۰ نفر

کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته در خانه

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 681661
کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته در خانه

در این مطلب به ۲۰ کاربرد جالب شامپوهای نرم کننده تاریخ مصرف گذشته اشاره شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته غافل نشوید؛ شما می‌تواند از شامپویی که تاریخ مصرف آن قبل هست یا با مو های شما سازگار نیست بهره گیری های دیگری در خانه داشته باشید.اگر شامپو یا نرم‌ کننده مویی دارید که تاریخ مصرفش قبل یا از آن رضایت نداشته‌اید، به جای دور انداختنش میتوانید از آن استفادههای دیگری کنید. همراه ما باشید تا با کاربردهای دیدنی شامپو آشنا شوید.

پاک کردن چرم

کت چرم، کیف یا کاناپه چرم دارید و واکس مخصوص برق انداختن و پاک کردن آن را تمام کرده‌اید؟ اصلا نگران نباشید چون نیازی هم به آن نیست. کمی شامپو بچه یا حتی شامپوی معمولی روی یک پارچه بریزید و روی چرم بکشید. از کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته برای چرم شما تمیز و براق می‌‌شود.


برق انداختن شیرآلات

بعد از هر زمان حمام لیف شامپویی خود را به شیرآلات بکشید و آب بکشید. اینکار باعث تمیزی و درخشندگی شیر می‌‌شود.

پاک کردن سطوح

برای پاک کردن سطوح توالت و حمام الزاما نیاز به کف‌ شوی ندارید. میتوانید از شامپو که با کمی بی‌ کربنات سود مخلوط شده نیز برای پاک کردن دستشویی بهره گیری کنید.

شستن بدن

اگر شامپویی که خریده‌اید با مو های شما سازگار نیست و به کاهش چربی سر کمک نمیکند یا باعث ریزش مو شده از آن برای شستشوی بدن بهره گیری کنید.

شستشوی لباس‌ های زیر یا حساس

یکی از کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته برای شستشوی لباس‌ ها با بافت و جنس خاص یا لباس‌های زیر دنبال شوینده‌های ملایم نباشید. شامپو برترین شوینده در دسترس هست که نه تنها آسیبی به بافت پارچه نمی رساند بلکه آن را ملایم و لطیف خواهد کرد.

روان کردن زیپ

اگر زیپ سفت شده، به سختی بالا و پایین می‌ رود یا گیرکرده، کمی شامپو به آن بزنید تا مانند روز اول روان شود.

از بین بردن لک روی یقه لباس

از دیگر کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته این است که اگر یقه لباس خیلی کثیف شده قبل از شستشو مقداری شامپو روی آن بزنید و به هم بمالید بعد مانند معمول بشویید.

پاک کردن آرایش

اگر آرایش پاک کن ندارید با خیال جمع صورتتان را با شامپو بچه بشویید و مطمئن باشید باعث خشکی پوست و آسیب آن نمی‌‌شود.

برداشتن پانسمان

اگر پانسمان به زخمتان یا به پوست و حتی مو های اطراف زخمتان چسبیده، مقداری شامپو به آن بزنید و بعد به آرامی آن را جدا کنید.

پاک کردن برگ‌های گیاهان خانگی

 از کاربردکاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته برای گیاهان خانگی غافل نشوید به این صورت که در ظرفی مقداری آب و مقدار بسیار کمی شامپو بچه بریزید و برگ‌های گیاهان آپارتمانی را با آن پاک کنید.

شستشوی خودرو

در آبی که با آن اتومبیلتان را می‌شویید مقداری شامپو بریزید تا اتومبیلتان پاک شود و برق بیفتد.

جایگزین ژل اصلاح

اگر برای اصلاح کردن مو های زائد خمیرریش یا ژل اصلاح ندارید، شامپو برترین کمک‌ کننده هست. شامپوی ترکیب‌ شده با آب باعث لیز شدن پوست و حرکت نرم تیغ روی آن می‌‌شود که این بهترین کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته در خانه است .

شستشوی شانه و برس و فرچه‌های آرایشی

شامپو بچه برترین گزینش برای شستشوی شانه و برس و وسایل آرایشی هست و به انها صدمه نمی‌ زند.

شستشوی حیوانات خانگی

برای حمام کردن سگ یا گربه خانگی خود میتوانید از شامپو بچه بهره گیری کنید.

جدا کردن آدامس از مو

کافی هست مقداری شامپو روی موهایی که آدامس به آن چسبیده بزنید تا جدا شود.

لایه‌ برداری

یکی دیگر از کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته این است که مقداری شکر، نمک یا سبوس به شامپو بچه اضافه کنید و با لیف روی بدن بزنید. این اسکراب طبیعی به خوبی لایه‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد. برای صورت هم می‌ توانید از آن بهره گیری کنید.

شستشوی ظروف

اگر مایع ظرفشویی باعث خشکی پوست دستانتان می‌‌شود از شامپو برای شستشوی ظروف کثیف کمک بگیرید.

پاک کردن لکه خون

بهترین کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته در خانه این است که اگر روی لباستان لکه خون افتاده، مقداری شامپو روی آن بریزید و دستمالی نمناک رویش قرار دهید و ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید. لک به سرعت رفع می‌‌شود.

نرم کردن کف پاشنه پا

برای این منظور کف پا را با کمی شامپو ماساژ دهید و بعد جوراب بپوشید و اجازه دهید شب تا صبح این ترکیب روی پوستتان بماند و صبح آن را با آب پاک کنید.

پاک کردن لک تافت

اگر روی دیوارهای حمام اثری از تثبیت کننده های مو باقی مانده می‌ توانید به سادگی با شامپو و یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

خوشبو کردن لباس‌ها

مقداری نرم‌ کننده را با آب ترکیب و روی لباس ها و ملحفه های اتاق اسپری کنید تا بسیار خوشبو شود.