۰ نفر

بازداشت ۲ اخلالگر ارزی / کشف یک میلیون و ۳۸۰ هزار یورو از متهمان

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 705584
 بازداشت ۲ اخلالگر ارزی / کشف یک میلیون و ۳۸۰ هزار یورو از متهمان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری دو نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور در مهاباد خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ناصر عتباتی در این ارتباط اظهار داشت:‌ حسب گزارش اداره اطلاعات مهاباد مبنی بر اینکه فردی اقدام به انجام معاملات غیر مجاز ارزی در مهاباد می‌کرد به این صورت که نامبرده با مشخصات هویتی افراد مختلف مبادرت به دریافت ارز مسافرتی کرده و ارز‌های دریافتی را در بازار آزاد بفروش می‌رساند. با توجه به حساسیت امر، موضوع در دستور کار ویژه دادستانی قرار می‌گیرد.

عتباتی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این گزارش دادستان مهاباد پرونده را به شعبه بازپرسی این شهرستان ارجاع و بازپرس دستور بررسی حساب‌ها و شناسایی اموال و همدستان متهم را صادر می‌کرد که با بررسی حساب‌های متهم مشخص می‌گردد متهم با 438 شخص که ارز مسافرتی دریافت نموده اند مراودات مالی داشته و بیش از 871 هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در ادامه تحقیقات یکی دیگر از همدستان متهم نیز شناسایی که با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌گردد که او نیز با 254 شخص دیگر که ارز مسافرتی دریافت کرده اند مراودات مالی داشته و بیش از 509 هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده‌اند، با شناسایی این دو متهم، نامبردگان در دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت جهت انجام تحقیقات بیشتر به بازداشتگاه اعزام شدند.