۰ نفر

کلاهی که سر خریداران لپ تاپ دوست دوم می رود

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱
کد خبر: 712805
کلاهی که سر خریداران لپ تاپ دوست دوم می رود

رییس پلیس فتا مازندران در خصوص ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان فروش حراج ویژه لپ تاپ دست دوم در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ سامع خورشاد رییس پلیس فتا مازندران گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش لپ تاپ دست دوم در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با ایجاد انگیزه در خریداران، لپ تاپ با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار را با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

سرهنگ خورشاد گفت: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا لپ تاپ تحویلی به آن‌ها هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس متفاوت و یا خراب می‌باشد.

رییس پلیس فتا مازندران در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری، افزود: در پی تبلیغات فروش لپ تاپ دست دوم شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گرو‌ها با وعده‌های حراج ارزان، لپ تاپ دست دوم را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند، و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.