۰ نفر

ترفندهای خانه تکانی؛ خودتان در خانه رویه های کهنه مبل را عوض کنید!

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 701292
ترفندهای خانه تکانی؛ خودتان در خانه رویه های کهنه مبل را عوض کنید!

مبل خانه از دسته وسایلی است که کمک شایانی به تزیین دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل مسکونی می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در صورت استفاده مبل در درازمدت ممکن است رویه یا روکش روی مبل‌ها کثیف، کهنه یا بر اساس عواملی ممکن است پاره شده و غیر قابل استفاده شوند.

با کمترین هزینه دوباره مبل‌های خود را نو کنید و برای چیدمان داخلی ساختمان و واحد مسکونی خود به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید.

رویه مبلمان معمولا به مرور زمان شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و دیگر آن رنگ و لعاب گذشته را ندارند. به همین جهت برخی از افراد، برای تعمیر روکش مبل اقدام کرده و برخی نیز با تعویض روکش مبل تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی خود می‌دهند. با این حال ممکن است این سوال پیش آید که تعویض رویه مبل یا روکش آن مناسب و مقرون‌به‌صرفه است یا تعمیر رویه مبل؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به روکش های مبل خود توجه کنید.

در صورتی که خرابی و کهنگی یا سایش وسایل مختلف روی این وسیله باعث شده است تا غیر قابل استفاده شود، می‌توان با تعمیر روکش مبل با هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه، دوباره آن‌ها را به وسیله‌ای قابل استفاده تبدیل کرد و روکش‌های کهنه و خراب را به راحتی در منزل با تعمیر روکش مبل تغییر داد.

در صورتی که خودتان اندکی در کارهای فنی مهارت دارید و می‌خواهید به‌صورت شخصی دست به‌کار شوید، می‌توانید تعویض روکش مبل را در منزل را بدون صرف هزینه‌ای به راحتی انجام دهید؛ بنابراین در صورتی که بخواهید این فرآیند را عملی کرده و بدنه و کلاف مبلتان هم سالم باشد، فقط شما باید پارچه مبل خود را تعویض کنید. در صورت تمایل به تعویض رویه مبل در منزل به وسیله خود، بایستی به آرامی و در کمال آرامش و احتیاط پارچه مبل خود را به‌گونه‌ای که بتوان محل چسبیدن پارچه به کلاف را دیده و همچنین بتوانید منگنه یا چسب آن قسمت را بکنید، از کلافش جدا کنید.

لازم است این کار را با احتیاط انجام دهید تا پارچه سالم بماند چرا که شما این پارچه را برای اندازه‌گیری نیاز دارید. سپس پارچه مبل مربوطه را روی زمین پهن کنید تا اندازه دقیق آن را در دست داشته باشید. به هیچ عنوان در این راستا اندازه قسمت‌های توکار پارچه و نیز قسمت‌هایی که دوخته شده‌اند، را نباید فراموش کرد. اندازه‌گیری باید کاملا دقیق باشد تا در نهایت پارچه شما کوتاه نشود. در مرحله بعدی اندازه‌ها را بایستی روی کاغذ با ترسیم الگو یادداشت‌برداری کنید. سایر مراحل تعویض روکش مبل در منزل از جمله: انتخاب رنگ پارچه، طرح و نقش آن وغیره کاملا بسته به سلیقه شما متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، موارد مورد نظرتان را پیاده‌سازی کنید.