۰ نفر

اشتباهاتی که عمر وسایل برقی خانگی را کم می کند

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۱
کد خبر: 697982
اشتباهاتی که عمر وسایل برقی خانگی را کم می کند

اغلب مواقع لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و وسایل الکتریکی به این خاطر خراب می‌شوند که ما راهنمای استفاده که توسط شرکت تولیدکننده در دفترچه‌ی راهنمای توضیح داده شده است را مطالعه نمی‌کنیم و به صورت اشتباه از آنها استفاده می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب، ما نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که شما با رعایت آنها می‌توانید عمر مفید وسایل خانگی‌تان را زیاد کنید و به تعمیرات نیاز کمتری پیدا کنید.

ماشین لباسشویی

اشیا سنگین را روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.

قبل از قرار دادن لباس‌ها از خالی بودن جیب‌ها مطمئن شوید.

برای شستشو در ماشین لباسشویی فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی از جمله پودر ماشین لباسشویی و مایع نرم کننده مخصوص استفاده کنید. پودر لباسشویی دستی به خاطر کف زیاد مانع کارکرد صحیح ماشین لباسشویی می‌شود. در ماشین لباسشوی‌های جدید با ایجاد اخطار کف زیاد شستشو متوقف می‌شود.

قسمت‌های لاستیکی داخل ماشین لباسشویی را بعد از هر بار شستشو خشک و تمیز کنید (می‌توانید بعد از هر بار استفاده درب ماشین لباسشویی را برای خشک شدن باز نگه دارید)، جاپودری را درآورده و خشک کنید. اگر این کارها انجام نشود ماشین لباسشویی شما بوی خواهد داد. قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی به صورت دوره‌ای باید تمیز شوند.

بعد از تمام شدن شستشو، لباس‌ها را سریع از ماشین لباسشویی خارج کنید. باقی ماندن لباس‌ها به مدت طولانی داخل، به دیگ ماشین لباسشویی صدمه می‌زند.

اگر ماشین لباسشویی شما دارای برنامه ویژه‌ی شستشوی خود نیست لازم است که هر چند ماه یک بار ماشین لباسشویی را به صورت خالی در بالاترین درجه دمای آب و افزودن مقداری سرکه به جاپودری بشویید.

یخچال فریزر

نگهداری صحیح از یخچال فریزر قبل از اینکه حتی یخچال فریزر به خانه شما وارد شود شروع می‌شود. یخچال فریزر باید به صورت عمودی حمل شود و بیشتر از ۴۰ درجه خم نشود. در غیر این صورت ممکن است روغن از داخل کمپرسور نشت کند و کل یخچال فریزر خراب شود.

روغن حتی اگر بعد از اینکه یخچال را سرجایش قرار دادید و آن را سریع روشن کردید نشت کند. بعد از نصب یخچال فریزر حداقل ۴ ساعت و ترجیحا ۶ ساعت صبر کنید البته اگر ممطمئن بودید که حین حمل و نقل یخچال خم نشده است. اگر شک داشتید بهتر است ۱۵ ساعت بعد آن را روشن کنید.

غذاهای را گرم را داخل یخچال فریزر قرار ندهید بلکه ابتدا آنها بیرون از یخچال خنک کنید.

یخچال فریزرهای جدید و مدرن نیازی به آب کردن یخ‌های داخلی ندارند ولی بهتر است حداقل سالی دو بار داخل یخچال فریزر را تمیز کنید. حتما دوشاخه را از پریزر درآورده باشید.

فراموش نکنید که پشت یخچال (بخصوص اطراف کمپرسور و کنداسور) هم باید توسط جاروبرقی تمیز شود. حتما قبل از هر کاری از قطع بودن برق یخچال مطمئن شوید.

آرام‌پز

هرگز قابلمه کثیف یا قابلمه‌ایی که بیرونش خیس است را داخل آرام‌پز قرار ندهید که این منجر به سوختن آن می‌شود.

مهم است که اگر قطعات داخلی آرام‌پز جدا نمی‌شوند آنها را بعد از هر بار استفاده با استفاده از دستمال یا اسفنج تمیز کنید. ممکن است گرد و غبار و بخار روغن و باقیمانده غذا آنجا بماند.

حبوبات را داخل قابلمه آرام‌پز نشوید، تا خراش برندارد. به دلیل مشابه قابلمه را فقط با اسفنج نرم بشوید.

محتویات را زیر خط ماکیزمم نگه ندارید.

ماشین ظرفشویی

ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی قرار دهید – سر به زیر.

قبل از قرار دادن ظروف باقیمانده‌ی غذا را تمیز کنید ولی هیچ وقت ظروف را آبکشی یا با دستمال به صورت کامل تمیز نکنید.

برچسب‌های پلاستیکی یا کاغذی ظروف و استکان‌ها را جدا کنید که ممکن است باعث گرفتگی فیلترها شود.

وقتی ظروف را داخل ماشین ظرفشویی می‌چینید مطمئن شوید که با یکدیگر در تماس نباشند و همین‌طور مانع چرخش بازوی اسپری نباشند.

فقط از پودر مخصوص یا قرص‌ها استفاده کنید. مایع ظرفشویی معمولی اگر در ماشین ظرفشویی استفاده شود منجر به خرابی می‌شود.

مهم است که اشیاء کوچک و کارد و چنگال پایین  نیافتند – که ممکن است باعث شکستن بازوی متحرک شوند. بنابراین از قرارگیری صحیح آنها مطمئن شوید.

همیشه ماشین ظرفشویی را با مواد مورد نیاز مانند نمک و مایع کمک آبکشی پر کنید. آنها نه فقط کیفیت شستشو را بالا می‌برند که عمر ماشین را هم افزایش می‌دهند.

این کارها، عمر مایکروویو شما رو کم میکنه

گذاشتن این چیزها در مایکروویو ممنوع است

مواد غذایی کوچک را بهتر است به تنهایی در مایکروفر گرم نکنید. آنها را با یک لیوان آب داخل مایکروفر قرار دهید تا مقداری از امواج را آنها بگیرند.

بهتر است که هر چیزی را در مایکروفر قرار ندهید. اما اگر لازم بود، مطمئن شوید که آنها جلوی سوراخ تهویه را مسدود نمی‌کنند.

مایکروفر خالی را هیچ وقت روشن نکنید زیرا که مگنترون (قسمتی که امواج را تولید می‌کند) ممکن است خراب شود.

ظروف و مواد غذایی سنگین را داخل مایکروفر قرار ندهید (بیشترین وزن ممکن در راهنمای استفاده برای هر مایکروفر ذکر شده است).

از ظروفی که برای مایکروفر ساخته نشده‌اند در مایکروفر استفاده نکنید – ممکن منجر به آتش‌سوزی شود.

غذا را برای مدت زمان زیادتر از مقدار لازم گرم نکنید.

و البته در هر زمانی مواد غذایی باقیمانده و روغن روی دیواره‌ها را با استفاده از ابزار نرم برداشته و تمیز کنید.

تستر

اجازه ندهید که آب وارد تستر شود و یا با دستان خیس، تستر را استفاده نکنید. مواظب باشید که اشیاء آتش‌زا مانند پرده کنار تستر نباشد.

فقط نان خشک یا کلوچ‌ها را می‌توان با تستر گرم کرد. نان و شیرینی با کره و خامه را نمی‌توان در تستر گرم کرد.

اگر هر روز از تستر استفاده می‌کنید باید هر هفته داخل آن را تمیز کنید. فراموش نکنید که دوشاخه را از پریز درآورده باشید قبل از اینکه تمیزکاری را شورع کنید.

مخلوط‌کن

از مخلوط‌کن برای خرد کردن یا آسیاب مواد غذایی خیلی گرم و تازه پخته شده استفاده نکنید. بهتر است که کمی صبر کنید تا دمای آن به ۷۰-۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

قسمت موتور به خوبی در مقابل نفوذ رطوبت عایق‌بندی شده است. برای تمیز کردن آن لازم است که با یک پارچه مرطوب آن را تمیز و سپس خشک کنید.

مخلوط کن را به مدن خیلی طولانی استفاده نکنید زیرا ممکن است موتور بیش از حد گرم شود و بسوزد.

توصیه نمی‌شود که از مخلوط کن برای آسیاب مواد فقط خشک استفاده شود.