۰ نفر

راه هایی برای بهبود روابط مادر دختری

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴
کد خبر: 696860
راه هایی برای بهبود روابط مادر دختری

روابط مادر و دختری پیچیده و متنوع است. برخی از مادران و دختران بهترین دوست یکدیگر هستند. برخی هفته ای یک بار ممکن است با یکدیگر صحبت کنند. برخی هفتگی یکدیگر را می بینند.

بهترین راه بهبود رابطه تخریب شده مادر دختری

به گزارش اقتصاد آنلاین، فراز و نشیب هایی بین روابط مادر دختری وجود دارد ، هر چقدر هم که رابطه مثبت باشد باز هم روزهایی وجود دارد که مادر و دختر با هم در روابطشان دچار مشکل می شوند. شکایت اصلی را که دختران درمورد مادران خود دارند ، مشاهده می کند: مادران سعی می کنند کار والدینشان را انجام دهند و بیش از حد نگران هستند. از نظر مادران ، دختران به آنها گوش نمی دهند ، انتخاب های ضعیفی می کنند و وقتشان را درست نمی گذارنند.

رابطه شما با مادر یا دخترتان هر چه باشد ، همیشه می تواند دچار مشکلاتی شود و یا می تواند تقویت شود. در اینجا نحوه تقویت ارتباط و ارتباط شما و کاهش درگیری ها آورده شده است.

1.اولین حرکت را شما انجام دهید

صبر نکنید که طرف مقابلتان اولین حرکت را انجام دهد ، اما کمک عملی برای به دست آوردن بهترین رابطه از طرف شما باشد. انجام این کار اجتناب ناپذیر روابط را بهم می زند. "به این فکر کنید که در رابطه چه احساسی دارید و چه کاری می توانید انجام دهید تا آن را تغییر دهید.

2. خود را تغییر دهید

بسیاری تصور می کنند که تنها راه بهبود رابطه این است که شخص دیگر روش های خود را تغییر دهد و یا رفتار خود را تغییر دهد. اما شما نمی توانید به اعمال آن ها وابسته باشید. شما می توانید واکنش ها و پاسخ های خود را تغییر دهید. جالب اینجاست که این هنوز هم می تواند رابطه شما را تغییر دهد. این رابطه را مانند یک رقص تصور کنید. وقتی یک نفر مراحل خود را تغییر می دهد ، رقص ناگزیر تغییر می کند.

3.انتظارات واقع بینانه داشته باشید

روابط مادر دختری

هر دو مادر و دختر غالباً در مورد رابطه خود توقعات آرمانی دارند. به عنوان مثال ، بچه ها معمولاً فکر می کنند که مادرشان همیشه و همیشه هر کاری برای آن ها باید انجام دهد. این ایده می تواند از سنین پایین توسعه یابد. و در دوران کودکی این انتظارات برای کودک به مرور تا بزرگسالی ایجاد می شود.انتظارات باید منطقی و واقه بینانه باشند.

4.برقراری ارتباط

کمبود ارتباط یک چالش مشترک بین مادران و دختران است. در بعضی مواقع می توانند آنقدر نزدیک باشند یا آنقدر احساس نزدیکی کنند که می توانند حس و حال یکدیگر را درک کنند و در مواقعی میی توانند از یکدیگر انقدر دور باشند که آنها نمی توانند ارتباط برقرار نمی کنند. یا به سختی ارتباط برقرار می کنند ، به طریقی که آنها هرگز "جرات صحبت کردن با دیگران" را نخواهند داشت ، که باعث می شود احساساتشان صدمه ببیند که "به راحتی از بین نمی روند." .

از آنجا که مادران و دختران خواننده ذهن یکدیگر نیستند ، روشن و با آرامش از احساسات خود صحبت کنید. با روشی بسیار صمیمانه اما ملایم صحبت کنید." آیا مادر شما مانند کودک با شما رفتار می کند؟ به سادگی بگویید ، "مامان ، شما با من مثل یک بزرگسال رفتار نمی کنید."

5. یک شنونده فعال باشید

به حرف های یکدیگر کاملا گوش کنید و به دختر یا مادرتان بفهمانید که حرف های او را می شنوید .مواطب حرفهایی که می زنید باشید .برخی حرف ها می تواند پیامی را ایجاد کند که معمولا آن پیام نکته واقعی صحبت ها می باشد.زمانی که صحبت های یکدیگر را گوش می کنید نگویید می دانم چه میخواهی بگویی .تا آخر به حرف های یکدیگر گوش کنید و به پیام هم احترام بگذارید.

6. آسیب را به سرعت ترمیم کنید

یکی از اصول اساسی در حفظ ازدواج سالم و رضایت بخش ، ترمیم سریع آسیب ها است." زوج های سالم از درگیری جلوگیری نمی کنند. آنها می فهمند که درگیری اجتناب ناپذیر است و با آن سر و کار دارند. وی گفت ، این در مورد روابط مادر و دختر نیز صدق می کند.

حل نشدن مناقشه می تواند عواقب تعجب آور داشته باشد. اگر با حل و فصل مناقشه با مادر (و پدر) خود سر و کار ندارید ، می خواهید همان الگوهای مشابه را در روابط آینده خود بگنجانید" ، خواه با دوستان ، شریک زندگی یا رئیس خود .

اما نبردهای خود را انتخاب کنید. اگر مهم نیست ، "به جای اینکه در جنگ باشید ، فقط طناب را رها کنید." به عنوان مثال مادرتان به شما می گوید هوا سرد است و کلاه بپوش شما به جای اینکه بحث کنید و اوقات خود را تلخ کنید کلاه را سرتان می گذارید .برای برخی مسائل کوچک و قابل حل بحث بی مورد نکنید.

7.خود را جای او قرار دهید

خود را جای دیگری قرار دهید اگر دختر خانواده هستید ، به مادرتان فکر کنید که یک زن با "زخمها و آزارهای خود"می باشد ، که در نسلی متفاوت با ارزش های متفاوت و روابط و مشکلات خانوادگی دشوار به دنیا آمده و بزرگ شده است.پس حق دارد نظرات و نگرانی های متفاوتی داشته باشد.توجه داشته باشید قطعا نسل های بعدی و فرزندان شما هم در مورد افکار و عقاید و نگرانی های شما اینگونه فکر می کنند .

کوهن-سندلر پیشنهاد کرد به همین ترتیب ، با احساس همدلی به مادر یا دختر خود بپردازید و با یکدیگر سازش کنید. اگر مادر واقعاً می خواهد با شما ملاقاتی داشته باشد مهر و محبت او را درک کنید، نگرانی ها و دلتنگی هایش را درک کنید ، به جای این که بگویید "از من سؤال نکن ، می دانید که من مشغول هستم" ، بگویید ، "من می دانم که چقدر می خواهید با من ملاقات کنید و من هم خیلی دوست دارم شما را ببینم و کنار شما باشم اما نمی توانم این کار را انجام دهم. و حتما قرار ملاقات و دیدار صمیمانه ای را برای هفته ی بعد یا روزهای آتی تنظیم کنید.

8.یاد بگیرید که ببخشید

بخشش یک عمل فردی است. این عمل با آشتی کردن متفاوت است ، که هم افراد را به خود اختصاص می دهد و هم همیشه ممکن نیست. بخشش از درون قلب شما نشات می گیرد، هر چه بهتر می توانید ببخشید ، بهتر می توانید آسیب های سریع را ترمیم کنید.

" برای سلامتی باید مادر خود را ببخشید." "قدرت آمرزش واقعاً برای کسی است که بخشایش می کند."

9. تعادل نزدیکی را متعادل کنید

این می تواند برای دختران دشوار باشد که بتوانند هویت خود را بسازند. بعضی اوقات دختران فکر می کنند که برای اینکه خانم خودشان شوند باید از مادران خود جدا شوند. و یا برعکس ، آنها چنان وابسته شده اند که قادر به تصمیم گیری بدون ورود دیگری نیستند. هر دو مدل رابطه به وضوح مشکل ساز هستند.

