۰ نفر

داستان ساختمان خیابان بهار چیست؟

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۵۶
کد خبر: 703276
داستان ساختمان خیابان بهار چیست؟

ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه روز شنبه بود که یک ساختمان تجاری و اداری هفت طبقه در خیابان بهار تهران طعمه آتش شد و یک آتش نشان به شهادت رسید اما داستان ساختمان خیابان بهار چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شهر تهران از حادثه آتش سوزی زخم هدی عمیقی بر پیکرش دارد؛ هنوز تلخی حادثه پلاسکو از یادها نرفته است که زخم دیگری بر جان پایتخت ایجاد شده و حریق یک ساختمان هفت طبقه اداری و تجاری در خیابان بهار داغ دل شهروندان را با شهادت یک آتش نشان دیگر تازه کرده است.

شواهد در حادثه، گویای این است که این ساختمان داستانی دارد؛ این موضوع را از  رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران جویا شدیم.

مهدی بابایی در این خصوص اظهار داشت: این ساختمان رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را دارد زیرا مالکان ساختمان اقدام به تغییر کاربری طبقات منفی یک، ۲ و سه به کاربری انبار کرده بودند.

وی افزود: همکاران شهرداری تهران اوایل آذر امسال به این ساختمان مراجعه و آن را پلمب کردند اما مالک به طور غیرقانونی اقدام به فک پلمب کرد.

بابایی ادامه داد: مجددا همکاران شهرداری در اواخر آذر ماه گذشته برای پلمب مجدد به ساختمان مراجعه کردند اما مالک ممانعت کرد و این موضوع توسط عوامل کلانتری محل نیز صورت جلسه شد.

وی افزود: دادستانی تهران مجددا در ۱۹ بهمن ماه دستور پلمب را صادر کرد اما مالک مراجعه کرد و درخواست مهلت کوتاه برای تخلیه داشت.

به گفته رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، دادستان تهران که در محل حادثه امروز حاضر شده بود، به کلانتری محل دستور تحقیقات تکمیلی را صادر کرده است.

وی یادآور شد: موضوع تغییر کاربری غیرقانونی طبقات منفی یک، منفی دو و منفی سه بوده که رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشته است.

چندی پیش کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران از ارائه اخطار قانونی با حضور نماینده دادستان تهران به ساختمان های ناایمن خبر داده بود؛ بنظر می رسد مالکان ساختمان باید موضوع ایمن سازی را جدی بگیرند تا زخم های جدید بر پیکر تهران وارد نکنند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه روز شنبه یک ساختمان تجاری و اداری هفت طبقه در خیابان بهار تهران طعمه آتش شد که در این حادثه چندین نفر به سلامت توسط آتش نشانان خارج شدند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران که در جریان اطفای حریق در خیابان بهار حضور یافت، از شهادت رضا دارابی رییس ایستگاه ۱۲۰ آتش نشانی تهران حین انجام وظیفه خبر داد.