۰ نفر

اسرار زندگی موفق؛ ۱۰ اشتباه مالی برای زوج های جوان که باید از آن دوری کنند

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبر: 693991
اسرار زندگی موفق؛ ۱۰ اشتباه مالی برای زوج های جوان که باید از آن دوری کنند

عدم صحبت درباره آینده مالی زندگی،خیانت مالی،تصمیم گیری شخصی دیگر درباره مسائل مادی،نداشتن پس انداز، دوری از صحبت کردن و ... همه از اشتباهاتی هستند که زوج های جوان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اشتباهات مالی میان زوج های جوان در سال های ابتدایی زندگی بسیار رایج است که اگر به آن رسیدگی نشود یا به معضلی حل نشدنی تبدیل خواهد شد یا زندگی مشترک را به پایان خود می رساند.

پول یکی از عوامل استرس زای ازدواج است.در این دوران که زوج های زیادی به دلیل مسائل مختلف از یکدیگر جدا می شوند مشکلات و مسائل مالی نقش مهمی رال ایفا می کنند.

صحبت کردن درباره مسائل مالی شاید عاشقانه ترین گفتگو نباشد، اما  یکی از بهترین کارهایی است که برای رابطه خود انجام می دهید.

اما همه اینها عذاب و غم نیست: ایجاد پایه مالی محکم یکی از اولین قدم هایی است که زوج های جوان  می توانند در مسیر خود به سوی وضعیت مالی پایدار بردارند. زوج هایی که از اشتباهات مالی زیر اجتناب می کنند، ممکن است بهترین موقعیت را برای موفقیت آینده داشته باشند.

اشتباه شماره 1: در مورد گذشته مالی خود صحبت نمی کنید

بسیاری از باورهای ما درباره پول در سنین جوانی شکل می گیرد و همه ما در بزرگسالی تجربیات مالی متفاوتی داشته ایم. شما و همسرتان درباره پول و همه چیز به توافق نخواهید رسید، اما درک باورها و تجربیات مالی یکدیگر کمک می کند تتا به درک درستی از تصمیمات مالی یکدیگر دست یابید.

اشتباه شماره 2: خیانت مالی

«خیانت مالی» شامل خریدهای کوچکی که همسر از آن اطلاعی ندارد،می شود تا بدهی‌های کلان که امنیت مالی زوجین را به خطر می اندازد. درباره فریب جدی تر، خیانت مالی به اندازه خیانت عاطفی زندگی عاشقانه را به خطر می اندازد. بر اساس یک نظرسنجی، نزدیک به 30 درصد آمریکایی ها گفتند که خیانت مالی بدتر از خیانت فیزیکی و عاطفی است.

اشتباه شماره 3: غفلت از صحبت درباره آینده مالی

بسیاری از تصمیمات مالی که اکنون می گیرید نه تنها بر امنیت مالی فعلی تأثیر می گذارد، بلکه بر روشی که می توانید در آینده پول خود را خرج کنید و از آن لذت ببرید نیز تأثیر گذار است. فکر کردن درباره آینده مشترک و برنامه ریزی برای نحوه پرداخت هزینه های آن راهی عالی برای اطمینان از این است که هر دو در مسیر تحقق آن هستید. همچنین  یکی از لذت بخش ترین مکالمات مالی است که بسیاری از زوج ها آن را تجربه می کنند.

اشتباه شماره 4: اجازه دادن به یک نفر در تصمیم گیری مالی

در حالی که خوب است یکی از زوج ها رسیدگی به صورت‌حساب‌های روزانه را رهبری کند، برای هر دوی شما مهم است که درک گسترده‌ای از امور مالی خانه داشته باشید و تصمیمات بزرگ مالی را با هم انجام دهید. این نه تنها به جلوگیری از غافلگیری یا عصبانیت در آینده کمک می کند، بلکه تضمین گر آن است که در صورت ناتوانی یک نفر، هر یک از طرفین می توانند مسئولیت را بر عهده بگیرند.

اشتباه شماره 5: نداشتن پس انداز

هیچ چیز مانند نداشتن پول کافی هنگام وقوع یک موقعیت اضطراری باعث استرس مالی یا مشاجره نمی شود. همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک حساب پس انداز با حداقل هزینه های 3 تا 6 ماهه این اضطراب را کاهش می دهد و شما را در هنگام وقوع موقعیت غیرمنتظره، بهتر آماده کند. به علاوه، داشتن یک صندوق اضطراری اغلب یکی از اولین اهداف مالی است که زوجین به عنوان یک تیم به آن دست می یابند. هنگامی که در کنار هم به موفقیت رسیدید خواهید دید که چه قله های دیگری را فتح خواهید کرد.

مشکلات مالی

اشتباه شماره 6: اجتناب از گفتگوهای ناراحت کننده

گاهی اوقات گفتگوهای مالی سرگرم کننده نیستند.شاید مجبور باشید  به یکی از اعضای خانواده در شرایط سخت کمک کنید یا یک برنامه مالی در صورت بیماری جدی یا مرگ یکی از شما  اتفاق می افتد را تهیه کنید. اما انجام آن مکالمه دشوار (به شیوه ای محترمانه) رابطه شما را تقویت می کند و بسته به موقعیت خاصی که دارید، اطمینان از داشتن پوشش بیمه عمر مناسب شبکه ایمنی شما را تقویت می کند .تصمیم گیری در مورد اینکه به بیمه عمر نیاز دارید یا نه و به چه میزان، مکان خوبی برای شروع است و  شاید کمتر از آنچه فکر می کنید زمان ببرد.

اشتباه شماره 7: توافق نکردن درباره اینکه چه کسی برای چه چیزی پول می دهد

تصمیم درباره اینکه آیا همه، برخی یا هیچ یک از امور مالی خود را ترکیب کنید، از زوجی به زوج دیگر متفاوت است. نکته مهم این است که هر دو نفر نه تنها از حسابی که پول های خود را نگهداری می کنید با خبر باشید، بلکه  اگر حساب های جداگانه دارید،مشخص کنید که چه کسی کدام صورت حساب ها را پوشش می دهد. هنگامی که هزینه ها را تقسیم کردید، تا جایی که ممکن است پرداخت ها را خودکار کنید، به طوری که هرگز با پرداخت های دیرهنگام یا از دست رفته مواجه نشوید.

اشتباه شماره 8: ارسال سیگنال های مختلط به فرزندانتان

همانطور که شما نشانه های مالی را از والدین خود دریافت کردید، فرزندان نیز از شما درباره نحوه خرج کردن، پس انداز و سرمایه گذاری پول یاد می گیرند. اگر در مورد رویکرد خانواده‌تان به پول همسو نیستید،  با یک فرزند سردرگم روبرو خواهید شد، یا سناریویی خواهید داشت که در آن یکی از زوجین از انتخاب‌های مالی آینده کودک ناراضی است (و احتمالاً دیگری را مقصر می‌داند).

اشتباه شماره 9: کمک نخواستن در صورت نیاز

گاهی حتی باهوش ترین افراد در میان ما از مشاوره بهره مند شوند. کار با یک مشاور مالی کمک می کند تا اهداف مالی خود را متبلور کنید و مطمئن شوید که در مسیری برای رسیدن به آنها هستید. 

پاداش: یک مشاور مالی به عنوان شخص ثالث بی طرف عمل می کند به ویژه زمانی که اختلافات بالا گرفت یا گفتگوها ناراحت کنندهشد. به دنبال یک متخصص مالی باشید که با زوج‌ها تجربه داشته باشد و کسی که به وضوح نشان دهد می‌خواهد با هر دوی شما ارتباط برقرار کند، نه اینکه انرژی خود روی ارتباط با یکی از زوجین بگذارد.

اشتباه شماره 10: فکر می کنید که تمام مسائل مالی خود را حل کرده اید

نیازها و اهداف مالی در طول زمان تغییر می کند و فقط به این دلیل که اکنون در امنیت مالی قرار دارید، به این معنی نیست که نیازی به بررسی مجدد بسیاری از مسائل مالی مشابه در طول زندگی مشترک خود نخواهید داشت. به عنوان مثال، در صورت داشتن فرزند یا وام مسکن، نیازهای پوشش بیمه عمر در اوایل رابطه ممکن است تغییر کند، بنابراین باید به فکر تنظیم کردن آن باشید.

خبر خوب این است: هرچه بیشتر در مورد پول صحبت کنید، راحت تر می شود، بنابراین گفت و گوهای منظم مالی استرس مالی را کاهش می دهد و می توان به آینده امیدوارتر بود.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان