۰ نفر

اسرار زندگی مشترک؛ پنهان کاری مالی در ازدواج، خیانت است!

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷
کد خبر: 697986
اسرار زندگی مشترک؛ پنهان کاری مالی در ازدواج، خیانت است!

یکی از نشانه های خطر در رابطه دروغ گفتن در مورد مسائل مالی است. رواج این عادت در بین خانواده ها به قدری زیادی است که نادیده گرفتن آن کار دشواری است.

موردی که اکثر ما از همسرمون پنهان میکنیم

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک تراول چک ۵۰ هزار تومنی زیر بسته های حبوبات یا خبر یافتن از دریافت یک وام جزئی و کوتاه مدت آنقدر مسئله مهمی نیست که رابطه ما را خراب کند، اما آگاهی از پنهان کاری مالی همسر می تواند شروع پایان یک رابطه باشد. پنهان کاری مالی در ازدواج می تواند به قدری مشکل ساز باشد که یک رابطه را به بن بست بکشاند.

 برخی دروغ های کوچک در مورد مسائل مالی می توانند به رفتارهای مخرب بیشتری در زندگی مشترک ختم شوند.

انواع خیانت مالی در ازدواج:

پنهان کاری مالی در ازدواج نوعی خیانت به شمار می رود. شما در یک خانه زندگی می کنید و سرنوشت شما به هم گره خورده است. بنابراین، پنهان کردن مسائل مهمی از قبیل پول، درآمد و مخارج نوعی خیانت به آینده فرد دیگر به شمار می رود.

اگر تصور می کنید خیانت مالی صرفا شامل پنهان کردن درآمد از همسر است، اشتباه می کنید. هر چند این رایج ترین شکل آن است، اما پنهان کاری مالی در ازدواج انواع مختلفی دارد:

خرج کردن پنهانی به خصوص در مبالغ بالا

پنهان کردن مخارج پرداخت نشده

پنهان کردن قبوض و وام های پرداخت نشده

قرض دادن به دیگران بدون اطلاع همسر

قرض گرفتن بدون اطلاع همسر

حساب های بانکی پنهانی

پنهان کردن منبع درآمد و شغل

پنهان کاری مالی در ازدواج در چه افرادی بیشتر دیده می شود؟

پنهان کاری مالی در ازدواج

پنهان کاری مالی به شخصیت و تربیت افراد مربوط می شود و در تمام سطوح درآمدی دیده می شود. حتی ثروتدمندترین افراد نیز ممکن است درست به اندازه یک فرد فقیر امور مالی خود را از همسرشان پنهان کنند.

طبق آمارها رواج این رفتار در مردان کمی بیشتر از زنان است. حدود ۴۶ درصد از مردان اعتراف کرده اند که مسائل مالی را از همسر خود پنهان می کنند، این در حالی است که این رقم در زنان ۳۵ درصد است.

زنان بیشتر در مورد هزینه های جزئی دروغ می گویند، اما مردان مخارج بزرگ و درآمد خود را پنهان می کنند.

مهم ترین دلایل پنهان کاری مالی در ازدواج در مردان عبارتند از: پیش بینی جدایی، کنترل همسر، ارتباط آن با احساس اقتدار در منزل، ولخرجی و صرف پول برای امور نامتعارف مانند قمار و اعتیاد، بی اعتمادی به توان مدیریتی همسر و مواردی از این دست.

دلایل زنان برای پنهان کردن مسائل مالی از همسرشان عبارتند از: ترس از آینده، بی اعتماد به همسر، پس انداز برای روز مبادا (حمایت از خود، فرد دیگر یا حتی زندگی مشترک)، احساس گناه در مورد مخارج بیش از حد

پنهان کاری مالی در بین زوجین جوان رایج تر از زوجینی است که سال ها از ازدواج آنها گذشته است. طبق تحقیقات، درصد پنهان کاری در مورد مسائل مالی در مردان زیر ۳۵ سال بیشتر است و با افزایش سن این مسئله کاهش می یابد.

این در حالی است که این آمارها در زنان برعکس است و خیانت مالی در زنان با افزایش سن بیشتر می شود، بدین معنی که پنهان کاری مالی از دهه ۴۰ به بعد در زنان بیشتر دیده می شود.

برخی از نشانه های پنهان کاری مالی در ازدواج عبارتند از:

نامزد/همسرتان در مورد درآمد و هزینه های خود به دیگران دروغ می گوید.

زمانی که با او درباره پول حرف می زنید، حالت دفاعی به خود می گیرد و از حرف زدن طفره می رود.