اما دختران می توانند صدا و هویت خود را در این رابطه پیدا کنند. ما می آموزیم که چگونه از طریق خانواده های خود با درگیری و احساسات منفی مقابله کنیم.

بنابراین ، چگونه می توانید تعادل بین ماندن در ارتباط و همچنان با خود بودن خود را حفظ کنید؟ وی می گوید: "شما می توانید در مورد هر مسئله قدرتمند موضع گیری کنید و خود را حفظ کنید و دفاعی و عصبانی نشوید. این توازن اتصال و جدایی است. "

برخی دختران و مادرشان رابطه مثبتی دارند اما بعضی اوقات با این تعادل مبارزه می کنند. به عنوان مثال برخی دختران بزرگ شده اند و در جامعه برای خود جایگاهی دارند اما مادرشان هنوز در برخی مسایل ساده و بچه گانه او نظر می دهد .در این شرابط می توانید با شوخ طبعی با مادرتان صحبت کنید و او را متوجه استقلال خود در مسائل ساده بکنید.

10. بپذیرید که می توانید مخالف هم باشید

مادران و دختران در بسیاری از مباحث مانند ازدواج ، فرزندپروری و شغلی اختلاف نظر دارند و معمولاً سعی می کنند دیگری را برای تغییر این عقاید متقاعد کنند. مادران از اینکه دخترانشان تصمیمات متفاوتی می گیرند ، احساس تهدید می کنند. دختران فکر می کنند مادرانشان از آنها حمایت نمی کنند و دفاعی می شوند.

درک کنید که موضوعاتی وجود دارد که هرگز درباره آنها موافق نیستید و ممکن است هیچگاه به یک نقطه مشترک نرسید.تفاوت ها را بپذیرید. در حقیقت ، این برای مادران و دختران واقعاً سالم است که اختلاف نظرهای اساسی داشته باشند

"نکته آخر این است که مادران و دختران می توانند واقعاً نزدیک باشند ، اما اختلاف نظری داشته باشند.آن ها مجاز هستند که در مورد کار ، روش ها ، عقاید و افکارشان نظرات متفاوتی داشته باشند.یک دختر برای خشنود کردن مادر خود مجبور نیست گزینه های خود را تغییر دهد. و مادر لازم نیست عقایدش را تغییر دهد.

11.به زمان حال بچسبید

در زمان حال زندگی کنید . مشکلات گذشته را فراموش کنید و هیچ گاه مسائل و مشکلات گذشته را باز نکنید.باز کردن مشکلات نه تنها موضوعی را حل نمی کند بلکه مشکلات را بیشتر و ناراحتی ها را بیشتر می کند .

12.احساستان را بیان کنید

از احساساتتان برای یکدیگر صحبت کنید.طرف مقابلتان را سریعا متهم نکنید و همیشه احساستان را نسبت به رفتارش توضیح دهید.

13.در مورد چگونگی برقراری ارتباط صحبت کنید

معمولا دختران از برخی کارهای مادرشان ناراحت می شوند به جای اینکه ناراحتی خود را بروز دهید و ناراحتی ها را بیشتر کنید در مورد نوع رفتاری که دوست دارید با شما بشود صحبت کنید.مثلا اگر مادرتان هر موقع از روز به  شما زنگ می زند و یا بی موقع وارد اتاقتان می شود به او بگویید من می توانم چه ساعتی از روز راحت صحبت کنم و یا هنگام ورد به اتاقم در بزنید .خواسته های خود را بیان کنید تا سر مسائل ساده مدام کشمکش نداشته باشید.

