۰ نفر

سارقان اجاره ای مجسمه های قلابی را دزدیدند!

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبر: 706551
سارقان اجاره ای مجسمه های قلابی را دزدیدند!

مرد جوان وقتی مجسمه‌های برنزی را در خانه دوستش دید به تصور اینکه عتیقه هستند نقشه سرقت آنها را با اجیر کردن ۴ سارق اجاره‌ای اجرا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روزنامه ایران نوشت: حدود یک ماه قبل مرد جوانی در تماس با پلیس از یک سرقت خشن خبر داد و گفت: دیروز دوستم بهزاد چند مجسمه برنزی کم‌ارزش را به خانه آورد.

دوست دیگرمان احمد که علاقه خیلی زیادی به عتیقه‌جات و زیرخاکی دارد نیز خانه ما بود. من برای اینکه سر به سر احمد بگذارم، به شوخی گفتم این مجسمه‌ها عتیقه است و هنگام حفاری پیدا شده و قدمت خیلی زیادی دارد و افراد زیادی خریدار این مجسمه‌های زیرخاکی هستند.

احمد با شنیدن حرف‌های من چند عکس از مجسمه‌ها گرفت و رفت. ساعت حدود ۵ صبح بود که ناگهان چهار مرد نقابدار، در حالی که بی‌سیم و شوکر به همراه داشتند از دیوار خانه ما بالا آمدند. مردان نقابدار مدعی بودند پلیس هستند و به آنها گزارش شده که ما در کار عتیقه و زیرخاکی هستیم. آنها دست و پای ما را بستند و مجسمه‌های برنزی را داخل گونی ریخته و فرار کردند. ما تصور می‌کنیم که طراح این سرقت احمد باشد، چرا که او تصور می‌کرد مجسمه‌های برنزی اصل است و ارزش زیادی دارد.

در تحقیقات میدانی نیز یکی از همسایه‌ها گفت: ساعت ۵ صبح در حال رفتن به محل کارم بودم که ۴ مرد را دیدم با بی‌سیم و شوکر از دیوار خانه همسایه بالا رفتند.

آنها وقتی دیدند با تعجب نگاه‌شان می‌کنم، گفتند پلیس هستند و داخل خانه یک سارق است و برای دستگیری آمده‌اند.

با شکایت مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس محمد ولدی‌بیرانوند آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان اداره آگاهی به سراغ احمد رفته و مرد جوان را بازداشت کردند. او ابتدا منکر سرقت بود اما در نهایت هویت سارقان را فاش کرد و گفت: فکر می‌کردم مجسمه‌ها اصل است، می‌خواستم با سرقت آنها یک‌شبه پولدار شوم. عکس و محل مخفی کردن مجسمه‌ها را برای ۲ نفر از دوستانم به نام امیر و جمشید فرستادم. آنها هم ۲ نفر دیگر را اجیر کردند و ۴ نفری وارد خانه شده و نقشه سرقت را اجرا کردند.

به دنبال اظهارات احمد، کارآگاهان، امیر و جمشید را بازداشت کردند. ۲ مرد جوان به سرقت مجسمه‌های قلابی اعتراف کردند، اما مدعی شدند مجسمه‌ها را ۲همدست دیگرشان برده و خبری از آنها ندارند.

به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات برای دستگیری ۲ سارق دیگر این پرونده ادامه دارد.