۰ نفر

سیلاب مهیب در فاروج / تعدادی از اهالی روستای گلیان ‌مفقود شدند

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 718745
سیلاب مهیب در فاروج / تعدادی از اهالی روستای گلیان ‌مفقود شدند

در پی وقوع بارش‌های رگباری در جنوب و جنوب شرق استان خراسان شمالی، از عصر روز گذشته مناطقی از شهرستان‌های اسفراین، شیروان و فاروج شاهد وقوع سیلاب‌های ناگهانی بود که تاکنون ۴۰۰ نفر دچار حادثه شده و ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ابوالفضل محبان مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی در تشریح اقدامات این جمعیت در کمک به سیل‌زدگان گفت: از عصر روز گذشته و در پی وقوع سیلاب ناگهانی براثر بارش‌های رگباری، در یکی از روستاهای شهرستان اسفراین، خانواده ای در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که توسط تیم‌های اعزامی رهاسازی و نجات داده شدند. همچنین یک باب منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

وی افزود: در شهرستان شیروان نیز نواحی روستایی گلیان و استرخی درگیر سیلاب شد که متاسفانه یک دستگاه تراکتور اسیر جریان خروشان سیلاب شده و یک مرد و زن سرنشین تراکتور را با خود برده بود که پیکر هر دو نفر پیدا شد.

محبان ادامه داد: در شهرستان فاروج، سیلاب مهیبی روستای استاد را در نوردید که بر اثر آن، آب، برق و گاز روستا قطع شده و همچنین چندین دستگاه خودرو را با خود برد. پس از اعلام این حادثه نیز بلافاصله عملیات جست‌وجو آغاز شده است. متاسفانه تاکنون پیکر دو نفر در سیلاب پیدا شده اما براساس گفته‌های فرماندار شهرستان، بیش از ۱۲ دستگاه خودرو در این روستا اسیر جریان سیلاب شده اند.

وی افزود: عملیات اسکان و تغذیه اضطراری این روستا انجام شده و در ساعت سه بامداد به پایان رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اعزام تیم‌های جست‌وجو و نجات، تیم واکنش سریع و تیم جست‌وجوی هوایی (پرنده بدون سرنشین) از مرکز استان به شهرستان فاروج گفت: با طلوع خورشید عملیات نهایی جست‌وجوی مفقودین آغاز می‌شود. تاکنون ۴۰۰ نفر در سیلاب استان خراسان شمالی دچار حادثه شده‌اند و ۸۴ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر استان در قالب ۲۱ تیم عملیاتی در این عملیات مشغول امدادرسانی به مردم سیل زده بوده‌اند.