14.مرزها را تعیین کنید

به گفته وی ، حتی اگر رابطه منفی یا ناسالم باشد ، هنوز یک پیوند قدرتمند وجود دارد. یکی از راه های سهولت در برقراری ارتباط مجدد با مادر (یا دختر) ، تعیین مرزهای مشخص است. (مرزها برای هر ارتباط سالم مهم هستند).برای یکدیگر حریم و ارزش داشته باشید.اجازه ندهید در مسائلی بیشتر از حد مجاز دخالت صورت گیرد و این موضوع را درک کنید.ایجاد مرز برای برقراری هر رابطه سالمی مفید می باشد.بسیاری از مشکلات از روابط بیش از و حد و نزدیکی های زیاد ایجاد می شود.زمانی که موضوع و مسئله ای برای شما خط قرمز است و نمی خواهید کسی وارد آن شود حتما آن را مطرح کنید و جلوی ورود افراد را به مسائل مهم زندگیتان بگیرید.

اگر بتوانید مرزهای خود را با او ایجاد کرده و حفظ کنید ، می توانید این کار را با هر کس دیگری مانند رئیس یا شریک زندگی خود انجام دهید.

15. اشخاص ثالث را وارد نکنید

معمول است که مادران و دختران شخص دیگری را درگیر درگیری خود کنند. یک دختر ممکن است پدر را درگیر کند. مادر ممکن است فرزند دیگری را درگیر کند زیرا احساس می کند نمی تواند با دخترش صحبت کند. در هر صورت ، مستقیماً با شخص صحبت کنید.مسائل و مشکلاتتان را خودتان رفع کنید  و نفر سوم را وارد رابطه تان نکنید.

در پایان

یک سیستم اعتقادی از ایده های بنیادی تشکیل شده است که بر نحوه نگاه و ارزیابی یک فرد از مجموعه شرایط ، تجربیات یا افراد تأثیر می گیرد. در واقع این روش کلی روشی که شخص به جهان پیرامون خود نگاه می کند و به آن نزدیک می شود .

اگر طرز تفکر قدیمی شما هماهنگ ترین و دوست داشتنی ترین احساسات بین مادر و دختر را ایجاد نکرده است که می توانید هر احضار را انجام دهید ، وقت آن رسیده است که آن سیستم اعتقادی قدیمی پر از تصورات غلط ، سوء تفاهم ها و احساسات بیمارگونه را از بین ببرید.در اینجا 10 نکته ارزشمند وجود دارد که باید پایه ای برای سیستم اعتقادی جدید و پیشرفته برای شما ایجاد کنند:

  •     هرگونه استرس عاطفی ناشی از روابط مادر و دختر شما با هر یک از طرفین ، هر چقدر هم که اندک باشد ، ارزش رفع دارد!
  •     یک مادر بزرگتر که از مادر شدن خسته شده است ، حق دارد بازنشسته شود اما هنوز مادر باشد.
  •     بین تلاش برای درک رفتار یک مادر یا دختر و تلاش برای تحریم آن ، تفاوت وجود دارد.
  •     تقابل نیازی به مبارزه نیست. این روشی است که شما می توانید آن را کنترل کنید.
  •     بحث در مورد موضوعاتی که باعث ایجاد نزدیکی بین مادران و دختران می شود ، می تواند سودمند باشد.
  •     در یک رابطه سالم مادر و دختر ، هر فرد بالغ مسئولیت اعمال خود و رابطه را به عهده می گیرد. در حال عبور نیست.
  •     مادران و دختران نمی توانند مشکلات یکدیگر را حل کنند. آنها می توانند پشتیبانی ، راهنمایی و کمک کنند. با این حال ، هر طرف مشکلات خودش را دارد.
  •     صمیمیت از طریق افشای خود ، عشق و وابستگی متقابل حاصل می شود. که وابستگی نامناسبی ایجاد می کند.
  •     همه مادران یا دختران توانایی تغییر ندارند. در این مثال ، کسی بیشتر از سهم خود در پذیرش را مجبور می کند.
  •     مادران و دختران انسانهایی هستند که قابل خطا هستند و اشتباه می کنند.