۰ نفر

راهکارهایی برای پاک کردن لاک ناخن از روی مبل و فرش

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶
کد خبر: 680244
راهکارهایی برای پاک کردن لاک ناخن از روی مبل و فرش

ریختن لاک یا برخی مواد روی فرش و مبل ضمن این‌که ظاهر بدی به خانه می‌دهد پاک‌کردنشان را هم بسیار سخت می‌کند و ممکن است برای همیشه از این‌که روی مبل یا فرش لاک زده‌اید پشیمانتان کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از لک‌هایی که روی فرش و مبل برجا می‌ماند و به آسانی هم پاک نمی‌شود و سختی‌های زیادی با خود به همراه می‌آورد لک لاک ناخن و حتی غلط‌گیر است به‌ویژه اگر خشک هم شده باشند و دیر به داد آن‌ها رسیده باشید.

یکی از سختی‌ها برای پاک‌ کردن لاک ناخن از روی فرش و مبل این است که نمی‌توانیم پارچه آن را جدا کنیم و به صورت جداگانه آن‌ها را بشوییم و لک را از بین ببریم.

اما آیا به‌راستی می‌توان لک لاک را از روی مبل یا فرش پاک کرد بدون این‌که آسیبی به آن‌ها برسد و مانند روز نخست شود؟ باید بگوییم شدنیست و اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید این مطلب را تا پایان بخوانید و راه‌کار‌های آن را به کار گیرید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از چند حلال ساده لاک ناخن و لاک غلط گیر را از روی پارچه مبل و یا فرش تمیز و پاک کنید.

از آن‌جا‌که لاک ماده‌ایست رنگی و براق، لک آن بسیار مشخص است و به آسانی و حتی از فاصله دور هم دیده می‌شود و منظره بدی دارد. شاد باشید، چون پاک‌کننده‌هایی در خانه همه ما وجود دارد که می‌تواند برای پاک کردن لاک ناخن موثر باشد.

بهترین راه‌ها برای تمیز کردن لاک ناخن

بهترین راه‌ها برای تمیز کردن لاک ناخن

یکی از سرسخت‌ترین لکه‌هایی که روی مبل و فرش به‌وجود می‌آید و به آسانی هم تمیز نمی‌شود و از بین نمی‌رود لک لاک ناخن است. پاک کردن لاک ناخن از روی مبل به‌ویژه اگر خشک شده باشد بسیار چالش برانگیز است.

در این مطلب راهکار‌ها و ترفند‌هایی را بیان می‌کنیم که به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید لاک ناخن را از روی مبل پارچه‌ای، جیر یا مبل چرمی پاک کنید. برای حذف لکه لاک روی کوسن‌های مبل نیز از همین روش‌ها استفاده کنید.

۱- پاک کردن لاک ناخن از روی مبل با سرکه و آب اکسیژنه

یکی از بهترین حلال‌هایی که زود خشک می‌شود و لک لاک ناخن را از بین می‌برد ترکیب سرکه و آب اکسیژنه است. این محلول‌ها نه تنها در تمیز کردن لکه لاک روی مبل بلکه روی فرش نیز موثر است. در ادامه به این روش می‌پردازیم.

مواد لازم:

سرکه سفید

آب اکسیژنه

ظرف اسپری

آب گرم

پارچه تمیز

در ابتدا محلول آب اکسیژنه و سرکه را در ظرف اسپری بریزید. این محلول را بر روی لاک ناخن اسپری کنید. کمی شکیبا بمانید سپس دستمال را با آب گرم نم کنید و روی لکه بمالید. این کار را تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

روش پاک کردن لاک ناخن از روی مبل

۲- پاک کردن لاک ناخن از روی مبل

ممکن است روش پیشین آن‌گونه‌که باید عمل نکرده باشد و شما به نتیجه دل‌خواه نرسیده باشید اگر این‌گونه بود می‌توانید این شیوه را آزمایش کنید. دقت داشته باشید ممکن است وسوسه شوید که از کمی سفیدکننده مانند وایتکس استفاده کنید، ولی این کار می‌تواند به سرعت به پارچه مبل آسیب بزند. برای پارچه‌های روشن و یا سفید استفاده از لاک پاک کن‌های بدون استون گزینه مناسبیست.

