۰ نفر

خانم بدنساز و مرد قهرمان کشتی در دام شیطان دلار + عکس

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 713277
خانم بدنساز و مرد قهرمان کشتی در دام شیطان دلار + عکس

دقیقاً ۸ خانواده برای پیگیری پرونده خود حاضر شده‌اند تا تکلیف مردی را که از هر فرد چندین هزار دلار دریافت کرده است اما هیچ کاری برای مهاجرت آنها انجام نداده، روشن کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روزنامه ایران نوشت: شرایط به هم ریخته بود و می‌دانست وقت فرار است. بعد از دو سال فریب و دواندن مردم برای انجام کارهای اقامتی، بلیت سفر خود را برای مقصد آلمان خریداری کرد و با سرعت هرچه تمام‌تر راهی فرودگاه امام شد.

همین کافی بود که افسر پرونده او در پایگاه ۳ پلیس آگاهی تهران با اشراف اطلاعاتی که نسبت به این متهم کلاهبرداری داشت، به سرعت هماهنگی‌های لازم را برای دستگیری او انجام داده و طی تماس‌های متعدد با مقامات قضایی حکم بازداشت کلاهبردار را دریافت و راهی فرودگاه شود.

 یک تیم از پلیس نیز به سمت منزل فرد حرکت می‌کنند تا کلاهبردار مشهور با فرستادن کسی نتواند اسناد و مدارک کلاهبرداری خود را از بین ببرد. ولی این کلاهبردار باهوش‌تر از این بود که سریع دم به تله بدهد بنابراین گیت به گیت را رد کرده و حتی سوار هواپیما می‌شود.

 افسر پرونده که مدتی است او را زیر نظر داشته و مدارک و اسناد کافی برای جرایم او جمع کرده است، دست از تلاش نمی‌کشد و با دوست قدیمی خود تماس گرفته و در نهایت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی که هواپیما روشن و آماده پرواز بود، این کلاهبردار را از هواپیمای آماده پرواز خارج و تحویل پلیس آگاهی تهران می‌دهند تا خنده‌های روی لب این شیاد قبل از تیک آف هواپیما خشک شود.

کلاهبرداری با زبان بدن فوق‌العاده

 «وقتی روبه‌رویش قرار می‌گرفتید بدون شک باتوجه به آن زبان بدن فوق‌العاده و صحبت‌های تأثیرگذارش به او اعتماد می‌کردید.

آن مرد چنان با اعتماد به نفس صحبت می‌کرد که اگر به خودتان هم شک می‌کردید باز احتمال نمی‌دادید که او کلاهبردار است، اصلاً به همین دلیل بود که ۸ هزار دلار به او دادم که کارهای اقامت در نروژ را برایم انجام دهد. البته دفتر مهاجرتی او نیز خیلی مرتب و لاکچری بود.»

این جملات را الهه سلمانی، بدنساز معروفی می‌گوید که ۲ سال پیش، مصمم‌تر از همیشه و به واسطه تبلیغات گسترده یک شرکت مهاجرتی، تصمیم به رفتن گرفته تا زندگی جدیدی برای خود خارج از مرزهای ایران بسازد اما حالا به خاطر کلاهی که از سر او برداشته شده است شاید دیگر نتواند از ایران خارج شود چرا که به گفته او «این آقا برای من پرونده جعلی درست کرده بود و معلوم نیست که دیگر سفارتخانه‌های خارجی پرونده مرا قبول کنند.

کما اینکه یک بار به خود من گفته بود که برایش سندی ببرم تا آن را جعل کرده و کارهای اقامتی مرا دوباره روی ریل بیندازد اما من حاضر به این کار نشدم.»

اما او تنها قربانی این کلاهبردار خوش صحبت نیست و تاکنون ۸ نفر برای شکایت از این مرد مراجعه کرده‌ و هرکدام مبالغ مختلفی را از ۴ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار به او پرداخت کرده‌اند.

خانم بدنساز و مرد قهرمان کشتی در دام شیطان دلار + عکس

کلاهبرداری از قهرمان جهان

در جمع شاکیان یکی از قهرمانان خوشنام کشتی نیز حضور دارد که چند سال قبل نیز برای کشورمان مدال قهرمانی جهان را کسب کرد.

او می‌گوید: «بعد از قهرمانی که در جهان کسب کردم گرچه می‌توانستم حتی پناهنده شوم اما باز به ایران برگشتم و تصمیمم این شد تا برای آینده ورزشی‌ام به‌صورت قانونی مهاجرت کنم. پس از پرس و جو و جست وجوهای زیاد، شرکت مهاجرتی این آقا را انتخاب کردم.»

