۰ نفر

دستگیری کلاهبردار رادیویی در تهران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 714033
دستگیری کلاهبردار رادیویی در تهران

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه رادیویی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ با اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بیان کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرده که شما برنده مسابقه رادیویی شده‌اید و مبلغ پانصد میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد شکات در این پرونده خاطرنشان کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری و پس از تشریفات قضائی متهم شناسایی و در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با شما تماس نمی‌گیرند و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد، همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.