۰ نفر

قاتلان اجاره ای؛ دستور آدم کشی بخاطر دماغ شکسته کودک در تهرانسر

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبر: 717952
قاتلان اجاره ای؛ دستور آدم کشی بخاطر دماغ شکسته کودک در تهرانسر

۳ برادر به همراه دامادشان در یک سناریوی خونین در پشت فروشگاه رفاه تهرانسر دست به قتل زدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روزنامه ایران نوشت:  11فروردین ۱۴۰۱ پسر جوانی پشت فروشگاه رفاه تهرانسر با ضربات چاقو به قتل رسید و با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس همراه با بازپرس شفیعی از دادسرای امور جنایی تهران در صحنه جرم حاضر شدند.

بررسی‌ها نشان از آن داشت که ۴ جوان ناشناس، قربانی جنایت را غافلگیر کرده و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده‌اند و این در حالی بود که دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل جنایت صحنه قتل را ضبط کرده بود.

کارآگاهان در تحقیقات پی بردند که قربانی جنایت، سالها قبل در افغانستان بخاطر شکسته شدن دماغ بچه‌ای اختلافات خانوادگی داشته و به ایران آمده است. در ادامه با تحقیقات پلیسی و سرنخ‌های به دست آمده از فیلم دوربین‌های مداربسته رد متهمان زده شد و با گذشت یک سال، ۳ نفر از عاملان جنایت یکی پس از دیگری دستگیر شدند و متهمان همگی متهم فراری را عامل اصلی این قتل معرفی کردند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه متهم اصلی پرونده در آخرین روزهای فروردین امسال در یک مرغ فروشی دستگیر شد.

قاتل که در درگیری خونین همراه برادرانش صحنه یک جنایت را رقم زده بود پس از دستگیری ادعا کرد که من ۱۳ سال است در ایران زندگی می‌کنم و فقط درگیر کار و زندگی خودم هستم و ۶ سال قبل ازدواج کردم تا اینکه برادرم به سراغم آمد و با توجه به اختلافات قدیمی که خانواده ما با حشمت داشتند تصمیم گرفته بودند که پسر جوان را گوشمالی بدهیم اما باور کنید من و حشمت رابطه خوبی با هم داشتیم و کینه‌ای نداشتم.

وی افزود: برادرم به زندگی من حسادت می‌کرد و مدتی نیز با من قهر بود اما وقتی با هم آشتی کردیم خواست تا به سراغ حشمت برویم و تأکید می‌کرد اگر در این ماجرا اتفاقی بیفتد مراقب زن و بچه‌هایم است اما بعد زیر حرفش زد و بعد از ماجرا با اینکه من به افغانستان فرار کردم برادرم به زن و بچه‌ام هیچ کمکی نکرد.

مرد جوان ادامه داد: برادرم آمار حشمت را داشت و روز حادثه وقتی به سراغش رفتیم فقط قرار بود او را کتک بزنیم و فرار کنیم و هیچ نقشه قتلی نداشتیم اما نمی‌دانم چطور ضربه چاقو به پهلویش خورد و روی زمین افتاد.

مرد افغان گفت: بعد از قتل به افغانستان رفتم و می‌دانستم  برادرانم دستگیر شده‌اند و چون مادرم و همسرم کسی را نداشتند مجبور شدم برای کمک به آنها به ایران بازگردم تا اینکه در مغازه مرغ فروشی دستگیر شدم.

بدین ترتیب بازسازی صحنه جرم با حضور نصیر که عامل اصلی جنایت بود همراه برادرانش و دامادشان صورت گرفت و بازپرس شفیعی پس از تکمیل شدن پرونده، نصیر را متهم به قتل مرد افغان کرد و برادران و دامادشان، متهم به معاونت در قتل شناخته شدند و پس از صدورکیفرخواست پرونده قتل برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع می‌شود.