۰ نفر

اسرار زندگی مشترک؛ چطور از دعوا پیشگیری کنیم؟ / کلمه ایمن چیست؟

۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۲
کد خبر: 689688
اسرار زندگی مشترک؛ چطور از دعوا پیشگیری کنیم؟ / کلمه ایمن چیست؟

در طول مشاجرات، حتی اگر دقیقاً بدانیم چه کاری باید انجام دهیم، آن زمان فراموش می کنیم. شاید از دنده چپ بیدار شده یا در محل کار مورد انتقاد قرار گرفته باشیم. پیشگیری از تشدید بحث هیچ زمان به درستی پیش نمی رود.

یک راه فوق العاده برای پیشگیری از دعوا

به گزارش اقتصاد آنلاین، متغیرهای زیادی در خلق و خوی و ظرفیت‌های ذهنی و عاطفی ما نقش دارند که باعث می شوند از آموزه های خود را در هنگام مشاجره استفاده یا به درستی آنها را انتخاب نکنیم. بنابراین، وقتی انسان هستید، لغزش می کنید و باعث تشدید بحث می شوید، چه باید کرد؟ هنگامی که قصد دارید از دعوا پیشگیری کنیم، چند ابزار مفید وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

یکی از ابزارهایی که من و همسرم در سال اول ازدواجمان استفاده کردیم، زمانی که استرس زیاد بود و یاد می‌گرفتیم که چگونه با شخصیت یکدیگر کنار بیاییم و از دعوا پیشگیری کنیم، کلمات امن بود.

این کمات زمانی استفاده می‌شد که بحث‌های ما به نقطه‌ای بی‌بازگشت می رفت. در آن زمان از زندگی‌مان، نمی‌توانستیم از دعوا پیشگیری کنیم و به یک روش سریع برای نجات شب و آسیب اضافی نیاز داشتیم. کلمات امن برای زوج ها راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر بود درست زمانی که همه چیز به انتها رسیده و باید صحنه را ترک کنیم.

پیشگیری ازتشدید بحث

درباره «کلمه ایمن» تصمیم بگیرید تا از دعوا پیشگیری کنیم

بهترین راه برای توسعه و استفاده از این ابزار، شناسایی الگوی منفی است که شکستن آن دشوار بوده است. الگوی منفی ما بحث را تشدید می کرد تا اینکه یکی صدایش را بلند کرد و با عصبانیت از آنجا دور شد. در مرحله بعد، کلمه ای را با هم انتخاب کنید که به احتمال زیاد باعث ادامه الگوی منفی نشود. کلمات امن خوب ابزار ارزشمندی برای اینکه از دعوا پیشگیری کنیم هستند.

ما از کلمه امن "بادکنک" برای اینکه از دعوا پیشگیری کنیم استفاده کردیم. برای شوهرم مهم بود که از یک کلمه خنثی استفاده کند که نتوان آن را منفی تلقی کرد. در مورد آن فکر کنید، اگر یک نفر در یک مشاجره فریاد بزند "بادکنک"، مهم نیست که چگونه آن را می گوید، توهین کردن به آن دشوار است و به راحتی میتوانیم از دعوا پیشگیری کنیم.

کلمه امن به چه معناست؟

یک کلمه مطمئن به طرف مقابل اجازه می دهد بداند که زمان آن رسیده اوضاع را به کنترل خود در آورد و بحث را متوقف کرده و از از دعوا پیشگیری کنیم.

یک کلمه امن خوب چیست؟

یک کلمه امن خوب که می توانیم با آن از دعوا پیشگیری کنیم کلمه یا سیگنالی است که به طرف مقابل اجازه می دهد تا از وضعیت عاطفی شما مطلع شود و قبل از اینکه شریک دیگر از مرزها عبور کند و اوضاع غیرقابل ترمیم تشدید شود، مرزی را ترسیم کند.

به دنبال چند کلمه ایمن هستید؟

برخی کلمه ایمن "قرمز" را می گویند زیرا نشان دهنده خطر یا بیشتر نشان دهنده توقف است. یکی از مثال های امن کلمه استفاده از چیزی ساده مانند نام کشور است. به طور متناوب، می توانید انگشتان خود را بفشارید یا از حرکات دست غیر تهدید کننده استفاده کنید. برخی از کلمات بی خطر رایج که مانند جادو عمل می کنند، نام میوه هایی مانند هندوانه، موز یا حتی کیوی هستند! یک کلمه ایمن مورد توافق طرفین به شریک زندگی کمک می کند تا بفهمد زمان توقف فرا رسیده است!

معنایی را پشت کلمه امن ایجاد کنید

اکنون که کلمه ای برای جلوگیری از مشاجره در ذهن دارید، قدم بعدی توسعه معنای پشت آن است. چطور کلمه بیابیم که بتوانیم با استفاده کردنش از دعوا پیشگیری کنیم؟ برای ما، کلمه "بادکنک" به معنای "باید توقف کنیم تا زمانی که هر دو آرام شویم" بود. در نهایت، قوانین پشت آن را مورد بحث قرار دهید. قوانین ما این بود که هر کسی که "بادکنک" را می گوید، باید گفت و گو را ادامه دهد.

استفاده از این ابزار نیاز به تمرین دارد

استفاده این ابزار در ابتدا آسان نبود. برای جلوگیری از مشاجره و این که از دعوا پیشگیری کنیم تمرین و خویشتن داری احساسی لازم بود. همانطور که ما به تدریج مهارت های ارتباطی خود را با این ابزار بهبود دادیم، اکنون حتی برای مدت طولانی مجبور به استفاده از آن نیستیم و رضایت از ازدواج به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. همانطور که این را برای روابط خود توسعه می دهید، بدانید که می توانید چندین کلمه امن برای سناریوهای مختلف و الگوهای منفی بیابید که به جلوگیری از مشاجره کمک می کند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان