۰ نفر

معتادی که بخاطر ۷۰۰ هزار تومان مقتول را به آتش کشید!

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۳
کد خبر: 706486
معتادی که بخاطر ۷۰۰ هزار تومان مقتول را به آتش کشید!

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل یک مرد جوان در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهم با آتش‌افروزی مرتکب این جنایت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ رییس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با وقوع قتل یک مرد جوان براثر آتش‌سوزی عمدی در جنوب تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر حساسیت موضوع، کارآگاهان در نخستین گام، راهی صحنه جنایت شدند و با انجام تحقیقات میدانی پی بردند مقتول و ۲ نفر از دوستانش در یک چادر مشغول استراحت بودند که فرد ناشناسی به محل مورد نظر آمده و با پاشیدن بنزین آنها را آتش زده که در جریان این حادثه یک نفر به قتل رسیده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ۲ نفر از دوستان مقتول دچار سوختگی ۷۰ و ۴۰ درصد شده‌اند، ادامه داد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت قاتل را شناسایی کردند و متوجه شدند او در گذشته به جرم حمل مواد مخدر و سرقت به زندان رفته است.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کنند که در ادامه نیز مشخص شد، مرد جنایتکار معتاد به‌تازگی از کمپ آزاد شده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات ابتدایی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی افزود: متهم در ابتدای تحقیقات منکر جرم خود بود اما پس از ارائه شواهد و مدارک موجود در پرونده از سوی کارآگاهان به قتل مرد جوان با شگرد آتش‌افروزی اعتراف و عنوان کرد مقتول از او ۷۰۰ هزار تومان سرقت کرده و همین موضوع باعث شده تا دست به جنایت هولناکی بزند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد، متهم قبل از اینکه دست به جنایت بزند پیش مقتول رفته و از او درخواست کرده تا پولش را پس بگیرد اما با رفتار ناخوشایند مقتول مواجه شده که همین موضوع انگیزه قتل را رقم زده است.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.