۰ نفر

اسرار خانه داری؛ تمیز کردن قابلمه سوخته با ۵ ترفند ساده

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 699910
اسرار خانه داری؛ تمیز کردن قابلمه سوخته با ۵ ترفند ساده

برای تمیزکردن پشت قابلمه‌های کثیف روش‌های ساده و کاربردی وجود دارد، با سرکه و جوش‌شیرین و... به‌راحتی می‌توان از شر این لکه‌های پشت قابلمه راحت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پشت ظروف تفلون و چدن بعد از مدتی استفاده دچار تیرگی و لک‌هایی می‌شوند که به‌راحتی هم قابل تمیز شدن نیستند. در ادامه ۵ روش برای تمیز کردن قابلمه تفلون و چدن سوخته شما معرفی می‌کنیم.

استفاده مستقیم از سرکه سفیدروی سیاهی پشت قابلمه

روش دیگر برای برق انداختن پشت قابلمه تفلون و چدنی استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید را مستقیما روی لکه بریزید و با اسکاچ یا ابر شروع به شست‌وشو کنید.

تمیز کردن قابلمه با سرکه و جوش‌شیرین

ابتدا پشت قابلمه را با آب گرم خیس کنید و روی آن جوش‌شیرین بریزید سپس روی جوش‌شیرین‌ها سرکه بپاشید. سرکه با جوش‌شیرین باهم واکنش داده و کف می‌کند. بعد از ۱۵ دقیقه با سیم ظرف‌شویی آغشته به مایع ظرف‌شویی تمام سیاهی‌ها و سوختگی‌های پشت قابلمه را تمیز کنید.

استفاده از جوش‌شیرین به همراه آب‌اکسیژنه

برای پاک‌کردن سیاهی و لکه‌های پشت قابلمه این دو ماده را با هم ترکیب کرده و به‌صورت یک‌لایه ضخیم روی قسمت سوخته به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید سپس با اسکاچ بشویید.

ترکیب بیکینگ‌پودر و سرکه سفید

برای تمیزکردن پشت قابلمه تفلون و چدن ۲ قاشق غذاخوری بیکینگ‌پودر را در ظرفی ریخته و آن را با آب مخلوط کنید. بعد از مخلوط‌ شدن کامل اسکاچ را در محلول فروکرده و با آن به جنگ چربی‌ها بروید! می‌توانید سرکه سفید را هم به این محلول اضافه کنید.

رفع سیاهی پشت قابلمه با سرکه سفید، آب‌اکسیژنه، جوش‌شیرین و اسکاچ

برای تمیزکردن سیاهی پشت قابلمه تفلون و چدن با این محلول به روش زیر عمل کنید. جوش‌شیرین را روی محل موردنظر ریخته و آب‌اکسیژنه روی آن بریزید به مقداری که کمی مرطوب شود. بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه در این حالت بماند، بعد از آن سرکه سفید را روی آن اسپری کنید و اجازه دهید ۱ ساعت مواد روی ظرف بماند، بعد با اسکاچ و آب ظرف را کاملا بشویید.