۰ نفر

طرز تهیه آش شلغم با برنج؛ یک آنتی بیوتیک طبیعی و خوشمزه برای سرماخوردگی

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 691914
طرز تهیه آش شلغم با برنج؛ یک آنتی بیوتیک طبیعی و خوشمزه برای سرماخوردگی

ریشه و برگ شلغم خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و شما می‌توانید برای کنترل سطح قند خون، التهاب و محافظت در برابر باکتری‌ها و در دوران سرماخوردگی از آن استفاده کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آش شلغم با برنج یکی از آش‌های بسیار خوشمزه و مقوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت‌ می‌کند و یک گزینه سالم غذایی در زمستان محسوب‌ می‌شود. به دلیل استفاده از برنج و بلغور در این آش طعم بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد و برای سرماخوردگی کاملا مفید به نظر‌ می‌رسد.‌

می‌توانید به دلخواه برای تزیین از پیاز داغ و کشک استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه آش شلغم با برنج

    بلغور جو ۱ پیمانه

    برنج ۱/۲ پیمانه

    عدس ۱/۲ پیمانه

    سبزی آش ۵۰۰ گرم

    شلغم ۴۰۰ گرم

    کشک ۲ قاشق غذاخوری

    سیر ۱۰ حبه

    نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری

    نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم


آش شلغم

مرحله اول

در تهیه آش شلغم ابتدا باید بلغور، عدس و برنج را خوب بشویید. نیازی نیست بلغور را خیس کنید ولی‌ می‌توانید عدس یا برنج را کمی بخیسانید. سپس هر سه را داخل قابلمه ریخته و روی مواد آبجوش بریزید و در قابلمه را ببندید و نیم ساعت بگذارید تا بپزد.

مرحله دوم

در ادامه باید سبزی را که شامل تره، جعفری، گشنیز و اسفناج‌ می‌شود را بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید. شلغم را پوست بگیرید به اندازه دلخواه خرد کنید. اگر کودک خردسال در خانه دارید‌ می‌توانید شلغم را رنده کنید.

مرحله سوم

در ادامه باید صبر کنید تا آش خوب جا بیفتد و حبوبات به خوبی پخته و نرم شوند. در این زمان باید سیر داغ را تهیه کنید. این آش با سیر فراوان طعم بسیار خوبی دارد. برای این کار باید سیرها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا طلایی شود.

زردچوبه و فلفل سیاه و نمک را بریزید و هم بزنید. به دلخواه نعنا خشک را اضافه کنید و بعد به آش اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و هم بزنید و حرارت را ملایم کنید تا آش خوب پخته و جاافتاده شود. بعد در انتها کشک را اضافه کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آش شلغم با برنج شما آماده است.

نکات کلیدی در تهیه آش شلغم با برنج

    اگر برای سرماخوردگی این آش را تهیه‌ می‌کنید سیرداغ و نعنا داغ را حذف کنید.

    این آش پیاز داغ ندارد ولی‌ می‌توانید به دلخواه از آن هم بریزید.

    میزان شلغم دلخواه است و‌ می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.

    نعنا را فقط چند ثانیه تفت دهید، وگرنه سریع‌ می‌سوزد.

آش شلغم