۰ نفر

اشتباهاتی در استفاده از جاروبرقی که عمر دستگاه را کم می کند

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹
کد خبر: 679720
اشتباهاتی در استفاده از جاروبرقی که عمر دستگاه را کم می کند

جاروبرقی احتمالاً یکی از مطلوب ترین وسایل تمیز کردن خانه است. استفاده از جاروبرقی در خانه شما بدون اینکه تلاش زیادی از طرف شما انجام شود ، اعم از جاروبرقی مبلمان ، تخته های پایه یا فرش است ، آنها را تمیز می کند.

اشتباه اکثر خانم ها که عمر جاروبرقی رو کم میکنه

به گزارش اقتصاد آنلاین، با جیب زدن سوئیچ ، جاروبرقی باعث می شود گرد و غبار و گرد و غبار از بین بروند. ممکن است خیلی به جاروبرقی اعتماد کنید ، اما مطمئن شوید که از برخی اشتباهات رایج که می تواند باعث نیاز به تعمیر جاروبرقی شود ، خودداری کنید.

از برس و دهانه ها دور شوید

اگر مجبورید جاروبرقی را روشن کنید و به رول برس نگاه کنید ، جاروبرقی را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. رول برس روی جاروبرقی به اندازه کافی قدرتمند است که موها را از سر شما خارج کند ، به لباس آسیب برساند و به بدن آسیب برساند. مراقب باشید و اجازه ندهید چیزی از جمله انگشتان دست و لباس در نزدیکی دهانه روی جاروبرقی خود قرار دهید. اگر به کودکان اجازه می دهید از جاروبرقی استفاده کنند ، این هشدارهای ایمنی باید بخشی از دروس نظافت شما نیز باشد.

از سیم اشتباه استفاده نکنید

تارهای فرمت دارای یک لیست wattage یا دارای آمپر می باشند تا به شما کمک کنند بدانید انواع چیزهایی که می توانند برق داشته باشند چیست. جاروبرقی های بیش از حد اغلب از تارهای باند استفاده می شوند که برای آنها طراحی نشده است. جاروبرقی ها می توانند آسیب ببینند و در هنگام استفاده از سیم  نامناسب ، خطر آتش سوزی افزایش یابد.

کم شدن مکش جاروبرقی

سیم برق را نکشید

بیشتر افراد که سیم برق را از پریز جدا می کنند مراقب نیستند. این کار می تواند باعث صدمه در سیم برق شود. جاروبرقی با سیم های آسیب دیده هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد. خطر برق یا آتش سوزی بسیار زیاد است. حتماً ماهانه سیم جاروبرقی خود را بررسی کنید تا از استفاده آنها در امان باشید. برای ایمن بودن ، هنگام  بررسی، جاروبرقی را خاموش و در وضعیت ثابت قرار دهید.

محل جاروبرقی 

در خارج از خانه خجاروبرقی داخل خانه را استفاده نکنید. جاروبرقی داخل خانه به معنای استفاده در سطوح خارجی نیست.

به همین ترتیب ، هرگز از جاروبرقی خشک بر روی سطوح مرطوب استفاده نکنید. جاروبرقی داخلی و خارجی و جاروبرقی مرطوب و خشک باهم متفاوت اند که برای انجام این نوع کارها طراحی شده اند.

موارد سخت را با دست بردارید

شما نمی خواهید برای برداشتن سکه روی زمین وقت بگذارید؟ قبل از استفاده از جاروبرقی دوباره فکر کنید. اشیاء سخت و تیز می توانند تیغ فن روی جاروبرقی شما تراشه یا خرد کنند. شما نباید آگاهانه اجسام سخت و تیز را با جاروبرقی بردارید.

در برابر پودرها از جاروبرقی استفاده نکنید

کمی گرد و غبار و پودر به جاروبرقی شما آسیب نمی رساند ، اما موارد زیادی مانند ریختن یک بطری پودر کودک توانایی مسدود کردن فیلتر شما را دارد و درنهایت مکش جاروبرقی شما را مسدود می کند. با فیلتر مسدود شده ، خطر گرمای بیش از حد موتور را در معرض سوختن قرار می دهید. جاروبرقی در فضای باز و خیس و خشک بسیار بیشتر قادر به مقابله با گرد و غبار یا پودر زیادی هستند.

از جارو برقی خود مراقبت کنید

فقط برای تمیز کردن جاروبرقی شما ، کمی از تعمیر و نگهداری نیاز دارد ، از جمله رول برس ، شستشو / تعویض فیلترها و خالی کردن ظرف یا کیس dirt خاکی. اما انجام ندادن آن به طور مرتب باعث می شود جاروبرقی شما را خراب کند. دفترچه راهنما و دستورالعمل های مربوط به نگهداری را خوب بخوانید.