۰ نفر

اسرار خانه داری؛ رفع لکه زنگ زدگی از لباس

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸
کد خبر: 704868
اسرار خانه داری؛ رفع لکه زنگ زدگی از لباس

از بین بردن لکه زنگ زدگی روی لباس، همچون وسایل دیگر نیست و ممکن است هرگونه تلاش اشتباه، باعث آسیب به بافت لباس شود.

تمیز کردن لکه زنگ زدگی از روی همه چیز ، لباس و لوازم

به گزارش اقتصاد آنلاین،زنگ زدگی یا اکسید آهن به ترکیب اکسیژن و آهن می‌گویند که به لکه نارنجی یا قهوه‌ای روی اشیاء فلزی ایجاد می‌شود.

بنابراین ممکن است هنگام کار، لباستان با این لکه نارنجی ساییده شود و به آن آسیب برساند. اما نگران نباشید، چرا که لکه زنگ زدگی روی لباس، همچون لکه‌های دیگر با روش‌های مناسب از بین خواهد رفت.

اگر می‌خواهید از ایجاد لکه زنگ زدگی روی لباس جلوگیری کنید، بهتر است لباس را مجاور آهن و در مکانی مرطوب قرار ندهید. در این صورت شما می‌توانید مانع آسیب‌های احتمالی به لباستان شوید و از آن محافظت نمایید.

با این حال توصیه می‌کنیم پیش از انجام هر گونه اقدامی، تمام مراحل از بین بردن لکه زنگ زدگی روی لباس را با دقت بررسی نمایید و در صورت تردید در پاک کردن لکه از یک کارشناس خشکشویی کمک بخواهید.

این روزها خشکشویی آنلاین تنها با یک تماس یا ثبت سفارش اینترنتی لباس‌هایتان را در محل تحویل می‌گیرد و با سرعت و کیفیت بالا لباس‌ها را در محل به شما تحویل می‌دهد. بنابراین دیگر نیازی نیست که در ترافیک، آلودگی و شلوغی زمان و هزینه خود را از دست دهید. چرا که با این روش ساده می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

از بین بردن لکه زنگ زدگی روی لباس چگونه است؟

لکه زنگ زدگی

برخلاف تصور بسیاری، لکه نارنجی یا قهوه‌ای زنگ زدگی روی لباس با آب خالی از بین نمی‌رود، چرا که اکسید آهن تمایل دارد روی بافت لباس باقی بماند. بنابراین شما در از بین بردن لکه زنگ زدگی روی لباس، به ترکیبات مختلف، اما در دسترس نیاز دارید.

با این حال به یاد داشته باشید که در پاک کردن لکه زنگ زدگی از صابون استفاده نکنید. معمولاً صابون برای از بین بردن زنگ زدگی روی لباس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ممکن است لکه روی لباس ماندگار شود.

توصیه می‌کنیم هنگام پاک کردن هرگونه لکه‌ای، مراحل اقدامات لازم را از پشت لکه شروع کنید. این روش کمک می‌کند تا لکه روی لباستان پخش نشود و به ظاهر لباس آسیب جدی وارد نشود. همچنین این روش به پاک کردن لکه سرعت می‌بخشد.

نکته دیگری که باید در از بین بردن لکه زنگ زدگی روی لباس به یاد داشته باشید، دمای آب است. معمولاً بسیاری از کارشناسان در زمینه شستشوی لباس توصیه می‌کنند برای از بین بردن این لکه از آب سرد یا نیمه ولرم استفاده کنید، چرا که ممکن است آب داغ باعث ماندگاری لکه زنگ زدگی شود.

پاک کردن لکه زنگ زدگی روی لباس با آب‌لیمو و نمک

شما می‌توانید به سادگی با ترکیب آب‌لیمو، نمک و آب ولرم، پاک کردن لکه زنگ زدگی روی لباس را تجربه کنید. در این روش مقداری نمک را با آب ولرم مخلوط کنید، سپس مقداری آب‌لیمو به آن اضافه نمایید.

در مرحله بعد، لکه زنگ زدگی لباس را به مدت نیم ساعت داخل این ترکیب قرار دهید تا کاملاً پاک شود. در صورتی که لکه زنگ زدگی لباس پاک شد، شما می‌توانید لباس را به روش معمول بشویید، سپس آن را زیر نور خورشید قرار دهید، چرا که نور خورشید نیز به پاک شدن لکه زنگ زدگی روی لباس کمک می‌کند.

از بین بردن لکه زنگ زدگی لباس با آمونیاک

آمونیاک یک ترکیب مناسب برای از بین بردن زنگ زدگی لباس است. در این روش ابتدا چهار فنجان آب ولرم را با یک قاشق غذا خوری آمونیاک مخلوط کنید. این ترکیب قوی و مناسبی برای پاک کردن لکه نارنجی زنگ زدگی خواهد بود.

در مرحله بعد، قسمت لکه لباس را به مدت نیم ساعت داخل ترکیب آب ولرم و آمونیاک قرار دهید. در صورتی که لکه نارنجی یا قهوه‌ای اکسید آهن از روی لباس پاک شد، شما می‌توانید با توجه به راهنما (تَگ روی لباس)، لباس را بشویید.

پاک کردن لکه زنگ زدگی روی حوله و لباس با آب‌لیمو

روش دیگر پاک کردن زنگ زدگی روی لباس با کمک آب‌لیمو است. همان گونه که تا به این بخش از مقاله متوجه شده‌اید، آب‌لیمو به پاک کردن لکه زنگ زدگی کمک بسزایی می‌کند. در این صورت مقداری آب‌لیمو را روی لکه زنگ زدگی لباس بریزید.

سپس کمی صبر کنید. در مرحله بعد لباس را اتو بزنید. این روش کمک می‌کند تا لکه کم‌رنگ شود. در صورت از بین رفتن لکه زنگ زدگی روی لباس، آن را به روش معمول بشویید تا اثری از لکه نارنجی یا قهوه‌ای روی لباس باقی نماند.

در صورتی که می‌خواهید پاک کردن لکه زنگ زدگی روی حوله را تجربه کنید، ابتدا آب‌لیمو را داغ کنید، سپس آن را روی لکه بریزید. پس از نیم ساعت که لکه کم‌رنگ شد، حوله را به روش‌ معمول و استاندارد بشویید.