۰ نفر

مجرد ماندن دختران؛ چرا بعضی دختران مجرد می‌مانند؟

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبر: 681516
مجرد ماندن دختران؛ چرا بعضی دختران مجرد می‌مانند؟

دوست دارید بدانید چرا بعضی خانم‌ها نمی‌توانند شریکی برای زندگی‌شان پیدا کنند یا مردها را در زندگی خود نگه دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مجرد ماندن دختران؛ اکثر دختران برای پیدا کردن شریک زندگی خود مشکل دارند یا نمی‌توانند مردی که می‌خواهند را در زندگی‌شان نگه دارند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دوستان خود می‌گویید که برای همیشه مجرد می‌مانید، اما در واقع علاقه به ازدواج دارید، تنها نیستید و افراد زیادی شبیه به شما وجود دارند. در ادامه به دلایل این موضوع می‌پردازیم.

طرز فکر ناامیدانه داشتن

یکی از علل مجرد ماندن دختران این است که مردها ذاتا عاشق شکار کردن هستند و مغز مردها به دنبال پاداش نوروشیمیایی به‌دست آوردن یعنی دوپامین و سروتونین است. دوپامین در پیش‌بینی پاداش در بدن ترشح می‌شود نه با خود واقعی پاداش به همین دلیل خصوصیات زن به اندازه شکار کردن او اهمیت ندارد. تغییرپذیری هم تولید دوپامین در مغز را افزایش می‌دهد.

مردها ذاتا نسبت به زن‌ها بی‌اعتماد هستند زیرا اکثر فرهنگ‌ها زن‌ها را غیرقابل اعتماد به تصویر می‌کشد. اگر زنی به سادگی قابل دسترس باشد مردها به‌صورت غریزی تصور می‌کنند که به سادگی برای بقیه مردها هم در دسترس خواهد بود. درنتیجه، تهدید بزرگ‌تری برای آن‌ها به‌شمار می‌رود و مغزشان از چنین سناریویی فرار می‌کند.

اینکه از مردها بخواهید رابطه‌تان را تعریف کنند

از دیگر دلایل مجرد ماندن دختران این است که نمی دانند نباید هیچ‌وقت از مردی نخواهید که رابطه را تعریف کند زیرا شدیدا برایشان آزاردهنده بوده و مثل یک علامت هشدار است. اگر از آن‌ها بپرسید که با هم در رابطه‌ای جدی هستید یا نه مطمئن باشید که پاسخ منفی دریافت خواهید کرد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب عواقب خطرناک بی‌توجهی به زنان سر بزنید.

آویزان بودن

همه انسان‌ها از صمیمیت می‌ترسند. وقتی فردی دیگر به سمت شما می‌آید، واکنش خودکار مغز دور شدن از آن فرد است. چسبیدن برای آدم‌ها آزاردهنده و تهدیدآمیز است و هیچ جذابیتی برایشان ندارد.

اینکه درمورد مردهای دیگر حرف بزنید

به زبان آوردن مداوم اسم مردهای دیگر و حرف زدن درمورد آن‌ها رابطه را خراب می‌کند. دلیل آن این است که جامعه به ما دیکته کرده است که زن نباید درمورد مرد دیگری به جز شوهر خود فکر کند.

اینکه از مردی بپرسید ظاهرتان چطور است

یکی دیگر از دلایل مجرد ماندن دختران نداشتن اعتماد به نفس است. اصلا چرا باید زنی چنین سوالی بپرسد؟ اگر هم لازم باشد این سوال را بپرسید، مطمئن باشید که جوابی که می‌خواهید را نمی‌گیرید. یکسری سوال‌ها هستند که نباید هیچوقت از مردها بپرسید. این سوال‌ها دقیقا همان سوال‌هایی هستند که نمی‌خواهید جواب صادقانه‌ای برایشان بشنوید. چراکه وقتی مردی به آن‌ها صادقانه نظرش را می‌گوید، ناراحت می‌شوند.

اینکه زیاد مردان را در آغوش بگیرید و زیاد حرف بزنید

از دلایل ناخواسته مجرد ماندن دختران ؛ اکسی توسین هورمونی است که زن‌ها را به فرزندشان پیوند می‌دهد. از آنجایی که زنان گیرنده‌های اکسی توسین بیشتری نسبت به مردها دارند، بغل کردن و حرف زدن موجب ترشح این هورمون در زن‌ها شده ولی چیزی جز اضطراب در بدن مردان تولید نمی‌کند. وادار کردن مردها به حرف زدن یک راه حتمی برای انداختن خودتان از چشم او و دور کردن آن‌ها است. اگر نیاز به حرف زدن دارید، با یکی از دوستان دخترتان حرف بزنید.