۰ نفر

حقایقی درباره خیانت؛ احتمال خیانت در این ماه افزایش می یابد!

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 689196
حقایقی درباره خیانت؛ احتمال خیانت در این ماه افزایش می یابد!

متأسفانه، خیانت اتفاقی است که تا به امروز بسیاری از روابط و ازدواج ها را تهدید کرده است. مطالعات متعددی وجود دارد که سعی می‌کند مشخص کند چرا یک همسر به دیگری خیانت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از برخی بررسی ها متوجه شده ایم که حقیقت تکان‌دهنده‌ای درباره خیانت وجود دارد، زمانی که فرد مورد علاقه‌تان به احتمال زیاد عهدهای زناشویی را زیر پا می‌گذارد. سایت های دوستیابی در خارج از ایران نشان داده اند که کاربران زیادی در ماه ژانویه برای پیوستن به این اپلیکیشن ها درخواست می دهند.

به طور دقیق تر دوشنبه دومِ سال نو میلادی! ژانویه محبوب ترین زمان برای خیانت به همسر است! تنها در سال 2016، این سایت شاهد افزایش 320 درصدی ثبت نام در دومین دوشنبه پس از روز سال نو بود.

استرس تعطیلات

ترس از خیانت

از زمانی که این داده ها منتشر شده ، محققان سعی کرده اند مشخص کنند که چرا ژانویه، در بین تمام ماه های سال، رایج ترین ماه برای خیانت است. نیکول مک‌کنس، کارشناس روابط کانادایی، نظر می‌دهد که آب و هوای دلگیر و احوال پس از تعطیلات با این درک ترکیب شده که زوج‌های نه چندان موفق باید رابطه را برای یک سال دیگر تحمل کنند. برای مقابله، با ازدواج های نا موفق برخی زوجین به اشتباه سراغ راه های میانبری می روند و دست به خیانت می زنند.

بر کسی پوشیده نیست که تعطیلات می‌تواند استرس‌زا باشد ، حساب‌های بانکی خالی، ملاقات با دوستان و خانواده‌ای که ممکن است با آن‌ها ارتباط خوبی نداشته باشند و فشار کلی برای داشتن «فصل تعطیلات عالی» ممکن است به افزایش ثبت‌نام در سایت‌های دوستیابی کمک کند.

با این حال، به گفته نیویورک تایمز، مطالعات نشان داده که همه این داده ها در مورد افزایش کلی خیانت ممکن است گمراه کننده باشد، حداقل زمانی که صحبت از جمعیت خاص می شود.

تغییر خیانت

در یک نظرسنجی از 4 هزار و 884 زن متاهل، محققان دریافتند که وقتی شخصاً (در طول مصاحبه حضوری) از آنها پرسیده شد که آیا  خیانت کرده‌اند، تنها یک درصد پاسخ مثبت دادند.

با این حال، هنگامی که سوالات مشابه از طریق یک پرسشنامه کامپیوتری مطرح شد، شش درصد از این زنان پاسخ "بله" به خیانت کردن دادند.

محققان همچنین دریافتند که در حالی که خیانت بین زوج‌های جوان نیز افزایش یافته است (افزایش پنج درصدی برای مردان از سال 1991)، «اکثریت قریب به اتفاق مردم هنوز می‌گویند اشتباه است و به نظر می‌رسد که اکثر مردان و زنان خیانت نمی‌کنند. "

همچنین سؤالاتی در مورد اینکه واقعاً همه داده‌های خیانت چقدر دقیق هستند وجود دارد که به خوبی با اختلاف بین داده‌ها زمانی که سؤال خیانت فیزیکی، به صورت حضوری پرسیده می‌شد با پرسشنامه آنلاین مشخص شد.

بنابراین با اینکه آمار این سایت ها می گوید خیانت در ماه ژانویه افزایش می یابد ، واقعاً راهی برای اثبات این که همه آن زوجین به همسرانشان  خیانت کرده اند (یا حتی در ماه ژانویه) این کار را کرده اند، وجود ندارد.

 طبق داده‌های گزارش شده توسط نیویورک تایمز، حتی پرسیدن مستقیم از این زنان (شخصی یا الکترونیکی) نشان می‌دهد که ممکن است هرگز پاسخ واقعی را ندانیم.

دکتر جان پی رابیسون، استاد جامعه‌شناسی و مدیر پروژه استفاده آمریکایی‌ها از زمان در دانشگاه مریلند، در مورد تغییر خوش‌بینانه‌ای که در همه این داده‌ها یافت می‌شود، اظهار داشت: «به نظر می‌رسد زوج‌ها کمی زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند». علاوه بر این، "به نظر می رسد مردان و زنان متاهل فعال ترین زندگی جنسی را دارند." و به گفته دکتر رابینسون، این خبر خوبی است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان