۰ نفر

اسرار خانه داری؛ بهترین قسمت گوشت برای خورشت کدام است؟

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 689143
اسرار خانه داری؛ بهترین قسمت گوشت برای خورشت کدام است؟

یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای ایرانی، خورشت می باشد. خورشت ها در ایران در هر منطقه و شهری به نوع ویژه آن شهر و منطقه پخته می شوند اما بیشتر آن ها به گوشت نیاز دارند و شما باید بدانید برای درست کردن هر خورشت از چه گوشتی باید استفاده کنید. گوشت گوسفندی برای خورشت یکی از مناسب ترین گوشت های قرمز می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بهترین قسمت گوشت برای خورشت نکته قابل تاملی است که از در طعم خورشت تاثیر گذار است. در غذاهای سنتی می توان به یک فهرست طولانی از اسم های خورشت های گوناگون رسید. مانند خورشت اسفناج، بادمجان، قیمه، بامیه، قورمه سبزی، فسنجان و غیره که هر کدام دستور پخت و مزه مخصوص خود را دارد.

در انتخاب بهترین قسمت گوشت برای خورشت باید بدانید که خورشت به غذای آبداری می گویند که از ترکیب آب با مواد گوناگون که می تواند از حبوبات و سبزیجات و گوشت باشد تشکیل شده است که همه با آب پخته می شود. کلمه خورشت ریشه در ایران کهن دارد. در ایران قدیم به هر چیزی که همراه نان خورده می شد خورشت می گفتند.

خورشت می تواند شامل سبزیجات گوناگون از جمله هویج ، سیب زمینی ، پیاز ، لوبیا ، فلفل ، قارچ و گوجه فرنگی باشد. این غذا  اغلب با دمای پایین پخته می شود. خوردن آن  در زمان های قدیم نیز شایع بوده است حتی طرز تهیه خورشت گوسفند و ماهی در کتاب آشپزی رومی باستان وجود دارد.


طرز تهیه مارشمالو یا پف پفی؛ یک شیرینی مناسبتی

طرز تهیه میوه خشک؛ روش خشک کردن خرمالو در خانه

 چرا به آب ماکارونی«طلای مایع» می گویند؟


 

گوشت ران 

گوشت ران سفت، بی چربی و تقریبا خشک می باشد و یکی از بهترین قسمت ها برای تهیه خورشت هایی مثل خورش قورمه سبزی، خورشت بادمجان و خورشت قیمه است. گوشت ران گوسفندی به علت اینکه آب نمی شود بهترین قسمت گوشت برای خورشت می باشد ولی چنانچه از گوشت ران بره استفاده کنید، خیلی زود این قسمت آب می شود و مناسب استفاده در خورشت نیست.

گوشت سردست

گوشت سردست گوسفندی تشکیل شده از یک سوم گردن، دست و دنده ها. گوشت سردست گوسفندی هم یک انتخاب خیلی خوب برای استفاده در خورشت می باشد.

ماهیچه

در پخت خورشت ‌هایی مثل خورشت بامیه، کرفس، به و آلو، استفاده از ماهیچه توصیه می ‌شود. ماهیچه گوشت لخم بدون چربی عضلات است، لعاب دار، و دیرپز است و باید در آب پخته شود و بهترین قسمت گوشت برای خورشت است.