مسئولیت تمام امور بانکی و پرداخت ها با اوست و نمی خواد شما چیزی از امور مالی خانواده بدانید.

متوجه می شوید که هزینه های همسرتان بیش از مقداری است که توان مالی آن را دارید.

دعواهای شما بیشتر به امور مالی و پول مربوط می شود.

متوجه حساب بانکی مخفی یا وام های پنهانی می شوید.

عادت های مالی همسرتان تغییر کرده است.

احساس می کنید همسرتان چیزی را در مورد مسائل مالی از شما پنهان می کند.

به همسرتان اعتماد ندارید.

با پنهان کاری مالی در ازدواج چطور برخورد کنیم؟

حل مشکل پنهان کاری مالی به زمان و تلاش زیاد در زندگی مشترک نیاز دارد. با این حال، اگر دو نفر به یکدیگر علاقه داشته باشند، می توانند از پس آن برآیند.

مشکل را بپذیرید:

سرتان را زیر برف نکنید. زمان آن رسیده که در مورد مسائل مالی با همسرتان یک بحث پر چالش و سخت داشته باشید. اگر به پنهان کاری مالی همسرتان مشکوک هستید، نشانه های خطر را بررسی کنید و شواهدی در این زمینه جمع کنید.

این کار را به صورت حمله انجام ندهید تا همسرتان را در موضع دفاعی قرار دهید. بلکه موضوع را این طور مطرح کنید که نگران هستید و دوست دارید بدانید اوضاع از چه قرار است و چرا این طور است.

احتمالا همسرتان عصبانی می شود. اما هر چه مشکل را به تعویق بیاندازید، عصبانیت او بیشتر خواهد شد. زمانی را برای گفتگو انتخاب کنید که هر دو آرام هستید.

احساستان را بگویید:

احساساتان در مورد پنهان کاری مالی در ازدواج را با همسرتان در میان بگذارید. نگرانی ها، خشم، ترس، احساس مورد خیانت واقع شدن، خجالت، ناامیدی و هر چیز دیگری را که حس می کنید به همسرتان بگویید. شما باید شنیده شوید.

دلیل آن را بیابید:

پنهان کاری مالی در ازدواج اغلب حاصل وجود مشکل در جای دیگری از رابطه است. گاهی به دلیل بی مسئولیتی یک نفر، مسائل مالی از او پنهان می شود. گاهی به دلیل کنترل بیش از حد و سخت گیری در امور مالی، به همسر در مورد مخارج و درآمدها دروغ گفته می شود.

اگر مقصر این پنهان کاری شما هستید، مسئولیت خود را در این رابطه بپذیرید. عذرخواهی کنید و سعی کنید شیوه خود را در زندگی و مسائل مالی تغییر دهید. با تغییر رفتار اعتماد همسرتان را جلب کنید تا مسائل مالی را با شما در میان بگذارد. این کار کمی زمان می برد.

گاهی دلیل پنهان کاری مالی پیش بینی طلاق و وجود اختلافات زیاد بین زوج است. بنابراین، تا زمانی که مشکل اصلی حل نکنید، پنهان کاری ادامه می یابد. برای حل اختلافات زناشویی خود از یک مشاور کمک بگیرید.

مشاوره بگیرید:

گاهی دلیل پنهان کاری مالی واضح نیست. در این موارد کمک گرفتن از یک مشاور، چه به صورت فردی یا مشترک، می تواند در تشخیص چرایی رفتار و برخورد با آن مفید باشد.

مشاور می تواند باورها و نگرش فرد به پول، تربیت وی در کودکی، احتمال وجود مشکلی مانند اعتیاد، خیانت، قمار یا ولخرجی و دیگر موارد مرتبط را بررسی کند و به شما در رفع مشکل کمک کند.

اعتماد سازی کنید:

پنهان کاری مالی رشته های اعتماد را بین شما از بین می برد و بخشی از حل مشکل به اعتمادسازی مجدد باز می گردد. درمیان گذاشتن تمام مسائل مالی از آن به بعد یکی از راهکارهای اعتماد سازی است.

هر دو در کنار هم رسیدها، قبوض، مخارج و درآمدها را بررسی کنید. حساب مشترکی باز کنید و هر دو در آن پس انداز کنید و در مورد خرج کردن پول با هم تصمیم بگیرید. فرقی نمی کند کدام راهکار را برای اعتماد سازی انتخاب کنید، بازسازی رابطه کمی زمان می برد.

فرد پنهان کار به کمی زمان برای تغییر عادت های خود و فرد قربانی نیز به زمان برای اعتماد کردن نیاز دارد. صبور باشید و به یکدیگر فرصت دهید.