حدی ممکن است که موقیعت باز هر مشتری برای هر نماد از 10 قرارداد بیشتر نشود. بر این اساس از امروز ساعت 12:30 که معاملات آتی شروع می‌شود امکان خرید برای مشتریان فراهم می‌شود.

ممنوعیت موقعیت خرید فزاینده در معاملات آتی به گفته کارگزاران این بازار اگر بیشتر از این ادامه پیدا می‌کرد بازار با صف فروش بسیار بالا و متضرر شدن مشتریان و کارگزاران منجر می‌شد. همچنین در روز گذشته به دلیل پیش بینی مشتریان مبنی بر کاهش بیشتر قیمت ها با ادامه داشتن عدم امکان موقعیت خرید فزاینده، از خرید خودداری کردند و در نماد‌های آذر و دی ماه معامله‌ای انجام نشد.