۰ نفر

۵ ترفند ساده برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 686840
۵ ترفند ساده برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز

ما ایرانی‌ها عاشق غذاهای کبابی هستیم و کباب‌پز هم یکی از اجزای جدا نشدنی هر خانه ایرانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اما برای اینکه کیفیت غذاهای مصرفی بالا برود، تمیز کردن باربیکیو و کباب پز  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله نحوه تمیز کردن باربیکیو و کباب پز را به صورت اصولی به شما آموزش دهیم تا بتوانید از غذاهای کبابی خودتان نهایت لذت را ببرید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

برس سیمی:

برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز و برای پاک کردن و ساییدن میله‌های فلزی گریل، بهتر است از یک برس سیمی استفاده کنید. در صورتی که برس سیمی هم در اختیار ندارید می‌توانید از سیم ظرفشویی یا یک تکه فویل آلومینیومی مچاله شده کمک بگیرید.

  اسفنج زبر:

برای قسمت‌های حساس‌تر کباب‌پز بهتر است از یک اسفنج زبر استفاده کنید تا علاوه بر اینکه چربی‌ها را پاک می‌کنید، مطمئن شوید که آسیبی هم به دستگاه کباب پز شما نمی‌رسد.


کاردک:

یکی از وسایل  تمیز کردن باربیکیو و کباب پز کاردک است . چربی‌هایی که به کف دستگاه گریل شما می‌چسبند، فقط با کاردک پاک می‌شوند. به همراه برخی کباب‌پزها یک کاردک مخصوص نیز عرضه می‌شود اما اگر چنین کاردکی در کنار کباب‌پز شما وجود نداشت هم می‌توانید از کاردک مخصوص نقاشی کمک بگیرید.

 مایع ظرفشویی:

کمی مایع ظرفشویی مخلوط در آب، باعث خواهد شد که خیلی راحت‌تر بتوانید بقایای چربی روی کباب‌پز را از بین ببرید.

پیدا کردن لوازم موردنیاز برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز کار سختی نیست و خیلی از این لوازم را می‌توانید در هر خانه‌ای پیدا کنید. پس از اینکه لوازم مورد نیاز را پیدا کردید، با استفاده از یکی از روش‌های زیر نسبت به تمیز کردن باربیکیو و کباب پز اقدام کنید:

۱. استفاده از بخار

بهترین روش برای  تمیز کردن باربیکیو و کباب پز و بخارپز این است که بلافاصله پس از استفاده آن را تمیز کنید. در این روش پس از خاموش کردن کباب پز، تعدادی روزنامه آغشته به آب روی آن قرار دهید و درب کباب پز را ببندید. ۳۰ دقیقه به روزنامه‌های خیس اجازه دهید تا کار خودشان را انجام دهند و سپس با کمک یک دستمال، بقایای چربی باقی مانده روی کباب‌پز را بردارید.

۲. ماشین ظرفشویی

یکی از روش های  تمیز کردن باربیکیو و کباب پز سینی کباب‌پز را می‌توانید داخل ماشین ظرفشویی هم بشویید. در صورتی که سینی کباب پز شما خیلی بزرگ نیست آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و درجه دستگاه را بر روی شستشوی تابه و قابلمه تنظیم کنید. پس از اتمام کار دستگاه سینی کباب پز مثل روز اول خودش تمیز شده است.

۳. استفاده از سرکه

مقداری سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی مخلوط کنید و داخل یک ظرف اسپری بریزید. سپس محلول را بر روی کباب‌پز اسپری کنید و ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه یکبار هم سرکه خالی روی دستگاه اسپری کنید و با استفاده از اسکاچ، قسمت‌های مختلف آن را مالش دهید تا تمام سطح گریل تمیز شود. در انتهای کار نیز می‌توانید برای برداشتن چربی‌های اضافه، از یک دستمال نم دار استفاده کنید.

۴. جوش شیرین

جوش شیرین نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز کاربرد دارد. کمی جوش شیرین روی دستگاه بپاشید و با استفاده از اسپری آب، آن را مرطوب کنید تا یک مایع خمیری شکل به دست بیاید. پس از چند دقیقه با استفاده از اسکاج ظرفشویی و کاردک نیز تمامی قسمت‌های دستگاه را تمیز کنید. علاوه بر موردی که در بالا ذکر شد جوش شیرین کاربردهای بسیاری نیز در نظافت خانه دارد.

۵. محلول مایع ظرفشویی و آب جوش

در صورتی که هنوز هم احساس می‌کنید روی کباب پز شما چربی وجود دارد یک محلول آب جوش و مایع ظرفشویی ایجاد کنید و با استفاده از اسکاج آن را به تمام سطح دستگاه بمالید. می‌توانید از یک فویل آلومینیومی مچاله شده و سیم ظرفشویی هم برای تمیزی هرچه بیشتر کباب‌پز استفاده کنید. در نهایت نیز با یک پارچه مرطوب، بقایای هرگونه چربی را از روی دستگاه پاک کنید.