این قهرمان جهان با بیان اینکه همه چیز در شرکت این کلاهبردار عادی بود، تأکید می‌کند: «مسأله‌ای که باعث شد من به این شرکت اعتماد کنم، داشتن مجوز از وزارت گردشگری و همچنین ثبت رسمی نام شرکتش بود.

پس ۴ هزار دلار به او دادم تا کارهای مهاجرت مرا انجام دهد اما نه تنها کاری نکرد بلکه از ترجمه مقاله تا یادگیری زبان آلمانی و... که طبق قرارداد امضا شده بین ما باید او پیگیری می کرد و انجام می‌داد، خودم دوباره هزینه کرده و یک به یک آنها را انجام دادم که در آخر فهمیدم، این مرد هیچ کاری بعد از گذشت دو سال انجام نداده است.»

شاکیان او کم نیستند و از جوان حدوداً ۲۵ ساله تا مرد میانسال حدوداً ۶۰ ساله برای شکایت از این فرد اقدام کرده‌اند. البته کلاهبرداری‌های مهاجرتی مسأله جدیدی نیست.

آمارهای چند سال اخیر نیز مؤید این موضوع بوده و در همین راستا وقتی تقاضا برای یک مسأله زیاد می‌شود، طبیعتاً سودجویان و کلاهبرداران نیز فعال شده تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ کلاهبردارانی که با تبلیغات اغوا کننده با جملاتی مثل« ما برای شما در سریع‌ترین زمان ویزا و اقامت می‌گیریم» از هر فرد چندین هزار دلار دریافت می‌کنند اما نه تنها کاری انجام نمی‌دهند بلکه با پیشنهادهایی او را در شرایطی قرار داده که اگر بخواهند نیز امکان شکایت را نخواهند داشت چراکه خودشان به واسطه پیشنهادهای این افراد، کار غیرقانونی مثل جعل سند و مدارک کرده‌اند.

در همین راستا نیز سراغ این کلاهبردار مهاجرتی رفتیم تا با وجود تمام مدارک و شواهد از قبیل مهرهای جعلی، اسناد جعلی و... مبنی بر مجرم بودن او باز زیربار هیچ کدام از کارهایش نمی‌رود و به نحوی افراد را مقصر در این موضوع اعلام می‌کند.

این کلاهبردار خوش صحبت در گفت‌وگو با «ایران» درباره خود و شرکتش می‌گوید: من کلاهبردار نیستم و همه این افرادی که از من شکایت دارند با یکدیگر دست به یکی کرده تا اشتباهات خودشان را گردن من بیندازند. پول‌هایی که این افراد مدعی پرداخت آن به من هستند با واریزی‌ها همخوانی ندارد. من کلاه کسی را بر نداشتم بلکه بیان نکردن یکسری مسائل و دروغ‌های خودشان بود که باعث شد، کارشان جور نشود.

خانم بدنساز و مرد قهرمان کشتی در دام شیطان دلار + عکس

او ادامه می‌دهد: زمانی که کرونا آمد، محدودیت‌های زیادی اعمال و بلیت یک عده نیز کنسل شد.

ما ضرر زیادی کردیم و به همین دلیل نیز وقفه طولانی در کار افراد افتاد.

این کلاهبردار در پاسخ به این سؤال که در منزل شما یکسری مهر جعلی از ادارات دولتی و سفارتخانه‌ها کشف شده است، می‌گوید: آنها برای من هستند اما هیچ استفاده‌ای از آنها نشده است. قرار بود با فردی که ساکن ترکیه بوده و هنوز به ایران رفت و آمد دارد یکسری مدارک درست کنیم که با او کنار نیامدم و در نهایت هیچ کاری انجام نشد. ۱۲ میلیون نیز برای آن مهرها هزینه کردم.

مرد خوش صحبت ادامه می‌دهد: البته من نیز اشتباهاتی داشتم. مجوز شرکت را من از وزارت گردشگری گرفته بودم و برای سفر تفریحی و ویزای موقت بود اما من به‌دلیل اینکه شرکت دیگری در آلمان داشتم برای اقامت دائم افراد نیز اقدام می‌کردم.

او با بیان اینکه همسر و فرزند من ساکن آلمان هستند و آن روز نیز نه برای فرار بلکه برای دیدن آنها عازم بودم، تأکید می‌کند: من در ۲ سال اخیر کلاً ۵ میلیارد تومان از این افراد پول گرفته‌ام و بدون شک این کار جز ضرر برای من چیز دیگری نداشته است.

این کلاهبردار در پاسخ به این سؤال که آیا در گذشته هم به جرم کلاهبرداری دستگیر شده‌ای، می‌گوید: سال ۹۳ بود که به جرم کلاهبرداری دستگیر شدم.

آن زمان نیز مثل امروز بیگناه بودم. هر کسی که پولی به من داده، برایش کار هم انجام شده و اینگونه نیست که هیچ کاری نکرده باشیم.