۰ نفر

ترفندهای خانه داری؛ بهترین روش برای تمیز کردن لوستر

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۱۲
کد خبر: 697518
ترفندهای خانه داری؛ بهترین روش برای تمیز کردن لوستر

لامپ‌ها یا لوسترها بخش مهمی از دکوراسیون منزل هستند که نور را تامین و خانه را زیبا می‌کنند. اما لوسترها به علت گرد و غبار موجود در هوا به سرعت کثیف‌شده و نمای اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.

ترفند های تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

به گزارش اقتصاد آنلاین،برای تمیز کردن لوستر لازم نیست همیشه خود را به مشقت بیاندازید و قطعات آن را جدا کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن انواع لوستر آشنا شوید.

نکات مهم هنگام تمیز کرن لوستر

برق لوستر را خاموش و قطع کنید و از یک منبع نور دیگر استفاده نمایید. اجازه دهید لامپ‌ها و کریستال‌ها خنک شوند تا دست شما هنگام تمیز کردن نسوزد.

یک پارچه ضخیم و قابل شستشو قبل از تمیز کردن روی زمین زیر لوستر پهن کنید تا اگر هر قسمت از لوستر روی زمین افتاد، نشکند و همچنین گرد و خاک روی فرش شما نریزد. برای بالا رفتن از نردبانی استفاده‌کنید که به اندازه کافی بلند باشد.

برای تمیز کردن لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی استفاده نکنید. زیرا مواد شوینده جلا و تازگی لوستر را از بین می‌برند و آن را تیره می‌کنند.

برای تمیز کردن یا دسترسی به هر دو طرف لوستر، آن را نچرخانید. زیرا این کار باعث ضعیف شدن اتصالات لوستر می شود.

نحوه تمیز کردن انواع لوستر

تمیز کردن لوستر

برای تمیز کردن لوسترها از یک دستمال نمدار استفاده نمایید و سعی کنید هفته‌ای یک بار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند. با ادامه این روند دیگر نیازی نیست برای تمیز  کردن لوسترها وقت و انرژی زیادی صرف کنید.

تمیز کردن لوستر با استفاده از الکل

برای اینکه هیچ اثری از پرز و لکه روی لوستر شما باقی نماند، درون یک لیوان به میزان یک بر سه الکل و آب بریزید. سپس لیوان را بالا ببرید و زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه‌ور شوند. برای تمیز کردن قسمت‌هایی که تمیزکردن آن‌ها به این طریق ممکن نیست، دستکش به دست‌کرده و انگشتان خود را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت‌های مورد نظر را تمیز کنید.

برای لکه زدایی از لوسترهای برنزی یک قاشق سوپ خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک کنید.

تمیز کردن لوستر با آب ولرم و سرکه

در این روش گوی‌های کریستال را باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دوسوم آب تهیه کنید و با کمک برس شستشو دهید و سپس بلافاصله آن را خشک کنید. اگر کریستال‌ها شفافیت اولیه خود را از دست داده‌اند، از سرکه سفید استفاده کنید برای این کار، هنگام آبکشی مقداری سرکه سفید به آب ولرم اضافه نمایید.

تمیز کردن لوستر با لیمو ترش

مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و به فرورفتگی‌ها و زوایای لوستر بزنید و این کار را چند بار تکرار کنید سپس آن را آب کشیده و خشک کنید.