۰ نفر

ترفندهای خانه تکانی؛ دیوارهای خانه را با ۹ مرحله مثل روز اول تمیز کنید!

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 700336
ترفندهای خانه تکانی؛ دیوارهای خانه را با ۹ مرحله مثل روز اول تمیز کنید!

شستن دیوارها راهی فوق العاده برای تمیز کردن اساسی خانه به‌ویژه در نزدیکی ایام نوروز و نو شدن سال است. ممکن است کمی وقت‌گیر باشد، اما تمیز کردن دیوارهای رنگ شده یک کار نسبتا آسان و ساده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تمیز کردن اساسی خانه به‌ویژه در نزدیکی ایام نوروز و نو شدن سال است. ممکن است کمی وقت‌گیر باشد، اما تمیز کردن دیوارهای رنگ شده یک کار نسبتا آسان و ساده است.

با نزدیک شدن به ایام عید دوران سخت و طاقت فرسای خانه تکانی هم شروع می‌شود. یکی از قسمت‌های مشکل در خانه تکانی‌ها تمیز کردن دیوار است.

انتخاب شوینده مناسب

شوینده‌ای برای تمیز کردن دیوار را انتخاب کنید که بدون رنگ و سفیدکننده باشد. بهتر است با ملایم‌ترین پاک کننده ممکن شروع کنید، چراکه رنگ دیوار به راحتی آسیب می‌بیند. فقط در صورتی که واقعا نیاز دارید به سراغ مواد قوی‌تر بروید.

می‌توانید یک تا ۲ قطره مایع ظرفشویی را در حدود یک لیتر آب گرم ترکیب کنید. یک اسفنج نرم را خیس کنید و بچرخانید. برای از بین بردن لکه از اسفنج استفاده کنید.

از اسفنج استفاده کنید

پیشنهاد می‌کنیم پس از خیساندن اسفنج در محلول دلخواه، آن را کاملا بیرون بیاورید. آن را فشار دهید تا تقریبا خشک و آبش کامل گرفته شود. این بدان معنی است که شما می‌خواهید تا حد امکان از محلول پاک کننده کمتری استفاده کنید.

تست نقطه‌ای انجام دهید

تست نقطه‌ای انجام دهید. برای جلوگیری از آسیب دیدن دیوارها بهتر است یک قسمت از دیوار را که چندان قابل مشاهده و در دید نیست برای آزمایش انتخاب کنید. می‌توانید چند پاک کننده مختلف را امتحان کنید. به سادگی پاک کننده را روی دیوار بمالید، مالش دهید و منتظر بمانید که ببینید آیا باعث تغییر رنگ، رگه شدن یا آسیب‌های دیگر شده است یا نه.

از سمت چپ دیوار تمیزکاری را شروع کنید

از بالا، سمت چپ تمیز کردن دیوار را شروع کنید. اسفنج نرم و کمی خیس خود را روی دیوار بمالید. این کار را از بالا به پایین انجام دهید. به سمت راست حرکت کنید و یک ناحیه عمودی دیگر را انجام دهید. با این الگو تمام دیوار را اسفنج بکشید.

تمیزکاری را دوبار انجام دهید

پس از اتمام دور اول، دور دوم را انجام دهید. چون از یک محلول بسیار ملایم استفاده می‌کنید، ممکن است با یک دور تمیز کردن دیوار کاملا تمیز نشود. مکث کنید و مقداری محلول تازه درست کنید. دوباره از گوشه سمت چپ بالای دیوار شروع کنید.

دیوار را با حوله خشک نکنید!

اجازه دهید دیوار در هوا خشک شود. پنجره‌ها یا درها را باز کنید. می‌توانید یک فن را روشن کنید. به دیوار خود زمان زیادی بدهید تا در هوا خشک شود. از خشک کردن دیوار با حوله خودداری کنید، زیرا احتمال ایجاد رگه و لک در دیوار وجود خواهد داشت.

از محلول‌های شیمیایی سنگین استفاده نکنید

از مواد شیمیایی خشن روی سطوح صاف استفاده نکنید، زیرا به رنگ دیوار آسیب می‌رساند. روکش‌های رنگی به راحتی آسیب می‌بینند، بنابراین از مواد شیمیایی سنگین یا چربی‌زدا برای این نوع رنگ‌ها استفاده نکنید.

فرمول جادویی برای لکه‌های سخت‌تر

برای از بین بردن لکه‌های سخت‌تر از ترکیب آمونیاک، سرکه، جوش شیرین و آب استفاده کنید. برای این کار به مواد زیر نیاز دارید:

    یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آمونیاک

    نصف فنجان (۱۲۰ میلی لیتر) سرکه

    یک چهارم فنجان (۵۹ میلی لیتر) جوش شیرین

مواد بالا را به آب گرم اضافه کنید. یک اسفنج نرم را در این محلول خیس کرده و آب آن را بگیرید و روی دیوار و لکه بکشید. این روش را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

شیطنت‌های کودکانه را با خمیردندان پاک کنید

برای پاک کردن خطوط روی دیوار هم راه حل وجود دارد. مقدار کمی خمیر دندان سفید را با یک پارچه مستقیما روی خطوط بمالید. مراقب باشید از نوع ژله‌ای خمیر دندان استفاده نکنید؛ می‌توانید خمیر دندان را با مقدار کمی آب در یک فنجان مخلوط و کمی رقیق کنید. این مخلوط را روی خطوط بمالید. بگذارید خمیر دندان ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. خطوط را با پارچه بشویید. خمیر دندان را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. خطوط باید از بین برود.

روش دوم این است که اسفنج را خیس کنید و روی آن یک توده کوچک جوش شیرین قرار دهید. اسفنج را روی خطوط به آرامی با حرکات دایره‌ای بمالید. بسته به اینکه خط و رنگ چقدر چشمگیر است، احتمالا باید چند بار اسفنج را آبکشی کنید و این روش را تکرار کنید.