۰ نفر

اسرار زندگی مشترک؛ دوران نامزدی چطور باید باشد؟ / مهمترین نکاتی که پیش از ازدواج باید رعایت کرد

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۷
کد خبر: 686380
اسرار زندگی مشترک؛ دوران نامزدی چطور باید باشد؟ / مهمترین نکاتی که پیش از ازدواج باید رعایت کرد

مطمئناً، عشق تنها چیزی است که به آن نیاز دارید - اما به اشتراک گذاشتن تجربیات قبل از گفتن "بله" زندگی زناشویی را بسیار شیرین تر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هنگامی که شما و شریک زندگی تان تصمیم به ازدواج گرفتید، ممکن است احساس کنید در برنامه ریزی برای عروسی گرفتار شده اید اما پیش از این که مشغول تدارک عروسی باشید فراموش نکنید که مهمترین نکته در دوران نامزدی شناختن طرف مقابل است. دوران نامزدی و در ماه‌ها و سال‌ها تا عروسی شما، مهم است که این زمان را نه تنها برای یک عروسی زیبا ، بلکه برای ازدواجی پایدار و شاد نیز آماده کنید.

برای تعمیق و تقویت پیوند خود - و انتقال به زندگی مشترک حتی راحت‌تر- در اینجا 10 کار مهمی وجود دارد که مشاوران  توصیه می‌کنند قبل از ازدواج و دوران نامزدی با هم انجام دهند توصیه های زیر را در نظر بگیرید و شروع به بررسی موارد از این لیست کنید.

در دوران نامزدی ارزش های یکدیگر را درک کنید

مدت‌ها قبل از این‌که این تعهد را داشته باشید که بقیه زندگی‌تان را با هم بگذرانید، مهم است که درباره ارزش‌ها و باورهای فردی خود، مانند مذهب، پویایی‌ و تشریفات خانوادگی، و سیاست صحبت کنید. بریتنی درای، بنیانگذار Love Inc در نیویورک ، می‌گوید: «شاید همیشه موافق نباشید، اما باید به دیدگاه‌های یکدیگر احترام بگذارید. اگر در یک منطقه خود را در دو طرف سوی مخالف می بینید، بدانید که هنوز هم می تواند کارساز باشد، اما ممکن است کمی تلاش بیشتر و برنامه ریزی در رابطه شما لازم باشد تا تصمیم بگیرید که چگونه درگیری را قبل از وقوع (مثلاً در روز شکرگزاری) مدیریت کنید.

دوران نامزدی

در دوران نامزدی حتمان با هم به سفر بروید

ماریسا مانا فرل از So Eventful می‌گوید سفر با هم به شما این فرصت را می‌دهد که ببینید هر کدام از شما چگونه موقعیت‌های استرس‌زا را مدیریت می‌کند، که بینشی ارزشمند برای زندگی مشترک آینده شما است.

قبل از شروع زندگی مشترک و در دوران نامزدی درباره مسائل مالی صحبت کنید

شما و طرف مقابلتان باید در مورد موضوعات اساسی مانند امور مالی به توافق برسید ، حتی اگر بحث در مورد آنها همیشه سرگرم کننده یا آسان نباشد.

ممکن است در دهه 20 سالگی مسائل مهمی در ذهن شما نباشد، اما بسیار مهم است که این بحث را زودتر از موعد انجام دهید تا در موقعیت هایی قرار نگیرید که ممکن است به ازدواج شما آسیب برساند. در مورد نحوه تقسیم هزینه های زندگی، برنامه ریزی برای زندگی و اینکه آیا هر دوی شما انتظار دارید تا زمان بازنشستگی کار کنید صحبت کنید. با پرسیدن این شش سوال مهم پولی ، گفتگو را ادامه دهید .

پیش از عروسی در مورد بچه صحبت کنید

مانند بحث پول، گفتگو در مورد بچه نیز مهم است. آیا شما هر دو تمایل به فرزند آوری دارید ؟ اگر چنین است، چندتا؟  بت بچه‌دار شدن یک تعهد بزرگ، از نظر شخصی و مالی، برای بقیه عمر شما است و رابطه شما با شریک زندگی‌تان را تغییر می‌دهد . زوج ها به این فکر می کنند که این چیزی است که بعداً می توانند حل کنند، یا می کنند که می توانند نظر طرف مقابل را تغییر دهند، و اینگونه وارد ازدواج می شوند، اما به ندرت پایان خوبی دارد. مهم است که از ابتدا روی این موضوع توافق کنید.

در دوران نامزدی با هم وقت بیشتری بگذرانید

آمارها می گوید بیش از سه چهارم زوج هایی که طی یک سال اخیر ازدواج کردند (77 درصد) در دوران نامزدی وقت زیادی برای هم صرف کرده اند و دلیل خوبی هم دارد: با هم وقت گذراندن در دوران نامزدی می توان گفت بهترین راه برای آزمایش سازگاری با یکدیگر است. 

این مهم است که چیزهای خوب، بد و کاملاً زشت را در مورد شریک زندگی‌تان بیاموزید - عادت‌های عجیب و غریب او  و... همین طور مطمئن شوید که با خانواده اش سازگاری دارید.

با افراد مورد علاقه یکدیگر ملاقات کنید

چه حلقه دوستان درونی باشد یا کل اعضای خانواده، شناخت مهم‌ترین افراد در زندگی یکدیگر به شما بینشی می‌دهد که دیگری به عنوان یک شخص چگونه انسانی است. اگر زمان و جغرافیا اجازه می دهد، زمانی را با هم بگذرانید و واقعاً با عزیزان شریک زندگی خود آشنا شوید ایجاد روابط قوی با خانواده و دوستان نزدیک طرف مقابلتان نیز باعث تعمیق پیوند بین شما دو نفر می‌شود.

 یک نکته احتیاطی: اگر خانواده‌های شما از دو شهر کشور (یا حتی جهان) هستند، از همین الان شروع کنید به گفتگو درباره نحوه گذراندن وقت در دوران نامزدی با هر یک از آنها پس از ازدواج، مخصوصاً در مورد تعطیلات.

با هم در کلاس شرکت کنید

بیرون رفتن از منطقه آسایش و یادگیری چیزهای جدید با هم - چه شرکت در کلاس آشپزی ، امتحان کردن یک کارگاه عکاسی دیجیتال یا پخش یک جلسه یوگا برای مبتدیان - پیوند شما را در یک تجربه مشترک تقویت می کند. 

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان