۰ نفر

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش در پی مسمومیت دانش‌آموزان / مدارس غیرحضوری می شود؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 704774
عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش در پی مسمومیت دانش‌آموزان / مدارس غیرحضوری می شود؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل نگرانی والدین در مسئله مسمومیت دانش‌آموزان عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره مسئله مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: منتظر اعلام نتیجه از سوی نهادهای ذیربط هستیم.

نوری افزود: از اینکه خانواده‌ها نگران شدند عذرخواهی می‌کنیم، نگرانی اولیا را درک می‌کنیم. به‌طور جد پیگیر هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس دستورالعملی که صادر شده مدیران مدارس اولیا و دانش‌آموزان را توجیه کنند تا از این مرحله نیز بتوانیم بگذریم.

یوسف نوری در حاشیه دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده پیرامون فعالیت مدارس اظهار کرد: تقریبا می شود گفت که تا کنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است، دستگاه‌های مختلف روی این موضوع اخیر بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند.

وی افزود: اکنون می‌بینید که رسانه‌های بیگانه هم از روزهای گذشته روی این موضوع از جنبه‌های روانی اجتماعی متمرکز شده‌اند و جوی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع روز گذشته هم در جلسه‌ای با حضور سران مطرح شد گفت: برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدا هم از رسانه ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیاء نگران هستند و حاصل عمرشان و و ثمره زندگی شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را باید آرام کنیم. همکارانم اطلاعات لازم را برابر دستورالعمل صادر شده به اولیاء بدهند.

وی در پاسخ به اینکه پس بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست؟ اظهار کرد: هنوز خیر، در جلسه روز گذشته به این تصمیم نرسیدیم.

وی همچنین درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روزهای اخیر گفت: همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می کنند و انشاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.