مواد لازم:

لاک پاک کن بدون استون

گوش پاک کن

پارچه سفید

کمی پنبه و یا یک گوش پاک کن را به مقداری لاک پاک کن آغشته کنید. حال آن را به محل لکه بمالید. این کار را ادامه دهید تا نتیجه مطلوب بدست آید. در آخر با یک پارچه مرطوب شده با آب گرم محل را شستشو دهید.

بهتر است بدانید که استون جز حلال‌های بسیار قوی‌اند بنابراین ممکن است به پارچه مبل و فرش شما آسیب بزنند و یا رنگ آن را از بین ببرند. اگر می‌خواهید و مصرید از لاک پاک‌ کن استفاده کنید حتما پیش از این کار در جایی از مبل یا فرش که در معرض دید نیست آن را امتحان کنید و اگر به پارچه آسیب نزند دست به کار شوید و از آن در بخش‌های دیگر مبل یا فرش بهره بگیرید.

پاک کردن لاک ناخن روی مبل با استفاده از اسپری مو

پاک کردن لاک ناخن روی مبل با استفاده از اسپری مو

یکی از گزینه‌هایی که برای پاک‌ کردن لاک ناخن روی مبل یا فرش به کار می‌رود و شاید به ذهنتان خطور هم نکند استفاده از اسپری موست. یکی از خوبی‌هایی که اسپری مو دارد این است که سبب سفیدشدن پارچه نمی‌شود.

در ابتدا اجازه دهید لاک کاملاً خشک شود. سپس محل لکه را روی مبل با اسپری مو اشباء کنید. هنگامی که لاک کاملاً خشک شد با استفاده از چیزی مانند موچین آن را از روی پارچه مبل جدا کنید. در اخر برای پاک سازی کامل، محل را با جاروبرقی تمیز کنید. از این روش برای پاک کردن لاک روی فرش نیز می‌توانید استفاده کنید. ممکن است با یک بار لک کامل از بین نرود اگر این‌گونه شد این مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن لاک ناخن از روی مبل و فرش با این راه‌کارهایی

اگر جنس پارچه مبل شما جیر است می‌توانید از این روش برای پاک‌ کردن لاک ناخن و غلط‌گیر استفاده کنید.

مواد لازم:

جوش شیرین

مسواک

الکل

پنبه

پارچه نرم

برس جیر

در این روش از جوش‌ شیرین به‌عنوان ماده جاذب استفاده می‌کنیم پس آن را به صورت مستقیم روی لک لاک بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. از مسواک برای شستشوی آرام لک‌های جذب شده استفاده کنید.

ممکن است لکه هنوز سرجای خود باقی مانده باشند اگر این‌گونه بود کمی الکل را به یک پنبه مالیده و لاک ناخن را پاک کنید، در صورت لزوم پنبه را عوض کنید. اجازه دهید محل خشک شود و سپس با استفاده از برس جیر محل را تمیز کنید.

اگر جنس مبل شما چرمیست آسان‌ترین پارچه برای تمیز‌ کردن لک لاک است و تنها به کمی الکل و پنبه نیاز دارید.

مواد لازم:

الکل

مقدار پنبه

آب سرد

مایع ظرفشویی

ظرف

کمی الکل بر روی یک پارچه سفید یا پنبه بریزید و محل را پاک کنید. دقت داشته باشید نباید روی لکه را به شکلی بکشید که لاک بر روی مبل پخش شود؛ این کار را با استفاده از پنبه‌های تازه ادامه دهید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

یک ظرف کوچک را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. مقداری از محلول شوینده را روی پارچه نرم بمالید و با استفاده از حرکت دورانی، همه باقی مانده‌های لاک را پاک کنید. محل را با پارچه کاملا خشک کنید.