۰ نفر

ظرفیت کم بالگرد حامل وزیر ورزش عامل حادثه بود؟

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 703646
ظرفیت کم بالگرد حامل وزیر ورزش عامل حادثه بود؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در خصوص شائبه‌ای که پیرامون شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان ایجاد شده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: بالگرد میل-۱۷ در مقایسه با سایر بالگردها از ظرفیت نسبتا بالایی برای جابه‌جایی مسافر برخوردار است. این بالگرد با چیدمان صندلی مسافری و با لحاظ کردن کادر پروازی قابلیت جابه‌جا کردن ۲۴ نفر را داراست.

او تصریح کرد: اینکه عنوان شده «بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتا برای ۳ تا  ۴ نفر ظرفیت دارد»، بر خلاف ادعای مطرح شده، تأکید می‌شود که کاربرد بالگردهای هلال‌احمر صرفا برای انتقال اورژانسی نبوده است به‌طوری‌که امکانات اورژانسی مانند ست احیا و یا کادر اورژانس داخل این نوع بالگردهای هلال‌احمر وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: این نوع از بالگردهای هلال احمر امدادی بوده و اصولا با بالگردهای اورژانس و حمل بیمار فرق دارد و عمدتا برای انتقال اقلام تدارکاتی و جابه‌جایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در برخی گزارش‌ها عنوان شده که بالگرد از کرمان به سمت شهر «رابر» می‌رود و آنجا به خاطر مشکلی فنی که پیش آمده بود، فرود می‌آید، تصریح کرد: این اطلاعات مطرح شده نیز واقعیت ندارد. این بالگرد بر اساس برنامه پروازی یک بار از کرمان به شهر رابر پرواز کرده و سپس به سمت بافت ادامه مسیر داشته که متاسفانه در هنگام فرود در بافت دچار حادثه می‌شود و به هیچ وجه در هنگام نشست و برخاست در شهرهای کرمان و رابر، هیچ گونه موردی از مشکل فنی در آن مشاهده و یا گزارش نشده است.