۰ نفر

هرگز اجازه ندهید کودکتان اینگونه بنشیند

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷
کد خبر: 674069
هرگز اجازه ندهید کودکتان اینگونه بنشیند

نشستن کودک تاثیر مستقیم در رشد و تغییرات استخوان‌ها و مفاصل دارد، اگر فرزندتان به طرزی تادرست مقابل تلویزیون نشته بود حتما او را مجبور به تغییر وضعیت کنید.

حواستان به این مدل نشستن کودک باشد

به گزارش اقتصاد آنلاین، حواستان به  مدل نشستن کودک باشد رعایت نکردن طرز صحیح نشستن در دوران کودکی عوارض جدی دارد.

بدترین فرم نشستن کودکان شکل قورباغه‌ای یا همان به شکل w است که عضلات میان تنه را ضعیف می‌کند.

نشستن قورباغه‌ای در کودکان

نشستن قورباغه‌ای در کودکان یا "به شکل w نشستن" وضعیتی است که در میان بسیاری از کودکان شایع است. در این وضعیت نشستن، کودک روی باسن نشسته، زانو‌ها را به عقب خم می‌کند، کف پا‌ها برگردانده شده و پا‌ها به طرفین باز می‌شوند و در کل پا‌ها به شکل حرف انگلیسی w درمی آیند.

خطرات نشستن کودک به شکل قورباغه

حواستان به این مدل نشستن کودک باشد

"آنوی تریویدی" متخصص بیماری‌های استخوان در لندن می‌گوید: شکل نشستن w یکی از علل اصلی ضعیف بودن باسن است و کودکانی که عادت به این شکل نشستن دارند دچار درد‌های طولانی می‌شوند، درد‌هایی که در دراز مدت ادامه خواهد داشت.

اگر متوجه نشستن فرزندتان در این وضعیت به خصوص هنگام تماشای تلویزیون که اصولا مدت زیادی است به سرعت او را مجبور کنید تا وضعیت نشستنش را تغییر دهد.

به گفته‌ی متخصصان این سبک نشستن تاثیر منفی مستقیم روی رشد استخوان‌ها و مفاصل پا دیده می‌شود.

این موضوع در حقیقت امروزه به عنوان یک "اپیدمی جدید بهداشتی" شناخته می‌شود و حساسیت مسئله ایجاب می‌کند که والدین مرتبا در این مورد دقت کنند.نشستن به مدت طولانی به خصوص در کودکان که در سن رشد هستند در قسمت گردن، شانه‌ها و قسمت فوقانی پشت فشار نامناسبی ایجاد می‌کند.

تاثیر منفی نشستن w کودک در رشد استخوان‌ها

W شکل نشستن می‌تواند موجب دررفتگی استخوان لگن شود. همچنین این شکل نشستن می‌تواند دررفتگی استخوان لگن را دربرداشته و در بچه‌هایی که از پیش مشکلات استخوانی دارند، اگر گروه‌های عضلانی اصلی در وضعیت کوتاه شده قرار بگیرند، مشکلات استخوانی شان بدتر خواهد شد.