۰ نفر

۶ عامل بازدارنده هنگام فریاد زدن شوهر / چطور مرد عصبانی را آرام کنیم؟

۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴
کد خبر: 689685
 ۶ عامل بازدارنده هنگام فریاد زدن شوهر / چطور مرد عصبانی را آرام کنیم؟

فریاد کشیدن بی احترامی است و صادقانه شما را در موقعیت ناخوشایندی قرار می دهد. وقتی چیزهایی مانند فریاد زدن و جیغ کشیدن در روابط وجود داشته باشد، اوضاع تغییر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هیچ کس دوست ندارد سر او فریاد بزنند.این برای هر دو بسیار شرم آور است، عمدتاً برای کسانی که دائما با آن رو به رو هستند و در سوی دیگر فریاد زدن مشکلی را حل نمی کند. راه های مختلفی برای مقابله با شوهری که به فریاد زدن عادت دارد، هست.

در این مطلب راه هایی را پیش رویتان قرار داده ایم تا از فریاد زدن شوهرتان پیشگیری و با آن مقابله کنید.

چرا شوهرها داد می زنند؟

دلایل بی‌پایانی وجود دارد که چرا یک نفر خیلی سریع عصبانی می‌شود.ممکن است استرس کاری وجود داشته باشد  یا کمالگرایی ،گاهی اوقات حتی استرس دنیای رقابتی ممکن است باعث شود فرد به سرعت عادل خود را از دست داده و از عصبانیت منفجر شود.

در میان همه این ها، در زیر برخی از دلایل متداول و معتبری وجود دارد که چرا شوهران بر سر همسران خود فریاد می زنند و زود عصبانی می شوند.

اعضای خانواده مدام فریاد می‌زنند

1. استرس

آدمی که استرس دارد خیلی چیزها را پشت سر می گذارد. آنها اغلب در درک نتیجه اعمال خود ناکام هستند و کنترل احساسات خود را دشوار می‌دانند و اغلب در هر لحظه از زمان عصبانی می‌شوند. .

دیگران آن را شرم آور و غیرانسانی می دانند، اما فردی که دچار استرس می شود درمانده است.

2. تغییر فیزیکی

شادی و غم نیز با تغییرات روانی و شیمیایی در بدن میزبان مرتبط هستند. بنابراین، اگر شوهری سر همسرش فریاد بزند، ممکن است دچار تغییرات شیمیایی در بدن شده باشد. یا تستوسترون او پایین است،به اندازه کافی نمی خوابد که به این دلیل سلامت روان او تحت تأثیر قرار می گیرد.

3. نداشتن هدف

یک شوهر تحت فشار شدید جامعه و خانواده قرار دارد اما مورد توجه خیر. آنها مسئولیت خانواده را بر عهده دارند و باید خواسته های خود را برآورده کنند. در چنین حالتی، وقتی شوهر سعی می‌کند با تصویر مردانه غیرواقعی جامعه تطابق پیدا کند، خود را تحت فشار شدیدی قرار می دهد.

این موضوع می تواند مرد را عصبانی کند و در نهایت به فریاد زدن بپردازد.چگونه شوهرتان را از فریاد زدن باز دارید؟ «چگونه با شوهر فریاد زن رفتار کنیم؟» این پاسخی است که امروزه بیشتر همسران به دنبال آن هستند. فریاد زدن به دلیل ناتوانی شوهر در کنار آمدن منظم با استرس فزاینده است.

در زیر به برخی از بهترین راه‌هایی اشاره شده که می‌توانید وقتی شوهرتان سر شما فریاد می‌زند، دنبال کنید.

1. آرام بمانید

آرام باشید، وقتی شوهرتان سر شما داد می‌زند، لازم نیست تلافیی کنید.

وقتی شوهرتان فریاد زدن را انتخاب می کند هر رفتار تلافی جویانه ای وضعیت را بدتر خواهد کرد. 

اگر می‌خواهید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و دوست دارید او آرام شود، حفظ آرامش مهمترین راه حلی است که باید به آن پایبند بود. پاسخ دادن به فریاد زدن با فریاد این ضربه را از تناسب خارج می کند. پس آرام بمانید.

2. به گزینه های ممکن برای مقابله با شرایط نگاه کنید

باید گزینه های احتمالی وجود داشته باشد که بتوانید پاسخ همسرتان را بدهید.

به راه‌های ممکن برای مقابله با این وضعیت فکر کنید زیرا شوهرتان را بهتر از دیگران می‌شناسید.

3. موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید

همه چیز همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست.

گاهی اوقات، معانی عمیقی در فریاد زدم ها وجود دارد. اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از فریاد زدن شوهرتان هستید، وضعیت را تحلیل کنید.

ممکن است چیزی باعث تحریک او شده باشد، از این رو فریاد می کشد. باید دریابید که چه چیزی باعث این وضعیت شده است. هنگامی که آن را فهمیدید، می توانید دفعه بعد از آن پیشگیری کنید.

کشف علت اصلی شما را به یک زندگی شاد و بدون درگیری سوق می دهد.

4. با هر چیزی که شوهرتان می گوید موافق نباشید

وقتی شوهرتان سر شما فریاد می زند، احتمالاً شما را به خاطر خیلی چیزها سرزنش می کند.

رایج ترین راه حلی که برای آرام کردن فریاد زننده می توان به آن فکر کرد این است که با هر چیزی که می گویند موافقت کنید.

خوب، این بهترین راه حل نیست.

با موافقت به شوهرتان می گویید که حق با اوست و دلیلی می دهید تا بیشتر سر شما فریاد بزند. بنابراین، فقط به سرزنش هایش پاسخ ندهید.

5. سعی کنید او را آرام کنید

وقتی شوهرتان فریاد می‌زند، احتمالاً موقعیت و مکانی را که در آن این عمل را انجام می دهد فراموش کرده است.

برای نجات از شرمساری، سعی کنید به او بفهمانید که در چه مکانی هستید.

شوهرتان را به واقعیت برگردانید. این راه او را آرام می کند. بعداً می توانید با آرامش در مورد وضعیت صحبت و اوضاع را مرتب کنید.

6.حد و رز بگذارید

چگونه شوهرتان را از فریاد زدن باز دارید؟ مرزبندی کنید.

فریاد زدن یا عصبانی شدن در آن زمان قابل درک است، اما اجازه ندهید شوهرتان به آن عادت کند.

لحظه ای که او متوجه می شود که خوب هستید و می توانید موقعیت را به درستی مدیریت کنید، ممکن است فریاد زدن و عصبانتی را به یک عادت تبدیل کند. بنابراین، حد و مرز بگذارید و به او بگویید که همیشه چنین رفتاری را تحمل نخواهید کرد.

داد زدن راه حل نیست

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک مرد ممکن است سر شما فریاد بزند، اما این بدان معنا نیست که شما همیشه باید آن را درک کنید. اگر فریاد زدن شما را آزار می‌دهد و باعث استرس می‌شود، می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا مطمئن شوید که شریک زندگی‌تان از آسیب‌هایی که اعمالش به شما وارد می‌کند مطلع است.

با برقراری ارتباط شفاف و ترسیم مرزهای سخت اطمینان حاصل کنید که رابطه شما پایدار و سالم است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان