۰ نفر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

۳۱۴ متهم فرار مالیاتی شناسایی و دستگیر شدند

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 705279
۳۱۴ متهم فرار مالیاتی شناسایی و دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور از رسیدگی به ۲۱۴ پرونده در حوزه فرار مالیاتی و دستگیری ۳۱۴ متهم در این زمینه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی کشور در حاشیه همایش امنیت اقتصادی در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در یازده ماه سال جاری پرداخت و اظهار داشت: آمار پرونده‌های رسیدگی شده در حوزه فرار مالیاتی ۲۱۴ پرونده بوده که در همین راستا ۳۱۴ متهم فرار مالیاتی با هماهنگی سازمان مالیاتی کشور دستگیر شدند.

وی گفت: با دستگیری این افراد ۲۴ هزار میلیارد ریال مالیات به بیت‌المال برگردانده شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق حرکت به سمت و سویی خواهیم رفت که جدای از اقدامات فیزیکی در ایستگاه‌های ایست و بازرسی ، اسکنر را مستقر کنیم تصریح کرد:اولین اسکنر به زودی قبل از رسیدن عید نوروز در یکی از استانهای جنوبی مستقر خواهد شد که سرعت به روند بازرسی از کانتینرهایی داده شود که از بنادر و استانهای جنوبی وارد می شود و هم اقدامات کامل شود.

وی افزود: در حوزه تعزیرات حکومتی هم در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج عمومی و جلوگیری از سوداگری قیمت‌ها همکاری خواهیم داشت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور به هم افزایی و هماهنگی ویژه در سال ۱۴۰۲ بین این پلیس و سازمان های مالیاتی کشور اشاره و بیان داشت: برای گرفتن مالیات از دانه درشت ها و آنهایی که درآمدهای قابل توجه داشته و برخی که مالیات نمی دهند به کمک سازمان مالیاتی خواهیم رفت.

رحیمی با بیان اینکه هدف ما برخورد با فرار مالیاتی دانه درشت ها است تصریح کرد:طی توافق و اقدام مشترک تصمیم داریم در سال آینده با یک هم افزایی که بین پلیس امنیت اقتصادی و سازمان مالیاتی و قوه قضاییه برقرار شده است برخورد قاطع با فرار مالیاتی و کلاهبرداران داشته باشیم.